Τοπικές Ειδήσεις

Fraport Greece: Πλησιάζουν τα 2 δισ. ευρώ οι επενδύσεις στην Ελλάδα

Ξεπέρασαν τα 1,6 δισ. ευρώ οι επενδύσεις της Fraport Greece στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την έκθεση που συνέταξε η PWC για λογαριασμό του Ελληνικού Δημόσιου, η Fraport Greece μέχρι και το 2021 είχε εισάγει στη χώρα μας στο πλαίσιο της αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, κεφάλαια ύψους 1,37 δισ. ευρώ, ενώ είχε επενδύσει πάνω από 1,6 δισ. ευρώ.

Από τα εισαχθέντα κεφάλαια, το ποσό των 1,23 δισ. ευρώ αφορούσε στο εφάπαξ καταβληθέν τίμημα για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων. Τα υπόλοιπα 135 εκατ. ευρώ εισήχθησαν με στόχο την κάλυψης της χρηματοδότησης του εκσυγχρονισμού των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Ο εκσυγχρονισμός ωστόσο των περιφερειακών αεροδρομίων κόστισε πολύ περισσότερο. Σύμφωνα με την έκθεση της PWC ανήλθε σε 383 εκατ. ευρώ και το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης -περίπου 250 εκατ. ευρώ- καλύφθηκε από τις χρηματοροές που δημιουργήθηκαν από τη λειτουργία των αεροδρομίων κατά την περίοδο 2017-2021.

Μέρος αυτών των χρηματοροών που αξιοποιήθηκαν στον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων θεωρήθηκε – βάσει των Προεδρικών Διαταγμάτων 27/2017 και 28/2017 για την εισαγωγή των κεφαλαίων της Fraport στη χώρα μας – ως εισαχθέντα κεφάλαια. Το ύψος αυτών των κεφαλαίων ανήλθε σε περίπου 47 εκατ. ευρώ και αντιστοιχούν περίπου στο 20% των λειτουργικών χρηματορροών που αξιοποιήθηκαν στον εκσυγχρονισμό των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Η εταιρεία έχει ανακοινώσει νέο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των αεροδρομίων της ύψους 200 εκατ. ευρώ. Προφανώς η νέα επένδυση θα χρηματοδοτηθεί από τις λειτουργικές χρηματοροές της εταιρείας ή/και τραπεζικό δανεισμό. Στόχος όπως ανακοίνωσε η εταιρεία είναι με τις νέες επενδύσεις να βελτιωθεί η φέρουσα ικανότητα διαχείρισης αεροσκαφών και επιβατών σε τέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια, της Κέρκυρας, της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κω.

Παράλληλα η Fraport συμμετέχει στην αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Η εταιρεία κατέχει το 51% του επιχειρηματικού σχήματος που έχει αναλάβει τον εκσυγχρονισμό του με τους επιχειρηματίες Δημήτρη Κοπελούζο και Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο να ελέγχουν το υπόλοιπο 49%. Έτσι μέσα σε μια δεκαετία οι επενδύσεις της Γερμανικής εταιρείας στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα πλησιάσουν τα 2 δισ. ευρώ.

Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
Αναφορικά με την εισαγωγή των 1,37 δισ. ευρώ στη χώρα μας, σύμφωνα με την PWC, η Fraport άντλησε περίπου το 50% της εισαγόμενων κεφαλαίων, δηλαδή 682 εκατ. ευρώ από δανειακές συμβάσεις που υπέγραψε με ευρωπαϊκές και διεθνείς αναπτυξιακές τράπεζες. Μεταξύ αυτών είναι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ), η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης & Ανάπτυξης (EBRD), η Παρευξείνια Αναπτυξιακή Τράπεζα (BSTDB) και η Παγκόσμια Τράπεζα (IFC).

Επιπλέον 452 εκατ. ευρώ των εισαγόμενων κεφαλαίων προήλθαν από δευτερογενές χρέος των δύο μετόχων Fraport AG και Slentel (Ομ. Κοπελούζου) και τα οποία είναι κυρίως κεφάλαια που δανείσθηκαν οι δυο μέτοχοι από ιδιωτικές ξένες και ελληνικές τράπεζες. Τέλος σε 187 εκατ. ευρώ προήλθαν από καταβολές στο μετοχικό κεφάλαιο των δύο εταιρειών Fraport Greece A και Fraport Greece B.

Υπενθυμίζεται ότι το 2014, με στόχο την ενθάρρυνση του ανταγωνισμού στην αξιοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, το ΤΑΙΠΕΔ χώρισε τα αεροδρόμια σε δύο ομάδες Α και Β κάθε μια από τις οποίες περιέλαβε 7 αεροδρόμια. Η Fraport σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου πλειοδότησε και στις δύο ομάδες αεροδρομίων.

Πέρυσι οι δύο εταιρείες Fraport Greece A και Fraport Greece B είχαν έσοδα 610 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη (μετά από φόρους) ύψους περίπου 110 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία με τα μεγαλύτερα έσοδα είναι η εταιρεία Fraport Greece A που διαχειρίζεται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ακτίου, Καβάλας και Χανίων. Το 2024 η εταιρεία είχε έσοδα 339 εκατ. ευρώ έναντι εσόδων ύψους 270 εκατ. ευρώ που είχε η Fraport Greece B.

H τελευταία διαχειρίζεται τα αεροδρόμια του Αιγαίου, Ρόδου, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σάμου, Σκιάθου, Σαντορίνης και Κω. Η εταιρεία πέρυσι είχε καθαρά κέρδη μετά από φόρους 39 εκατ. ευρώ, έναντι 70 εκατ. ευρώ που είχε η Fraport Greece A. Η τελευταία προτίθεται να διανείμει μέρισμα ύψους 40 εκατ. ευρώ (46,1 εκατ. ευρώ διένειμε πέρυσι) ενώ η Fraport Greece B προτίθεται να διανείμει μέρισμα 17 εκατ. ευρώ (πέρυσι δεν διένειμε μέρισμα).

Πηγή: powergame.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου