ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Εκπτώσεις ΕΝΦΙΑ σε 1,3 εκατ. ιδιοκτήτες- Πως θα δοθούν

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΝΦΙΑ

Ετοι­μες οι δύο απο­φά­σεις. Την επό­με­νη εβδο­μά­δα τα νέα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά. Νέα εκ­κα­θά­ρι­ση τον Δε­κέμ­βριο. Ηλε­κτρο­νι­κά η δια­δι­κα­σία. Από πού θα αντλή­σει πλη­ρο­φο­ρί­ες το ΥΠΟΙΚ

Οχι μία αλλά δύο εκ­κα­θα­ρί­σεις θα κάνει η Γε­νι­κή Γραμ­μα­τεία Δη­μο­σί­ων Εσό­δων για να κλεί­σει την υπό­θε­ση των εκ­πτώ­σε­ων του ΕΝΦΙΑ. Την επό­με­νη εβδο­μά­δα ανα­μέ­νε­ται να γίνει η πρώτη προ­κει­μέ­νου να πι­στω­θούν τα ποσά στους δι­καιού­χους. Ωστό­σο, τον Δε­κέμ­βριο θα ακο­λου­θή­σει μια ακόμη εκ­κα­θά­ρι­ση για να κλεί­σει η υπό­θε­ση.

Από τις δύο απο­φά­σεις που υπέ­γρα­ψε η γ.γ. Δη­μο­σί­ων Εσό­δων Κα­τε­ρί­να Σαβ­βαί­δου προ­κύ­πτει ότι το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών κρα­τά­ει… πι­σι­νή. Θέλει να έχει τον τε­λευ­ταίο λόγο με την εκ­κα­θά­ρι­ση του Δε­κεμ­βρί­ου καθώς γνω­ρί­ζει ότι μέσα στον Νο­έμ­βριο θα υπάρ­ξουν εκα­το­ντά­δες χι­λιά­δες διορ­θώ­σεις λαθών και συ­μπλη­ρώ­σεις πα­ρα­λή­ψε­ων.

Οπως προ­κύ­πτει από την από­φα­ση, όποιος λάβει την έκ­πτω­ση από τον ΕΝΦΙΑ μέσα στον Οκτώ­βριο και προ­κύ­ψει εκ των υστέ­ρων ότι από τις αλ­λα­γές δεν πλη­ρού­νται πλέον τα κρι­τή­ρια, τον Δε­κέμ­βριο θα του ζη­τη­θούν τα χρή­μα­τα πίσω. Δεν θα κλη­θεί στο τα­μείο. Απλώς στις δό­σεις του Ια­νουα­ρί­ου και του Φε­βρουα­ρί­ου, θα φου­σκώ­σουν τα ποσά προ­κει­μέ­νου να επι­στρα­φούν τα αχρε­ω­στή­τως κα­τα­βλη­θέ­ντα.

Η διπλή εκ­κα­θά­ρι­ση, μπο­ρεί να λει­τουρ­γή­σει και υπέρ του φο­ρο­λο­γού­με­νου. Για πα­ρά­δειγ­μα, για την έκ­πτω­ση των μη ηλε­κτρο­δο­τού­με­νων χώρων, θα λη­φθεί υπόψη αν το ακί­νη­το έχει δη­λω­θεί ως κενό στο έντυ­πο Ε2. Αν κά­ποιος δεν το έχει δη­λώ­σει, η έκ­πτω­ση δεν θα φανεί στην εκ­κα­θά­ρι­ση του Οκτω­βρί­ου. Ωστό­σο, θα έχει τον χρόνο τον Νο­έμ­βριο και τον Δε­κέμ­βριο να υπο­βάλ­λει το τρο­πο­ποι­η­τι­κό έντυ­πο Ε2 έτσι ώστε να φανεί ότι πλη­ροί τα κρι­τή­ρια στη δεύ­τε­ρη εκ­κα­θά­ρι­ση του Δε­κεμ­βρί­ου.

Η δια­δι­κα­σία για τη χο­ρή­γη­ση των εκ­πτώ­σε­ων, θα γίνει με ηλε­κτρο­νι­κές με­θό­δους που ση­μαί­νει ότι οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι δεν θα χρεια­στεί να προ­σκο­μί­σουν δι­καιο­λο­γη­τι­κά. Η μο­να­δι­κή πε­ρί­πτω­ση η δια­δι­κα­σία να κι­νη­θεί μέσω των Δ.Ο.Υ –η δια­δι­κα­σία πε­ρι­γρά­φε­ται στην από­φα­ση- είναι να μην είναι δια­θέ­σι­μες όλες οι πλη­ρο­φο­ρί­ες ώστε να ελέγ­χε­ται αν πλη­ρού­νται τα κρι­τή­ρια ή όχι. Σε αυτές τις πε­ρι­πτώ­σεις, οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα είναι υπο­χρε­ω­μέ­νοι να με­τα­βούν στις εφο­ρί­ες προ­κει­μέ­νου να διεκ­δι­κή­σουν τις εκ­πτώ­σεις.

Υπεν­θυ­μί­ζε­ται ότι έκ­πτω­ση προ­βλέ­πε­ται από τον νόμο για τρεις κα­τη­γο­ρί­ες φο­ρο­λο­γού­με­νων:

1. Οσοι έχουν ετή­σιο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα έως 9000 ευρώ εφό­σον η αξία της πε­ριου­σί­ας τους δεν υπερ­βαί­νει τις 85.000 ευρώ αν είναι άγα­μοι, τις 150.000 ευρώ αν είναι πα­ντρε­μέ­νοι και τις 200.000 ευρώ αν είναι πα­ντρε­μέ­νοι με δύο παι­διά. Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι αυτής της κα­τη­γο­ρί­ας, δι­καιού­νται έκ­πτω­ση φόρου 50% επί του συ­νο­λι­κού ποσού του ΕΝΦΙΑ

2. Οσοι έχουν προ­βλή­μα­τα ανα­πη­ρί­ας σε πο­σο­στό άνω του 80% εφό­σον το οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα δεν υπερ­βαί­νει τις 12.000 ευρώ. Γι’ αυτές τις πε­ρι­πτώ­σεις προ­βλέ­πε­ται πλή­ρης απαλ­λα­γή από τον φόρο

3.Οσοι έχουν κλει­στούς μη ηλε­κτρο­δο­τού­με­νους χώ­ρους. Σε αυτές τις πε­ρι­πτώ­σεις η έκ­πτω­ση φτά­νει στο 20% επί του ΕΝΦΙΑ που αντι­στοι­χεί στο συ­γκε­κρι­μέ­νο ακί­νη­το.

Οι εκ­πτώ­σεις στα μη ηλε­κτρο­δο­τού­με­να

Ει­δι­κά για τα μη ηλε­κτρο­δο­τού­με­να, η από­φα­ση της κυ­ρί­ας Σαβ­βαί­δου προ­βλέ­πει ότι τα στοι­χεία που απαι­τού­νται θα αντλη­θούν από τις ακό­λου­θες πηγές:

Οι πα­ρο­χές ηλε­κτρι­κού ρεύ­μα­τος, οι οποί­ες δεν ήταν ενερ­γές καθ’ όλη τη διάρ­κεια του έτους 2013, λαμ­βά­νο­νται από τα αρ­χεία του ΔΕΔ­ΔΗΕ ανά πε­ρι­φέ­ρεια. Οι αριθ­μοί των πα­ρο­χών του αρ­χεί­ου του ΔΕΔ­ΔΗΕ δια­σταυ­ρώ­νο­νται με τους αριθ­μούς πα­ρο­χής ηλε­κτρι­κού ρεύ­μα­τος οι οποί­οι ανα­γρά­φο­νται στις εμπρό­θε­σμες δη­λώ­σεις στοι­χεί­ων ακι­νή­των (έντυ­πα Ε9) έτους 2014 και στις ανα­λυ­τι­κές κα­τα­στά­σεις μι­σθω­μά­των ακι­νή­των (έντυ­πα Ε2) οι­κο­νο­μι­κού έτους 2014. Είναι προ­φα­νές ότι αν σε κά­ποιο από τα έντυ­πα λεί­πει ο αριθ­μός του ρο­λο­γιού της ΔΕΗ, η έκ­πτω­ση δεν θα δοθεί. Θα κα­τα­βλη­θεί μετά την προ­σθή­κη του στοι­χεί­ου και εφό­σον προ­κύ­ψει ότι πλη­ρού­νται τα κρι­τή­ρια.

Η πλη­ρο­φο­ρία του κενού ακι­νή­του, καθ’ όλη τη διάρ­κεια του προη­γού­με­νου έτους, λαμ­βά­νε­ται από τις ανα­λυ­τι­κές κα­τα­στά­σεις μι­σθω­μά­των ακι­νή­των οι­κο­νο­μι­κού έτους 2014, οι οποί­ες έχουν υπο­βλη­θεί μέχρι και τη δεύ­τε­ρη εκ­κα­θά­ρι­ση από τους ιδιο­κτή­τες οι οποί­οι έχουν το εμπράγ­μα­το δι­καί­ω­μα της πλή­ρους κυ­ριό­τη­τας ή επι­καρ­πί­ας σε ακί­νη­τα.

Ο φο­ρο­λο­γού­με­νος πρέ­πει να είναι φο­ρο­λο­γι­κός κά­τοι­κος Ελ­λά­δας την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2014.

Οσον αφορά στις εκ­πτώ­σεις του 50% και του 100%, προ­βλέ­πε­ται ότι για να κρι­θεί αν πλη­ροί κά­ποιος το ει­σο­δη­μα­τι­κό κρι­τή­ριο ή όχι, θα λαμ­βά­νε­ται υπόψη το οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα ακόμη και το τεκ­μαρ­τό. Οι κα­νό­νες βάσει της από­φα­σης, είναι οι εξής:

Το συ­νο­λι­κό φο­ρο­λο­γη­τέο ει­σό­δη­μα προσ­διο­ρί­ζε­ται από το άθροι­σμα του κα­θα­ρού ει­σο­δή­μα­τος, όπως προ­κύ­πτει από τα ποσά των κω­δι­κών του Πί­να­κα 4 της δή­λω­σης φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος οι­κο­νο­μι­κού έτους 2014, τα οποία λαμ­βά­νο­νται υπόψη για τον προσ­διο­ρι­σμό του ει­σο­δή­μα­τος, των ποσών των κω­δι­κών των πε­ρι­πτώ­σε­ων 3 έως και 10 του Πί­να­κα 6 της δή­λω­σης και του ποσού της προ­στι­θέ­με­νης δια­φο­ράς αντι­κει­με­νι­κής δα­πά­νης, όπου αυτή εφαρ­μό­ζε­ται.

Ως συ­νο­λι­κό φο­ρο­λο­γη­τέο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα θε­ω­ρεί­ται το άθροι­σμα του συ­νο­λι­κού φο­ρο­λο­γη­τέ­ου ει­σο­δή­μα­τος του συ­ζύ­γου, της συ­ζύ­γου και των ανή­λι­κων εξαρ­τώ­με­νων τέ­κνων, σε όσες πε­ρι­πτώ­σεις ορί­ζε­ται από το νόμο ότι τα ει­σο­δή­μα­τα των τέ­κνων συ­να­θροί­ζο­νται με αυτά των γο­νέ­ων, καθώς και του συ­νο­λι­κού φο­ρο­λο­γη­τέ­ου ει­σο­δή­μα­τος των εξαρ­τώ­με­νων τέ­κνων που έχουν υπο­βά­λει ατο­μι­κή δή­λω­ση φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος.

Το συ­νο­λι­κό φο­ρο­λο­γη­τέο οι­κο­γε­νεια­κό ει­σό­δη­μα και ο αριθ­μός των εξαρ­τώ­με­νων τέ­κνων λαμ­βά­νο­νται από τις δη­λώ­σεις φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος του οι­κο­νο­μι­κού έτους 2014, οι οποί­ες έχουν υπο­βλη­θεί μέχρι και την δεύ­τε­ρη εκ­κα­θά­ρι­ση

thetoc.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.