Τοπικές Ειδήσεις

Αναβάθμιση λιμενικών υποδομών στη νησίδα Σύρνα

• Σε συνεργασία με το ΥΠΕΘΑ • Θωρακίζεται το νησί που επιχειρεί να «γκριζάρει» η Τουρκία

Στην παρουσίαση του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού στο Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου από τον καθηγητή Διεθνούς Δικαίου και βουλευτή Άγγελο Συρίγο, ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, με αφορμή τη στρατηγική σημασία νησιών, όπως η Στρογγύλη και η Ρω, αναφέρθηκε σε μήνυμα που έλαβε στο κινητό από τον δήμαρχο Αστυπάλαιας Νίκο Κομηνέα που παρακολουθούσε σε live streaming τη συνεδρίαση. Το μήνυμα αφορούσε την απόφαση του Δήμου Αστυπάλαιας σε συνεργασία με το ΥΠΕΘΑ, να αναβαθμίσει τις λιμενικές υποδομές της νησίδας Σύρνα που ανήκει διοικητικά στην Αστυπάλαια. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα από κάθε άποψη -γεωπολιτική, περιβαλλοντική, πολιτιστική- νησιά στο Αρχιπέλαγος που επιχειρεί με κάθε τρόπο κι ευκαιρία να «γκριζάρει» η Τουρκία.
Έχει υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ
Στη Σύρνα, το μικρονήσι της Δωδεκάνησου, έχουν διαδραματιστεί πολύ συγκινητικές ιστορίες. Από τον Βρετανό τραυματία πιλότο που διασώθηκε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, έως στους 800 Εβραίους ναυαγούς του «Αθηνά -Rafiah» που ταξίδευε κρυφά για το Ισραήλ, τη selfie Πάνου Καμένου ως υπουργός Άμυνας, την πρόταση του πρώην υφυπουργού Εξωτερικών Γιάννη Βαληνάκη για κέντρο φιλοξενίας μεταναστών, έως τις αντιδράσεις της γείτονος για το μεγάλο θαλάσσιο πάρκο του Αιγαίου.
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση το έργο «Αναβάθμιση Λιμενικών Υποδομών στη νήσο Σύρνα» αφορά στον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου προβλήτα του λιμενίσκου της νήσου και τη διαπλάτυνση του κρηπιδώματος που συνδέει το λιμανάκι με το εσωτερικό του νησιού. Όπως αναφέρεται η Σύρνα διαθέτει ένα υποτυπώδη λιμένα στον οποίο προσδένει το πλοιάριο που εκτελεί την ακτοπλοϊκή σύνδεση της νήσου. Ο λιμένας συνίσταται από έναν προβλήτα από σκυρόδεμα διαστάσεων 2mχ4m, ο οποίος φτάνει σε βάθος από 1,0m έως 1,5m από τη μέση στάθμη Θάλασσας (ΜΣΘ) και η επιφάνειά του είναι σε στάθμη +0,5m από τη ΜΣΘ. Εγκάρσια του προβλήτα και σε μήκος περίπου 45m υφίσταται κρηπίδωμα μέσου πλάτους 2m, το οποίο συνίσταται από πλάκα σκυροδέματος που έχει εγχυθεί πάνω στην υποκείμενη βραχώδη ακτή. Η όλη λιμενική εγκατάσταση δεν διαθέτει καμία υποδομή πλην 3 χυτοχαλύβδινων δεστρών, οι οποίες εδράζονται πάνω σε μεμονωμένα στοιχεία σκυροδέματος επί της βραχώδους ακτής. Για τη διευκόλυνση των πλοιαρίων που χρησιμοποιούν τον προβλήτα αναγκαία θεωρείται η διαπλάτυνση αυτού και η προέκτασή του. Επιπλέον για την απρόσκοπτη πρόσβαση οχημάτων προς το εσωτερικό της νήσου απαιτείται η διαπλάτυνση του κρηπιδώματος. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου που θα αναλάβει ο Δήμος Αστυπάλαιας (μαζί με το κόστος μετάβασης προσωπικού ΜΟΜΚΑ για επίβλεψη έργου θα αποδοθεί στο ΥΠΕΘΑ για την ανάδειξη αναδόχου μέσω διαγωνισμού) ανέρχεται σε 149.923 χιλ. ευρώ. Άμεσα αναμένεται η έγκριση και η υπογραφή σχεδίου προγραμματικής σύμβασης του έργου.
Η Σύρνα, περίπου 8 τετραγωνικά χιλιόμετρα, είναι το μεγαλύτερο νησί του νησιωτικού συμπλέγματος μικρονήσων που «βλέπουν» την Αστυπάλαια, δεν την λένε «βραχονησίδα» γιατί έχει υφαλοκρηπίδα και είναι ανεξάρτητη οικονομική ζώνη. Σημειώνεται ότι σε έγγραφο με ημερομηνία 15/3/1928 των Καραμπινιέρων της Ιταλικής Διοίκησης του Αιγαίου, διαβάζουμε την πλήρη απογραφή όλων των νησιών κοντά στην Αστυπάλαια, καθώς και στοιχεία για τη γεωγραφία, την κτηνοτροφία και τα λιμάνια τους. Το ίδιο έγγραφο αναφέρεται στην ελληνική οικογένεια με 12 μέλη που κατοικεί στη Σύρνα και ασχολείται με την κτηνοτροφία. Υπάρχουν δύο ξωκλήσια αφιερωμένα στον Άγιο Γεώργιο και στον Άγιο Ιωάννη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου