Συνεντεύξεις

Alan French: «Η Ρόδος είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός για την Thomas Cook»

Η Ρόδος είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός για την Thomas Cook αυτό το καλοκαίρι, καθώς η ζήτηση είναι επτά φορές μεγαλύτερη σε σύγκριση με πέρυσι. Για τη δημοτικότητα της Ρόδου και όλα εκείνα τα στοιχεία που την καθιστούν μοναδική, μίλησε στη «δ» ο διευθύνων σύμβουλος της Thomas Cook κ. Alan French, ο οποίος επισκέφθηκε πρόσφατα το νησί και είχε συναντήσεις με τοπικούς φορείς.
Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Alan French:
• Κύριε French, μετά από δύο δύσκολα χρόνια, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, η τουριστική περίοδος στην Ελλάδα ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες. Πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα για την Ελλάδα; Ποιο ποσοστό των πωλήσεων της Thomas Cook σχετίζεται με την Ελλάδα;
Η Ελλάδα είναι ο νούμερο ένα προορισμός για τους πελάτες μας αυτό το καλοκαίρι. Αυτή τη στιγμή το 30% των κρατήσεών μας αφορά στην Ελλάδα και αυτό βασίζεται σε ένα ισχυρό – σχετικά – καλοκαίρι πέρυσι. Η ίδια η Ρόδος είναι το πιο δημοφιλές από τα ελληνικά νησιά και οι κρατήσεις έχουν επταπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι. Δεδομένης της πρόσφατης αλλαγής των περιοριστικών μέτρων, γεγονός που σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες δεν χρειάζεται να υποβάλλονται σε τεστ ή να συμπληρώνουν έντυπα πριν από την άφιξή τους, είμαστε βέβαιοι ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να ξεπερνά την Ισπανία, όπου εξακολουθούν να ισχύουν κανόνες, ειδικά για οικογένειες με παιδιά που δεν έχουν εμβολιαστεί. Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να επιστρέψει η Ελλάδα σε επίπεδα αφίξεων προ της πανδημίας, εφόσον η κατάσταση παραμείνει ως έχει αυτή τη στιγμή.
• Αναφέρετε συχνά ότι η Ρόδος είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για την Thomas Cook. Ποιος είναι ο εκτιμώμενος αριθμός των τουριστών που θα φτάσουν στο νησί με την Thomas Cook κατά τη διάρκεια της σεζόν;
Να ξεκαθαρίσουμε αρχικά ότι η νέα Thomas Cook είναι μια πολύ μικρότερη επιχείρηση από την προηγούμενη. Είμαστε παρόλα αυτά υπερήφανοι που μετά από λίγο μόνο χρόνο λειτουργίας, οι πελάτες μας εμπιστεύονται για τις διακοπές τους. Φέτος το καλοκαίρι έχουμε ήδη πουλήσει χιλιάδες πακέτα διακοπών για τη Ρόδο και αναμένουμε ότι ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Η Ρόδος είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός μας για ζευγάρια αυτό το καλοκαίρι. Ο μοναδικός συνδυασμός αστικού τοπίου, παραλίας και πολιτισμού αποτελεί ισχυρό πόλο έλξης.
• Ποια άλλα χαρακτηριστικά/πλευρές διαφοροποιούν τη Ρόδο από άλλους τουριστικούς προορισμούς;
Η Ρόδος τα έχει πραγματικά όλα και σε ένα νησί που είναι εύκολα περιηγήσιμο είτε με αυτοκίνητο είτε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μπορεί κανείς να εξερευνήσει την ιστορία και τα μνημεία της πόλης της Ρόδου το πρωί, να περάσει το απόγευμά του σε ένα υπέροχο beach bar και στη συνέχεια να θαυμάσει τη δύση του ήλιου από τη Λίνδο, ενώ απολαμβάνει την ιστορία χιλιετιών. Είναι το αγαπημένο νησί των πελατών μας και είναι σαφές γιατί.
• Επηρεάζει τελικά ο πόλεμος στην Ουκρανία την τουριστική βιομηχανία; Έχει επηρεάσει τη ζήτηση και την τάση των κρατήσεων μέχρι στιγμής;
Υπήρξε αρχικά πτώση των κρατήσεων, καθώς οι άνθρωποι θορυβήθηκαν από το ξέσπασμα του πολέμου, αλλά φαίνεται ότι είναι πλέον πιο σίγουροι να κάνουν διακοπές και έτσι δεν βλέπουμε τώρα αξιοσημείωτο αντίκτυπο.
• Η κατάρρευση της Thomas Cook το 2019 ήταν μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις στον κλάδο του τουρισμού. Ποιο είναι το σημερινό επόμενο στάδιο για την Thomas Cook; Πιστεύετε ότι έχει αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη της τουριστικής βιομηχανίας προς το brand της Thomas Cook;
Αυτό που συνέβη το 2019 ήταν μια τραγωδία και όταν δημιουργήσαμε αυτή την νέα επιχείρηση, ήμασταν αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε ότι τα ίδια λάθη δεν θα επαναλαμβάνονταν. Η νέα Thomas Cook λειτουργεί με ένα πολύ διαφορετικό οικονομικό μοντέλο – λειτουργούμε μόνο ψηφιακά, χωρίς φυσικά καταστήματα ή αεροπορική εταιρεία. Όλα τα χρήματα των πελατών φυλάσσονται εκτός της επιχείρησής μας και έχουμε πρόσβαση σε αυτά μόνο όταν ο πελάτης έχει επιστρέψει από τις διακοπές του. Αυτό σημαίνει ότι, αν συνέβαινε το χειρότερο, ο πελάτης θα μπορούσε να κάνει τις διακοπές του όπως είχε προγραμματιστεί και όλοι οι προμηθευτές θα πληρώνονταν αναλόγως. Είναι σημαντικό, για τους ξενοδόχους με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε ένας από τους ασφαλέστερους συνεργάτες, επειδή δεν ξοδεύουμε τα χρήματα των πελατών για να χρηματοδοτήσουμε την καθημερινή μας δραστηριότητα.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το συναίσθημα των καταναλωτών για το εμπορικό σήμα Thomas Cook παραμένει συντριπτικά θετικό – πρόκειται για ένα εμπορικό σήμα με τεράστια κληρονομιά και οι άνθρωποι ήταν συντετριμμένοι όταν κατέρρευσε το 2019 η εταιρεία. Η “αναγέννηση” έχει γίνει δεκτή με θετικό τρόπο και βλέπουμε ότι οι άνθρωποι δεν διστάζουν να εμπιστευθούν το νέο ψηφιακό Thomas Cook και απολαμβάνουν την ευελιξία και τις επιλογές που προσφέρουμε – καθώς και την εξυπηρέτηση πελατών που είναι τόσο έντονα συνδεδεμένη με το εμπορικό σήμα.
• Κλείνοντας κύριε French, με ποιον τρόπο η πανδημία άλλαξε τον παγκόσμιο τουρισμό; Ποιες είναι οι αναδυόμενες τάσεις (στον παγκόσμιο τουρισμό) και πώς απαντά σε αυτές η Thomas Cook;
Η πανδημία έκανε τα ταξίδια πιο περίπλοκα, ιδίως για τις οικογένειες. Οι ταξιδιώτες ήταν πιο ανασφαλείς, επειδή οι περιορισμοί άλλαζαν τακτικά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τώρα με την εξομάλυνση αυτής της κατάστασης και με τα μέτρα να παραμένουν σταθερά ή να καταργούνται εντελώς οι περιορισμοί, οι άνθρωποι ξεκίνησαν να κάνουν και πάλι κρατήσεις. Εξακολουθεί να επικρατεί αβεβαιότητα και αρκετοί είναι αυτοί οι οποίοι χρειάζονται συμβουλές και υποστήριξη. Πολλοί δεν έχουν κάνει διακοπές στο εξωτερικό εδώ και δύο ή τρία χρόνια και έχουν ερωτήσεις και θέλουν βοήθεια. Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους βοηθήσουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις διακοπές τους, ώστε να έχουν πρόσβαση στις καλύτερες πληροφορίες. Είδαμε επίσης ανθρώπους πρόθυμους να κάνουν πιο πολυτελείς διακοπές και να μείνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Σχεδόν το 80% των κρατήσεών μας είναι σε ξενοδοχεία 4* και 5*. Αρκετοί παρατείνουν τη διαμονή τους στην Ελλάδα μέχρι και ένα μήνα τη φορά για να απολαύσουν το γεγονός ότι πλέον μπορούν να ταξιδεύουν ελεύθερα.
Διαπιστώνουμε τέλος, ότι οι άνθρωποι είναι πιο συνειδητοποιημένοι όσον αφορά στις διακοπές που επιθυμούν να κάνουν. Θέλουν λ.χ. να εξασκούν τα χόμπι τους, είτε τους αρέσει το φαγητό, είτε αγαπούν το ποδήλατο, είτε τους αρέσει να μαθαίνουν για την ιστορία. Οι διακοπές έχουν γίνει μια πιο πολύτιμη εμπειρία, επειδή οι δυνατότητές να ταξιδέψει κανείς ήταν περιορισμένες στα προηγούμενα χρόνια. Καθώς βγαίνουμε από την πανδημική κρίση, περιμένουμε από τους ανθρώπους να θέλουν κάτι περισσότερο από απλές διακοπές.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου