ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φορο-καύσωνας μέχρι τέλη Ιουνίου

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Ευρώ τανάλια

Φέτος, όπως και κάθε χρόνο από το 2010 και μετά, οι υπο­χρε­ώ­σεις των φο­ρο­λο­γού­με­νων φυ­σι­κών και νο­μι­κών προ­σώ­πων έχουν πολ­λα­πλα­σια­στεί και οι κα­τα­λη­κτι­κές ημε­ρο­μη­νί­ες πλη­σιά­ζουν απει­λη­τι­κά όπως και τα τσου­χτε­ρά πρό­στι­μα αν δεν εκ­πλη­ρω­θούν οι υπο­χρε­ώ­σεις αυτές.

Η βα­σι­κή υπο­χρέ­ω­ση των φο­ρο­λο­γού­με­νων που λήγει στο τέλος του Μαΐου είναι η κα­τά­θε­ση της δή­λω­σης Ε9 για τις με­τα­βο­λές του 2013. Ίσως είναι μα­κράν η κρι­σι­μό­τε­ρη δή­λω­ση ακι­νή­των από το 2005 και έπει­τα καθώς με βάση τα στοι­χεία που θα έχει στη διά­θε­ση της η ΓΓΠΣ μέχρι 30/05/2014, την επό­με­νη ημέρα, δη­λα­δή στις 01/06/2014, θα ξε­κι­νή­σει την εκ­κα­θά­ρι­ση και την απο­στο­λή ση­μειω­μά­των πλη­ρω­μής του νέου φόρου ΕΝΦΙΑ όπως αυτός κυ­ρώ­θη­κε με τον Ν.4223/2013.

Εδώ πρέ­πει να προ­σέ­ξου­με ότι λο­γι­κά και με βάση το σχε­δια­σμό της ΓΓΠΣ και της ΓΓΔΕ, δεν θα πε­ρι­μέ­νου­με κά­ποιο χαρτί πλη­ρω­μής από το τα­χυ­δρο­μείο, αλλά θα μας απο­στα­λεί μέσω e-mail ή μέσω του λο­γα­ρια­σμού μας στο Taxis η ει­δο­ποί­η­ση, την οποία θα πρέ­πει να εκτυ­πώ­σου­με και να πάμε στην Τρά­πε­ζα για πλη­ρω­μή.

Υπεν­θυ­μί­ζου­με ότι οι υπό­χρε­οι για κα­τά­θε­ση δή­λω­σης Ε9, σύμ­φω­να με την ΠΟΛ 1052/2014 είναι όσοι:

(α) έχουν τα­κτο­ποι­ή­σει ημι-υπαί­θριους χώ­ρους και αυ­θαί­ρε­τα μέσα στο 2013 ή πα­λαιό­τε­ρα και δεν τα έχουν δη­λώ­σει σε προη­γού­με­νες δη­λώ­σεις Ε9

(β) έχουν να διορ­θώ­σουν τα τε­τρα­γω­νι­κά κά­ποιου ακι­νή­του ώστε να συμ­φω­νεί το Ε9 με τη ΔΕΗ και το κτη­μα­το­λό­γιο

(γ) θέ­λουν να διορ­θώ­σουν λάθη σε ακί­νη­τα ώστε να μην έρθει αντι­μέ­τω­ποι με επα­νεκ­κα­θα­ρί­σεις στο φόρο ΕΝΦΙΑ

(δ) όσοι έχουν κοι­νό­χρη­στες πι­σί­νες ή χώ­ρους στάθ­μευ­σης στην πο­λυ­κα­τοι­κία που κα­τοι­κούν

(ε) όσοι έχουν κά­ποια χρη­σι­κτη­σία σε ακί­νη­το του δη­μο­σί­ου

(στ) οι κά­το­χοι ακι­νή­των που ανή­κων στην ΕΤΑΔ ΑΕ

(ζ) οι ΟΤΑ για τα δε­σμευ­μέ­να υπέρ αυτών ακί­νη­τα

30 Ιου­νί­ου η προ­θε­σμία για τις φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις

Το τέλος του μήνα θα μας βρει να λήγει η βα­σι­κό­τε­ρη των φε­τι­νών υπο­χρε­ώ­σε­ων, δη­λα­δή η κα­τα­λη­κτι­κή ημε­ρο­μη­νία όλων των δη­λώ­σε­ων φυ­σι­κών προ­σώ­πων, στις 30 Ιου­νί­ου 2014. Φυ­σι­κά πρέ­πει να υπεν­θυ­μί­σου­με να μην πε­ρι­μέ­νει κα­νείς εκ­κα­θα­ρι­στι­κό από τα­χυ­δρο­μείο. Τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά θα είναι δια­θέ­σι­μα στο λο­γα­ρια­σμό μας στο Taxis και από εκεί θα πρέ­πει να τα εκτυ­πώ­σου­με όπως και τις ει­δο­ποι­ή­σεις για τις δό­σεις του φόρου που θα εκ­κα­θα­ρι­σθεί. Σύμ­φω­να με τις υπάρ­χου­σες ημε­ρο­μη­νί­ες, ο φόρος ει­σο­δή­μα­τος το 2014 θα πλη­ρω­θεί σε τρεις, δί­μη­νες δό­σεις μέχρι το τέλος του έτους.

Ση­μα­ντι­κά στοι­χεία που πρέ­πει να γνω­ρί­ζε­τε στον υπο­λο­γι­σμό του φόρου είναι τα όσα ισχύ­ουν για τις δα­πά­νες δια­βί­ω­σης ώστε να ξέ­ρε­τε τι θα δη­λώ­σε­τε στο Ε1 καθώς και τα ποσά στους προ­συ­μπλη­ρω­μέ­νους κω­δι­κούς ώστε να έχετε χρόνο να διορ­θώ­σε­τε λάθη, ή να δείτε τι προ­βλέ­πε­ται για τις συ­γκε­ντρω­τι­κές κα­τα­στά­σεις.

Οι άνερ­γοι θα χρεια­στεί να ρί­ξε­τε μια ματιά στα θέ­μα­τα ανέρ­γων και συ­νε­πώς της τεκ­μαρ­τής φο­ρο­λο­γί­ας, ή αν είστε κά­τοι­κος εξω­τε­ρι­κού ή έχετε ει­σό­δη­μα από εξω­τε­ρι­κό να δια­σταυ­ρώ­σε­τε τι πρέ­πει να κά­νε­τε από τώρα και όχι τε­λευ­ταία στιγ­μή.

Ση­μειώ­νε­ται ότι πα­ρά­τα­ση για τα τέλη Ιου­λί­ου πήρε η προ­θε­σμία της τρι­μη­νιαί­ας φέτος, μη­νιαί­ας από το 2015, υπο­χρέ­ω­σης απο­στο­λής κα­τα­στά­σε­ων τι­μο­λο­γί­ων πε­λα­τών και προ­μη­θευ­τών, για το 1ο τρί­μη­νο του 2014. Η υπο­χρέ­ω­ση αυτή βα­ρύ­νει ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες και εται­ρεί­ες.

Τέλος, μια επι­πλέ­ον υπο­χρέ­ω­ση είναι οι συ­γκε­ντρω­τι­κές δη­λώ­σεις για πε­λά­τες και προ­μη­θευ­τές του 2013! Η συ­γκε­κρι­μέ­νη προ­θε­σμία έχει πα­ρα­τα­θεί έως τις 10 Οκτω­βρί­ου για όλους τους υπό­χρε­ους.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.