ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αφορολόγητο για όλους – Σε ισχύ και οι χάρτινες αποδείξεις

news room 2 λεπτά ανάγνωση
Εφορία

Μια ση­μα­ντι­κή διευ­κό­λυν­ση για εκα­τομ­μύ­ρια μι­σθω­τούς, συ­ντα­ξιού­χους και αγρό­τες προ­κει­μέ­νου να μη χάσει κα­νέ­νας ούτε ευρώ από το αφο­ρο­λό­γη­το όριο ετοι­μά­ζει το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών.

Οι κω­δι­κοί της φο­ρο­λο­γι­κής δή­λω­σης για ηλε­κτρο­νι­κές αλλά και χάρ­τι­νες απο­δεί­ξεις θα είναι ανοι­κτοί σε όλους τους φο­ρο­λο­γού­με­νους προ­κει­μέ­νου να δη­λώ­σουν δα­πά­νες και με τους δύο τρό­πους λαμ­βά­νο­ντας έτσι όλη την έκ­πτω­ση φόρου που οδη­γεί στο αφο­ρο­λό­γη­το.

Ο κω­δι­κός για τις χάρ­τι­νες απο­δεί­ξεις πα­ρα­μέ­νει ο 049 και προ­στέ­θη­κε για τις ηλε­κτρο­νι­κές πλη­ρω­μές ο 050.

Σύμ­φω­να με όσα προ­βλέ­πει η νο­μο­θε­σία για να λά­βουν οι μι­σθω­τοί, συ­ντα­ξιού­χοι και αγρό­τες την έκ­πτω­ση φόρου που οδη­γεί στο αφο­ρο­λό­γη­το όριο θα πρέ­πει να έχουν εντός του 2017 δα­πα­νή­σει ένα ελά­χι­στο μέρος τους ει­σο­δή­μα­τός τους με ηλε­κτρο­νι­κό χρήμα.

Εφό­σον δεν έχουν πραγ­μα­το­ποι­ή­σει αυτές τις ελά­χι­στες πλη­ρω­μές με κάρτα τότε για την αξία πλη­ρω­μών με ηλε­κτρο­νι­κό χρήμα που τους λεί­πει τους επι­βάλ­λε­ται πρό­σθε­τος φόρος 22%.

Από την πα­ρα­πά­νω υπο­χρέ­ω­ση εξαι­ρού­νται διά­φο­ρες κα­τη­γο­ρί­ες μι­σθω­τών, συ­ντα­ξιού­χων και αγρο­τών οι οποί­οι είναι:

Φο­ρο­λο­γού­με­νοι άνω των 70 ετών και άτομα με ανα­πη­ρία 80% και άνω.

Δη­μό­σιοι λει­τουρ­γοί και δη­μό­σιοι υπάλ­λη­λοι που υπη­ρε­τούν στην αλ­λο­δα­πή καθώς και οι φο­ρο­λο­γι­κοί κά­τοι­κοι Ελ­λά­δας που δια­βιούν ή ερ­γά­ζο­νται στην αλ­λο­δα­πή.

Ανή­λι­κοι που υπο­χρε­ού­νται σε υπο­βο­λή δή­λω­σης φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος και φο­ρο­λο­γού­νται με την κλί­μα­κα των μι­σθω­τών και συ­ντα­ξιού­χων.

Φο­ρο­λο­γού­με­νοι που κα­τοι­κούν μό­νι­μα σε χωριά με πλη­θυ­σμό έως 500 κα­τοί­κους και σε νησιά με πλη­θυ­σμό κάτω των 3.100 κα­τοί­κων, σύμ­φω­να με την τε­λευ­ταία απο­γρα­φή, εκτός αν πρό­κει­ται για του­ρι­στι­κούς τό­πους.

Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που δεν έχουν ει­σό­δη­μα από καμία κα­τη­γο­ρία ή έχουν ει­σό­δη­μα μόνο από κε­φά­λαιο ή και από υπε­ρα­ξία με­τα­βί­βα­σης κε­φα­λαί­ου και το τεκ­μαρ­τό τους ει­σό­δη­μα δεν υπερ­βαί­νει το ποσό των 9.500 ευρώ.

Φο­ρο­λο­γού­με­νοι που είναι εγ­γε­γραμ­μέ­νοι στο μη­τρώο ανέρ­γων του ΟΑΕΔ για τη δια­φο­ρά που προ­κύ­πτει με­τα­ξύ του τεκ­μαρ­τού και τους συ­νο­λι­κού ει­σο­δή­μα­τος τους.

Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που είναι δι­καιού­χοι του Κοι­νω­νι­κού Ει­σο­δή­μα­τος Αλ­λη­λεγ­γύ­ης.

Οι υπη­ρε­τού­ντες την υπο­χρε­ω­τι­κή στρα­τιω­τι­κή τους θη­τεία.

Οι τρό­φι­μοι ψυ­χια­τρεί­ων και οι δια­μέ­νο­ντες σε οί­κους ευ­γη­ρί­ας.

Όλοι οι μι­σθω­τοί, συ­ντα­ξιού­χοι και αγρό­τες θα πρέ­πει να έχουν δα­πα­νή­σει ένα ελά­χι­στο μέρος τους ει­σο­δή­μα­τός τους με πλα­στι­κό χρήμα.

Πηγή πλη­ρο­φο­ριών: Έθνος

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.