«Πράσινο φως» έδωσε, με απόφαση που έλαβε χθες, το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου για την τροποποίηση της σύμβασης που έχει υπογραφεί με την εταιρεία που ανέλαβε την ολοκλήρωση του έργου της μαρίνας και θα έχει την διαχείρισή της.
Με την απόφαση η διάρκεια της μίσθωσης της μαρίνας από την εταιρεία “Μαρίνες Ρόδου ΑΕ” παρατείνεται κατά 22 χρόνια ώστε η επένδυση να καταστεί βιώσιμη. Έτσι η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να συνάψει δάνειο και να καλύψει τις υποχρεώσεις της προς το Δήμο Ρόδου και τους εργαζόμενους, που απασχολεί.
Οι εργασίες ολοκλήρωσης της μαρίνας θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την υπογραφή της νέας σύμβασης, που παρατείνει το χρόνο μίσθωσης, όπως δήλωσε χθες ο πρόεδρος της εταιρείας “Μαρίνες Ρόδου ΑΕ” κ. Θωμάς Τριανταφύλλου. Επιδίωξη της διοίκησης της εταιρείας είναι να τεθεί σε λειτουργία η μαρίνα μέσα στο καλοκαίρι.
Επισημαίνεται πως ο δήμαρχος Ρόδου κ. Στάθης Κουσουρνάς ζήτησε να ρυθμιστούν οι υποχρεώσεις της εταιρείας προς το Δήμο πριν την υπογραφή της σύμβασης. Αν το θέμα αυτό δεν τακτοποιηθεί η δημοτική αρχή θα προχωρήσει σε άλλες κινήσεις για την είσπραξη των χρημάτων που της οφείλονται.
Η συζήτηση του θέματος ξεκίνησε με την εισήγηση που παρουσίασε ο νομικός εκπρόσωπος του Δήμου Ρόδου κ. Δημήτρης Σαλαμαστράκης, κάνοντας αναφορά στο ιστορικό της υπόθεσης.
“Μιλάμε για διαφορετικά έργα σε σύγκριση με εκείνα που κρίνονταν απαραίτητα το έτος 2010. Η εταιρεία έχει αναλάβει περισσότερες υποχρεώσεις και δεν φθάνει ο αρχικός προϋπολογισμός, που είναι σε συνάρτηση της μίσθωσης. Για το λόγο αυτό και ο πρώην Δήμος Ροδίων είχε ζητήσει παράταση. Επιδιώξαμε να μετέχει στη διαδικασία και το υπουργείο Τουρισμού και να ληφθεί μια απόφαση κοινής αποδοχής. Υπάρχει λόγος δημοσίου συμφέροντος που θα πρέπει να προχωρήσει το έργο. Οι ανταγωνιστές μας διαθέτουν πολλαπλάσιες υποδομές”, εξήγησε ο κ. Σαλαμαστράκης και πρόσθεσε πως για να μην έρθει σε δύσκολη θέση ο Δήμος Ρόδου ζήτησε αύξηση του μισθώματος που του καταβάλλει η εταιρεία “Μαρίνες Ρόδου ΑΕ” κατά 5%.
Στη συνέχεια τέθηκαν διάφορα ερωτήματα σχετιζόμενα με το συγκεκριμένο έργο. Ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονας μειοψηφίας κ. Ηλίας Ζωγραφίδης στάθηκε ιδιαίτερα στο ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε το 2010 και αφορούσε τα έργα που έπρεπε να γίνουν για τη μαρίνα.
Στην πρώτη του τοποθέτηση ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος ήταν αιχμηρός για όλους εκείνους που και σε τοπικό επίπεδο έκαναν λάθος χειρισμούς και οδήγησαν την κατάσταση έως εδώ.
“Μπορεί το δημοτικό συμβούλιο να ήθελε να χειριστεί το θέμα διαφορετικά. Δεν μπορεί να γίνει αυτό γιατί φρόντισαν να κτίσουν το έδαφος που πατάμε όσοι προηγήθηκαν. ¶φησαν σε μας την υποχρέωση λήψης της απόφασης. Όλα αυτά είναι φυσικό επακόλουθο των δικών τους πράξεων. Ηταν τόσο αφελείς στη διαχείριση των πολιτικών πραγμάτων που δεν γνώριζαν την εξέλιξή τους. Γνώριζαν. Αισθάνομαι την ανάγκη να πω ότι καλούμαστε να ψηφίσουμε με καθορισμένα δεδομένα. Είναι αυτά που καθόρισαν όσοι προηγήθηκαν. Θα δώσω θετική ψήφο γιατί δεν μπορούμε να σκοτώσουμε την προοπτική να έχουμε μαρίνα”, τόνισε ο κ. Χατζημάρκος, που αναφέρθηκε σε εκείνους που κάθε φορά που εγκαινιάζονταν η μαρίνα έκαναν διθυράμβους.
“Το 2010 οι εν Ρόδω και οι εν Αθήνα φρόντισαν να εκδώσουν ένα ΦΕΚ στο οποίο αναφέρονταν πως την υποχρέωση για τα έργα την αναλαμβάνει ο Δήμος Ρόδου. Ρώτησα για το ΦΕΚ και μου απάντησαν πως το αίτημα δεν έγινε από την εταιρεία αλλά από το Δήμο. Δεν δίνω συγχωροχάρτι. Δεν λέω ότι ξεχνώ ούτε ότι συγχωρώ αυτούς που μας έστησαν με την πλάτη στον τοίχο για να ψηφίσουμε”, δήλωσε ο κ. Χατζημάρκος.
Λαμβάνοντας το λόγο στη συνέχεια ο πρόεδρος της εταιρείας “Μαρίνες Ρόδου ΑΕ” κ. Θωμάς Τριανταφύλλου δήλωσε πως το αίτημα του Δήμου είχε υποβληθεί το 2008. “Η πρόταση υπεβλήθη πριν αναλάβουμε εμείς το 2009. Μετά εκδόθηκε το ΦΕΚ. Βρήκαμε διαφορετικά πράγματα. Φροντίσαμε να προσαρμόσουμε τις μελέτες ώστε να δημιουργηθεί μια μαρίνα στα πρότυπα της Ρόδου. Πρέπει να καταλάβετε πως ο Δήμος και η εταιρεία είναι ένα πράγμα. Προχωράμε μαζί στην ιστορία αυτή. Σε ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό κοντεύουμε να φθάσουμε τα 50.000.000 ευρώ. Έχουν ήδη τιμολογηθεί τα 45 εκατομμύρια”, δήλωσε ο κ. Τριανταφύλλου, που αναφέρθηκε και στις μεγάλες καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από τη γραφειοκρατία και πήγαν πίσω το έργο. Θύμισε επίσης πως ο τότε Δήμος Ροδίων χρειάστηκε πέντε χρόνια για να καταλήξει στις διαδικασίες και στον ανάδοχο του έργου.
“Η έγκριση χωροθέτησης δόθηκε με πέντε χρόνια καθυστέρηση. Οι όροι της σύμβασης τροποποιήθηκαν γιατί άλλαξε και ο κατασκευαστικός χρόνος αλλά και το ύψος της επένδυσης. Δεν έχει κάτι δικό του ο Δήμος Ρόδου και μας το δίνει. Το υπουργείο Τουρισμού κάνει τη διαχείριση”, τόνισε ο πρόεδρος της εταιρείας “Μαρίνες Ρόδου ΑΕ”.
Αναφορικά με τις υποχρεώσεις της εταιρείας ο κ. Τριανταφύλλου δήλωσε πως οι “Μαρίνες Ρόδου ΑΕ” έχουν να λαμβάνουν από το κράτος δεκάδες εκατομμύρια.
“Μας οφείλει και η ΔΟΥ Ρόδου 1.600.000 ευρώ. Αν μας τα δώσει θα πληρώσουμε το Δήμο και το προσωπικό μας. Αν τα κάναμε εμείς αυτά θα είχαμε πάει φυλακή. Η Εφορία όμως είναι στο απυρόβλητο σε ό,τι αφορά τις υποχρεώσεις της. Παρόλα αυτά έχουμε πάρει δάνειο και θα τακτοποιήσουμε ό,τι πρέπει”, δήλωσε ο κ. Τριανταφύλλου και πρόσθεσε πως ήταν αναγκαίο να εκδοθεί το ΦΕΚ 514/2010 γιατί με αυτό καθορίστηκαν κάποια πράγματα.
“Τα έργα που αρχικά προβλέπονταν ήταν για παιδική χαρά και όχι για μαρίνα. Εμείς θέλαμε να κατασκευάσουμε μια σωστή υποδομή. Δεν έχουμε εξαπατήσει κανένα. Εδώ και τέσσερις μήνες σέρνεται το θέμα αυτό. Πρέπει να δούμε και το θέμα της ηλεκτροδότησης της μαρίνας που είναι τεράστιο καθώς υπάρχουν προβλήματα με τη ΔΕΗ”, τόνισε ο κ. Τριανταφύλλου και πρόσθεσε πως το κράτος αν δεν προχωρήσει το έργο θα επιβάλει κυρώσεις στο Δήμο ενώ η εταιρεία θα αποζημιωθεί.
Σε ερώτηση του αντιδημάρχου κ. Σ. Διακοσταματίου πότε θα λειτουργήσει η μαρίνα ο κ. Τριανταφύλλου δήλωσε πως θα χρειαστούν πέντε μήνες από τη στιγμή που θα υπογραφούν οι συμβάσεις. “Σκοπός μας είναι να λειτουργήσει η μαρίνα. Δεν μπορεί να περάσει άλλος χρόνος χωρίς εισπράξεις”, τόνισε.
“Θα υπερψηφίσω αλλά δεν θα δώσω άφεση αμαρτιών”, τόνισε στη συνέχεια ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας κ. Στάγκας που αναφέρθηκε και στο φράγμα Γαδουρά που κατασκευάζεται από την ΑΕΓΕΚ μητρική εταιρεία της “Μαρίνες Ρόδου ΑΕ”.
“Θα συναινέσουμε, φθάνει όλα να γίνουν σωστά και με διαφάνεια”, τόνισε ο πρώην αντιδήμαρχος κ. Μ. Σαββής.
Ακολούθησε η τοποθέτηση του κ. Δημήτρη Παρασσού που συμμετείχε στη συζήτηση του θέματος ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων.
“Επιβεβαιωθήκαμε όταν λέγαμε πως η χωροθέτηση της μαρίνας στη συγκεκριμένη περιοχή θα ανεβάσει το κόστος κατασκευής. Δεν καταλαβαίνω γιατί η επένδυση δεν ελέγχεται από τους συμβαλλόμενους για την ποιότητά της. Έχουμε ενστάσεις γιατί η υποδομή εκτείνεται σε 45.000 τμ. Είναι απαραίτητο το έργο αλλά όχι με τον τρόπο που πάει να γίνει. Πρέπει να αναπλαστεί η περιοχή και κυρίως να γίνει όπως πρέπει και η περιμετρική. Δεν μπορεί να μην λαμβάνεται υπόψη το σχέδιο πόλης”, τόνισε ο κ. Παρασσός.
Για τοποθέτηση που βασίζεται σε ανακρίβειες κατηγόρησε τον κ. Παρασσό ο κ. Τριανταφύλλου, που τόνισε, πως έχουν τροποποιηθεί τα σχέδια στην κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων ώστε να επιτρέπουν τη σωστή κατασκευή της περιμετρικής.
“Όσα αναφέρατε κ. Παρασσέ περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ και δείχνουν την ποιότητα της διοίκησης που είχε το νησί. Γι’ αυτό στην πρωτολογία μου αναφέρθηκα σε αυτούς που μας οδήγησαν ως εδώ. Τονίζω πως η δική μας απόφαση θα επηρεάσει την εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ στην ιστορία αυτή. Δεν θα υποστηρίξω το Ταμείο και δεν θα έδινα στο θέμα αυτό ψήφο κατά του Δήμου Ρόδου”, τόνισε στη δευτερολογία του κ. Χατζημάρκος.
Στους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να παραταθεί η μίσθωση της μαρίνας αναφέρθηκε και ο δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς.
“Και οι προηγούμενες δημοτικές αρχές είχαν αγωνία για το έργο αυτό. Δώσαμε εντολή να μην στραγγαλιστεί η περιμετρική. Ο Δήμος Ρόδου από την αύξηση στο μίσθωμα θα κερδίσει 900.000 ευρώ. Θέλουμε πριν την υπογραφή της σύμβασης να ξεκαθαριστεί ότι θα λάβουμε τα χρήματα που μας οφείλονται. ΄Οσο για το ΤΑΙΠΕΔ βρήκαμε τα στελέχη στο υπουργείο Τουρισμού όταν πήγαμε για τη σύσκεψη και αυτό τα λέει όλα”, τόνισε ο κ. Κουσουρνάς.
Τελικά ψηφίστηκε η παράταση της μίσθωσης ενώ σημειώνεται ότι από τη συνεδρίαση απουσίαζαν οι επικεφαλής των παρατάξεων της ελάσσονος μειοψηφίας κκ Τ. Πότσος και Δ. Γάκης.













