ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Συμπληρωματικός φόρος-σοκ για ακίνητα άνω των €200.000

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ενφια

O πολύς θό­ρυ­βος για τον αριθ­μό των δό­σε­ων που θα έχουν στη διά­θε­σή τους πε­ρί­που 6,5 εκα­τομ­μύ­ρια ιδιο­κτή­τες για να απο­πλη­ρώ­σουν τον φε­τι­νό ΕΝΦΙΑ κά­λυ­ψε –έστω προ­σω­ρι­νά- το πραγ­μα­τι­κό σοκ που θα δη­μιουρ­γη­θεί με τα φε­τι­νά ει­δο­ποι­η­τή­ρια για την κα­τα­βο­λή του φόρου κα­το­χής ακι­νή­των.

Για πε­ρί­που 540.000 ιδιο­κτή­τες με πε­ριου­σία άνω των 200.000 ευρώ, ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος θα είναι έως και τε­τρα­πλά­σιος σε σχέση με τον αντί­στοι­χο πε­ρυ­σι­νό.

Οι φο­ρο­λο­γι­κές αρχές, μέσα σε ελά­χι­στο χρόνο θα κλη­θούν για πρώτη φορά εδώ και …δε­κα­ε­τί­ες, να υπο­λο­γί­σουν την αντι­κει­με­νι­κή αξία όλων των αγρο­τε­μα­χί­ων της χώρας προ­κει­μέ­νου να επι­βάλ­λουν συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο ακι­νή­των και στην τε­λευ­ταία  σπι­θα­μή γής.

Το εν­δε­χό­με­νο να επα­να­λη­φθούν φαι­νό­με­να Αυ­γού­στου 2014 είναι ορατά: να απο­στέλ­λο­νται εκ­κα­θα­ρι­στι­κά με φό­ρους χι­λιά­δων ευρώ σε ιδιο­κτή­τες αγρο­τε­μα­χί­ων στα… κα­τσά­βρα­χα μόνο και μόνο επει­δή τα αγρο­τε­μά­χια έχουν συ­μπλη­ρω­θεί με λάθος τρόπο. Τα λάθη στον λε­γό­με­νο πί­να­κα 2 του εντύ­που Ε9 – εκεί όπου δη­λώ­νο­νται τα αγρο­τε­μά­χια εκτός σχε­δί­ου- ου­δέ­πο­τε έχουν διορ­θω­θεί και τώρα θα φα­νούν τα απο­τε­λέ­σμα­τα.

Το τι δή­λω­σε και τι όχι ο ανα­πλη­ρω­τής υπουρ­γός Οι­κο­νο­μι­κών Τρύ­φων Αλε­ξιά­δης σχε­τι­κά με τις δό­σεις του ΕΝΦΙΑ, ελά­χι­στη ση­μα­σία έχει πλέον.

Το ζη­τού­με­νο για τους φο­ρο­λο­γού­με­νους είναι ένα: πότε θα ξε­κι­νή­σουν να πλη­ρώ­νουν και πότε θα τε­λειώ­σουν. Τα δε­δο­μέ­να, έχουν ως εξής: οι δα­νει­στές, δεν θέ­λουν φέτος να υπάρ­ξει η δί­μη­νη πα­ρά­τα­ση που δό­θη­κε πέ­ρυ­σι ώστε ο ΕΝΦΙΑ να πλη­ρώ­νε­ται μέχρι και τον Φε­βρουά­ριο του 2017.

Αν δεν υπάρ­ξει κά­ποια θε­α­μα­τι­κή αλ­λα­γή (και νο­μο­θε­τι­κή ρύθ­μι­ση καθώς χωρίς τρο­πο­λο­γία η απο­πλη­ρω­μή του ΕΝΦΙΑ δεν μπο­ρεί να πα­ρα­τα­θεί πέραν του τέ­λους του 2016) η οφει­λή για τον φόρο ακι­νή­των θα πρέ­πει να έχει εξο­φλη­θεί μέχρι τον Δε­κέμ­βριο. Άρα, νο­μο­τε­λεια­κά, οι δό­σεις θα πρέ­πει να είναι το πολύ πέντε. Δύο τα εν­δε­χό­με­να για να συμ­βεί αυτό:

1.       Τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά να στα­λούν μέσα στον Ιού­λιο. Πι­θα­νό αλλά όχι βέ­βαιο. Θα εξαρ­τη­θεί από το αν η προ­θε­σμία για τη φο­ρο­λο­γία ει­σο­δή­μα­τος θα τε­λειώ­σει στις 15 Ιου­λί­ου (σ.σ υπάρ­χει εξάρ­τη­ση των δη­λώ­σε­ων ει­σο­δή­μα­τος με τις δη­λώ­σεις ΕΝΦΙΑ) και από το αν κατά την εκ­κα­θά­ρι­ση, θα προ­κύ­ψουν… δρά­κοι με τις αξίες των αγρο­τε­μα­χί­ων.

2.       Τα εκ­κα­θα­ρι­στι­κά να στα­λούν μέσα στον Αύ­γου­στο αλλά να κα­τα­τε­θεί  νο­μο­θε­τι­κή ρύθ­μι­ση ώστε η πρώτη δόση να πλη­ρω­θεί μέχρι το τέλος Αυ­γού­στου δη­λα­δή μέχρι το τέλος του ίδιου μήνα.

Σε κάθε άλλη πε­ρί­πτω­ση, οι δό­σεις θα είναι τέσ­σε­ρις.

Οι με­γά­λοι χα­μέ­νοι της φε­τι­νής εκ­κα­θά­ρι­σης, θα είναι οι ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των με πε­ριου­σί­ες άνω των 200.000 ευρώ καθώς θα μοι­ρα­στούν πρό­σθε­τα βάρη της τά­ξε­ως των 270 εκατ. ευρώ. Τα πρώτα στοι­χεία, δεί­χνουν τα εξής:

·   Πε­ρί­που 174 χι­λιά­δες ιδιο­κτή­τες θα πλη­ρώ­σουν για πρώτη φορά συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο καθώς θα βρε­θούν πάνω από το νέο όριο των 200.000 ευρώ. Θα προ­κύ­ψει μια μέση πρό­σθε­τη επι­βά­ρυν­ση της τά­ξε­ως των 23 ευρώ. Στην πράξη, για αρ­κε­τές χι­λιά­δες ιδιο­κτή­τες αυτή η δια­φο­ρά δεν θα γίνει αι­σθη­τή καθώς ενώ από τη μια θα αυ­ξά­νε­ται ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος, από την άλλη θα μειώ­νε­ται ο ΕΝΦΙΑ ανά ακί­νη­το λόγω της μεί­ω­σης των αντι­κει­με­νι­κών αξιών.

·         Πε­ρί­που 105 χι­λιά­δες ιδιο­κτή­τες με πε­ριου­σί­ες από 250 έως 300.000 ευρώ, θα επι­βα­ρυν­θούν επι­πλέ­ον με 85 ευρώ κατά μέσο όρο.

·         Οι με­γά­λες επι­βα­ρύν­σεις εντο­πί­ζο­νται στους ιδιο­κτή­τες με πε­ριου­σί­ες άνω των 300.000 ευρώ οι οποί­οι ανέρ­χο­νται συ­νο­λι­κά σε 260691 άτομα. Η μέση επι­βά­ρυν­ση σε αρ­κε­τές πε­ρι­πτώ­σεις είναι αυ­ξη­μέ­νη ακόμη και κατά… 537%. Ει­δι­κό­τε­ρα:

o   Για πε­ριου­σί­ες από 300.000 έως 400.000 ευρώ ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος αυ­ξά­νε­ται από τα 44 ευρώ στα 278 ευρώ για τους 111.983 ιδιο­κτή­τες της κα­τη­γο­ρί­ας.

o   Για πε­ριου­σί­ες από 400.000 έως 500.000 ευρώ, ο συ­μπλη­ρω­μα­τι­κός φόρος αυ­ξά­νε­ται από τα 190 στα 766 ευρώ δη­λα­δή κατά 304%. Οι 55487 ιδιο­κτή­τες της κα­τη­γο­ρί­ας, εκεί που πλή­ρω­ναν 10,5 εκατ. ευρώ αθροι­στι­κά, θα βρε­θούν φέτος να κα­τα­βά­λουν 42,5 εκατ. ευρώ μόνο για τον συ­μπλη­ρω­μα­τι­κό φόρο χωρίς στο ποσό να εν­σω­μα­τώ­νε­ται και ο ΕΝΦΙΑ που υπο­λο­γί­ζε­ται ανά τε­τρα­γω­νι­κό.

o   Για τις με­γα­λύ­τε­ρες πε­ριου­σί­ες, τα πο­σο­στά αύ­ξη­σης του φόρου είναι μι­κρό­τε­ρα αλλά οι επι­βα­ρύν­σεις σε από­λυ­τους αριθ­μούς πολύ με­γά­λες. Έτσι, οι «εκα­τομ­μυ­ριού­χοι» (αυτοί που έχουν ακί­νη­τα αντι­κει­με­νι­κής αξίας  από ένα έως 1,5 εκατ. ευρώ) θα επι­βα­ρυν­θούν κατά μέσο όρο με 8651 ευρώ όταν πέ­ρυ­σι πλή­ρω­ναν 5538 ευρώ.

thetoc.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.