ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ολόκληρη η σύμβαση εργασίας για τους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία

news room 5 λεπτά ανάγνωση
ξενοδοχοϋπάλληλοι

Η «δημο­κρα­τική» φέρνει σήμερα στη δημο­σιό­τητα ολό­κληρη τη συλ­λο­γική σύμβαση εργα­σίας «για τους όρους αμοιβής και εργα­σίας των εργα­ζο­μέ­νων στις ξενο­δο­χεια­κές επι­χει­ρή­σεις όλης της χώρας», που υπε­γράφη στις 16 Φεβρουα­ρίου, μεταξύ της ΠΟΞ και της ΠΟΕΕ-ΥΤΕ (σημ.: τα βασικά σημεία της σύμ­βα­σης δημο­σιο­ποί­ησε η «δ» την Τετάρτη, 17 Φεβρουα­ρίου).

ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

“Για τους όρους αμοιβής και εργα­σίας των εργα­ζο­μέ­νων στις ξενο­δο­χεια­κές επι­χει­ρή­σεις όλης της χώρας”

Σήμερα την 16η Φεβρουα­ρίου 2016 στα γραφεία της Πανελ­λή­νιας Ομο­σπον­δίας Ξενο­δό­χων που βρί­σκο­νται στην Αθήνα (οδός Σταδίου αρ. 24) οι υπο­γρά­φο­ντες:

1. Πανελ­λή­νια Ομο­σπον­δία Εργατών Επι­σι­τι­σμού και Υπαλ­λή­λων Του­ρι­στι­κών Επαγ­γελ­μά­των, νόμιμα εκπρο­σω­πού­μενη από τους κκ. Πανα­γιώτη Προύτζο, Πρόεδρο του Δ.Σ., Γεώργιο Χότζο­γλου, Γενικό Γραμ­μα­τέα του Δ.Σ. και Πανα­γιώτη Κούκο, Μέλος του Δ.Σ. και

2. Πανελ­λή­νια Ομο­σπον­δία Ξενο­δό­χων (Π.Ο.Ξ.), νόμιμα εκπρο­σω­πού­μενη από τους κκ. Γιάννη Α. Ρέτσο, Πρόεδρο του Δ.Σ., Γρήγορη Τάσιο, Γενικό Γραμ­μα­τέα του Δ.Σ. και Σπυ­ρί­δωνα Γαλια­τσάτο, μέλος του Δ.Σ.

Συμ­φώ­νη­σαν και συνα­πο­δέ­χθη­καν την κατάρ­τιση της παρού­σας εθνικής κλα­δι­κής συλ­λο­γι­κής σύμ­βα­σης εργα­σίας, το περιε­χό­μενο της οποίας έχει ως εξής:

Άρθρο 1

πεδίο Εφαρ­μο­γής

Με την παρούσα συλ­λο­γική ρύθμιση καθο­ρί­ζο­νται οι όροι αμοιβής και εργα­σίας και οι εν γένει σχέσεις των εργα­ζο­μέ­νων σε ξενο­δο­χεια­κές επι­χει­ρή­σεις που λει­τουρ­γούν σε αστικά κέντρα, σε τόπους θερινών δια­μο­νών, σε λου­τρο­πό­λεις και σε αρχαιο­λο­γι­κούς τόπους όλης της χώρας, με τη μορφή του ξενο­δο­χείου, ξενώνα οικο­τρο­φείου, επι­χεί­ρη­σης επι­πλω­μέ­νων δια­με­ρι­σμά­των, επι­χει­ρή­σεις θέρε­τρων από του­ρι­στι­κούς οικί­σκους (μπα­γκα­λό­ους), μοτέλ, του­ρι­στι­κού περι­πτέ­ρου και κέντρου παρα­θε­ρι­σμού – δια­κο­πών και κάμπινγκ.

Άρθρο 2

Κατη­γο­ρίες μισθω­τών

Οι μισθω­τοί στους οποίους αφορά η παρούσα σύμβαση απο­κα­λού­νται ξενο­δο­χο­ϋ­πάλ­λη­λοι και κατα­τάσ­σο­νται σύμφωνα με την ειδι­κό­τητά τους και ανε­ξαρ­τή­τως φύλου, στις εξής τέσ­σε­ρις (4) κατη­γο­ρίες:

Κατη­γο­ρία Α: Υπάλ­λη­λος υπο­δο­χής (ρεσε­ψιο­νίστ), μαιτρ, υπο­μαίτρ (ή κάπταιν), θυρωρός Α, νυχτο­θυ­ρω­ρός Α, μπου­φε­τζής Α, προϊ­στά­με­νος υπνο­δω­μα­τίων και κοι­νο­χρή­στων χώρων και μάγει­ρας Α.

Κατη­γο­ρία Β: Προϊ­στά­με­νος πλυ­ντη­ρίου και λινο­θή­κης, βοηθός υπο­δο­χής, θυρωρός Β, σερ­βι­τό­ρος τρα­πε­ζα­ρίας – σαλο­νιού ή ορόφων (θαλα­μη­πό­λος), μπάρμαν ή μπάρ­μεϊντ και μάγει­ρας Β

Επίσης με την προ­ϋ­πό­θεση ότι θα προ­τι­μή­σουν την παρούσα Συλ­λο­γική Σύμβαση Εργα­σίας, οι τηλε­φω­νη­τές, οι ελεγ­κτές ή ταμπλί­στες και οι μαϊν­κου­ρα­ντιέ.

Κατη­γο­ρία Γ: Βοηθός σερ­βι­τό­ρου, ορο­φο­κό­μος (βαλές), θυρωρός υπη­ρε­σίας, βοηθός θυρω­ρείου ή μπουφέ ή εστια­το­ρίου ή μπαρ ή λινο­θή­κης, γκρουμ, ντόρμαν ή εξω­τε­ρι­κός θυρωρός, λινο­θη­κά­ριος, εφόσον δεν καλύ­πτο­νται από άλλη συλ­λο­γική σύμβαση ή διαι­τη­τική απόφαση και μάγει­ρας Γ και καμα­ριέ­ρης – σ.

Κατη­γο­ρία Δ: Πλύ­ντρια, σιδε­ρώ­τρια, καθα­ρί­στρια κοι­νο­χρή­στων χώρων, μοδί­στρα, λαν­τζέ­ρης, λου­τρο­νό­μος, προϊ­στά­με­νος και βοηθός ιατρείου.

Άρθρο 3

Βασικοί μηνιαίοι μισθοί και ημε­ρο­μί­σθια

α. Οι βασικοί μηνιαίοι μισθοί των εργα­ζο­μέ­νων που υπά­γο­νται στην παρούσα όπως έχουν δια­μορ­φω­θεί σύμφωνα με την από 30-12-2013 Σ.Σ.Ε. (Π.Κ. 14/31-12-2013), παρα­μέ­νουν/ στα­θε­ροί για την περίοδο οπό 01-01-2016 έως 31-03-2017.

Οι ανωτέρω βασικοί μισθοί αυξά­νο­νται από την 01-04-2017 κατά ποσοστό 1% και δια­μορ­φώ­νο­νται ως εξής:

• ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α: 838,48 ευρώ

• ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β: 820,80 ευρώ

• ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ: 804,55 ευρώ

• ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Δ: 768,84 ευρώ

β. Ομοίως το ημε­ρο­μί­σθιο των εκτά­κτως προ­σλαμ­βα­νο­μέ­νων, όπως έχει δια­μορ­φω­θεί σύμφωνα με την από 30-12-2013 Σ.Σ.Ε. (Π.Κ. 14/31-12-2013), παρα­μέ­νει σταθερό για την περίοδο από 01-01-2016 έως 31-03-2017.

Από την 01-04-2017 αυξά­νε­ται κατά ποσοστό 1% και δια­μορ­φώ­νε­ται ως εξής:

• για τους σερ­βι­τό­ρους σε 63,76 ευρώ

• για τους βοηθούς σερ­βι­τό­ρων σε 55,60 ευρώ.

Σημειώ­νε­ται ότι το παρα­πάνω ημε­ρο­μί­σθιο κατα­βάλ­λε­ται στους δικαιού­χους για απα­σχό­λησή τους μέχρι 8 ωρών και συμπε­ρι­λαμ­βά­νο­νται σ’ αυτό οι προ­σαυ­ξή­σεις για τυχόν εργασία κατά τις Κυρια­κές και εορτές, καθώς και για εργασία κατά τις νυκτε­ρι­νές ώρες.

γ. Σε ό,τι αφορά στην κατα­βολή των επι­δο­μά­των Χρι­στου­γέν­νων και Πάσχα ισχύουν τα ανα­φε­ρό­μενα στο Προ­σάρ­τημα της παρού­σας ΚΣΣΕ, το οποίο απο­τε­λεί ανα­πό­σπα­στο τμήμα της.

Άρθρο 4

Δια­τή­ρηση διατάξεων- Αρχή ευνοϊ­κό­τε­ρης Ρύθ­μι­σης

Α. Όροι προη­γού­με­νων συλ­λο­γι­κών ρυθ­μί­σεων (ΣΣΕ, ΔΑ) που δεν καταρ­γού­νται ή τρο­πο­ποιού­νται με την παρούσα ή δεν αντί­κει­νται στους όρους της, δια­τη­ρού­νται σε ισχύ.

Β. Ευνοϊ­κό­τε­ροι όροι αμοιβής και εργα­σίας που προ­βλέ­πο­νται από ατομική σύμβαση, νόμους, δια­τάγ­ματα, υπουρ­γι­κές απο­φά­σεις, συλ­λο­γι­κές ρυθ­μί­σεις, κανο­νι­σμούς εργα­σίας, επι­χει­ρη­σιακή συνή­θεια, δεν θίγο­νται οπό τις δια­τά­ξεις της παρού­σας και εξα­κο­λου­θούν να ισχύουν.

Άρθρο 5

Τα μέρη συμ­φω­νούν να επι­διώ­ξουν την κήρυξη γενικώς υπο­χρε­ω­τι­κής της παρού­σας ΚΣΣΕ σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν.1876/1990.

Άρθρο 6

Χρόνος ισχύος

Η ισχύς της παρού­σας αρχίζει από την 01.01.2016 και λήγει την 31.12.2017.

ΟΙ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟΙ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΟΥΤΖΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΟΤΖΟΓΛΟΥ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΚΟΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ

ΓΙΑΝΝΗΣ Α. ΡΕΤΣΟΣ

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΑΣΙΟΣ

ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ

ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ

Το παρόν προ­σαρ­τά­ται στην παρούσα ΣΣΕ «Για τους όρους αμοιβής και εργα­σίας των εργα­ζο­μέ­νων στις ξενο­δο­χεια­κές επι­χει­ρή­σεις όλης της χώρας» και απο­τε­λεί ανα­πό­σπα­στο τμήμα της.ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΧΑ

Μισθω­τοί, των οποίων η εργα­σιακή σχέση με τον υπόχρεο εργο­δότη δεν διήρ­κεσε ολό­κληρο το χρονικό διά­στημα που απαι­τεί­ται για την κατα­βολή πλήρων επι­δο­μά­των Χρι­στου­γέν­νων και Πάσχα, δικαιού­νται:

Α) για επίδομα εορτών Χρι­στου­γέν­νων ποσό ίσο με 2/25 του μηνιαίου μισθού ή δύο ημε­ρο­μί­σθια, ανάλογα με το συμ­φω­νη­μένο τρόπο αμοιβής, για κάθε δεκα­εν­νιά μέρες διάρ­κειας της εργα­σια­κής σχέσης και

Β) για επίδομα εορτών Πάσχα ποσό ίσο με το 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού ή ένα ημε­ρο­μί­σθιο, ανάλογα με το συμ­φω­νη­μένο τρόπο αμοιβής, για κάθε οκτώ μέρες διάρ­κειας της εργα­σια­κής σχέσης.

Το επι­δό­ματα εορτών Χρι­στου­γέν­νων και Πάσχα υπο­λο­γί­ζο­νται βάσει των πράγ­ματι κατα­βαλ­λο­μέ­νων τακτι­κών απο­δο­χών, εφόσον αυτές είναι ίσες ή ανώ­τε­ρες των νομίμων. Τακτι­κές απο­δο­χές θεω­ρού­νται ο μισθός ή το ημε­ρο­μί­σθιο καθώς και κάθε άλλη παροχή (είτε σε χρήμα είτε σε είδος) που κατα­βάλ­λε­ται από τον εργο­δότη ως συμ­βα­τικό ή νόμιμο αντάλ­λαγμα της παρε­χό­με­νης εργα­σίας τακτικά κάθε μήνα ή επα­να­λαμ­βά­νε­ται περιο­δικά κατά ορι­σμένα δια­στή­ματα του χρόνου. Τακτι­κές απο­δο­χές απο­τε­λούν, μεταξύ άλλων το επίδομα αδείας, η αμοιβή για τακτική νόμιμη υπε­ρω­ριακή εργασία, υπε­ρερ­γα­σία, εργασία την Κυριακή, σε αργίες, σε νυχτε­ρι­νές ώρες, τα πριμ παρα­γω­γι­κό­τη­τας, όταν χορη­γού­νται κατ’ επα­νά­ληψη σε τακτά χρονικά δια­στή­ματα κλπ.

Κοτά τα λοιπά ισχύουν και ενσω­μα­τώ­νο­νται στην παρούσα οι δια­τά­ξεις του Μ. 1082/1980, της Υπουρ­γι­κής Από­φα­σης (ΥΑ) 19040/1981 (Οικο­νο­μι­κών κοι Εργα­σίας) (ΦΕΚ Β 742), όπως τρο­πο­ποι­ή­θηκε από την ΥΑ 2006743/538/0022/1991 (ΦΕΚ Β 170), της ΥΑ 19344/1980 (ΦΕΚ Β 1298) όπως συμπλη­ρώ­θηκε από την ΥΑ 11520/1995 (ΦΕΚ Β 374) και της ΥΑ 18796/1989 (ΦΕΚ Β 21), σχετικά με τους όρους, το χρόνο κατα­βο­λής, το ύψος και τον τρόπο υπο­λο­γι­σμού των επι­δο­μά­των εορτών στους μισθω­τούς όλης της Χώρας που απα­σχο­λού­νται με σχέση εργα­σίας ιδιω­τι­κού δικαίου καθώς και σε ειδικές κατη­γο­ρίες μισθω­τών.

.

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.