Ειδήσεις

Σε «τεντωμένο σχοινί» η κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια

Ισορροπία ανάμεσα στην αναμενόμενα περιορισμένη ζήτηση του 2021 και το ενισχυμένο βιβλίο παραγγελιών, καλείται να βρει η βιομηχανία της κρουαζιέρας, μετά το καταστροφικό 2020.

Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, το τρέχον βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει 104 πλοία, συνολικής αξίας 60,3 δισ. δολαρίων. Η ναυπηγική δραστηριότητα κρουαζιερόπλοιων εντάθηκε το διάστημα 2014-2018, ως απόρροια της ιδιαίτερα αυξημένης ζήτησης για ταξίδια. Ωστόσο, σήμερα, με τη ζήτηση να έχει σχεδόν μηδενιστεί, τα υπό παράδοση κρουαζιερόπλοια προκαλούν «πονοκέφαλο» στους επαΐοντες του κλάδου.

Ειδικότερα, το 2021 εκτιμάται ότι θα είναι χρονιά – ρεκόρ, καθώς είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν 31 πλοία, συνολικής αξίας 13,6 δισ. δολαρίων. Εάν, λοιπόν, η ζήτηση δεν ανακάμψει άμεσα και μαζικά, η βιομηχανία θα βρεθεί αντιμέτωπη με μία υπερπληθώρα νέων πλοίων.

Σε μία προσπάθεια να μετριάσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας, οι εταιρείες και τα ναυπηγεία προσπάθησαν να καθυστερήσουν τις παραδόσεις του 2020. Έτσι, τελικά, παραδόθηκαν μόλις 14 πλοία έναντι του αρχικού προγραμματισμού για 22 νέα κρουαζιερόπλοια στην αγορά. Παράλληλα, «εκρηκτική» άνοδο σημείωσαν και οι διαλύσεις παλαιότερων πλοίων, με αποτέλεσμα, το 2020 να επιτευχθεί για πρώτη φορά, μετά από πολλά χρόνια, ισορροπία «προσθέσεων» και «αφαιρέσεων» στον παγκόσμιο στόλο.

Η δραστηριότητα στην Ελλάδα και η νέα τάση στην παγκόσμια αγορά

Όπως ανέφερε σε πρόσφατη δήλωση – απολογισμό του περασμένου έτους ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Θεόδωρος Κόντες, η δραστηριότητα στην Ελλάδα συρρικνώθηκε 94% το 2020, έναντι του 2019, καθώς τα περισσότερα πλοία παρέμειναν παροπλισμένα στα λιμάνια.

Ο κ. Κόντες εκτιμά ότι το 2021 η δραστηριότητα θα αυξηθεί μόλις 20%, σε σχέση με το 2020, μειωμένη 74% εν συγκρίσει με το 2019. Μάλιστα, η επιστροφή στα επίπεδα του 2019 αναμένεται να καθυστερήσει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια ακόμα.

Τέλος, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ αναδεικνύει και μία νέα τάση στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας, για κατασκευές πλοίων μικρότερου μεγέθους, χωρητικότητας 200 έως 500 επιβατών, με ταυτόχρονη πτώση στην κατασκευή mega ships. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να ευνοήσει τα ελληνικά νησιά.

Σε κάθε περίπτωση, η βιομηχανία έχει στραμμένο το βλέμμα στο εμβόλιο κατά του κορονοϊού, καθώς η επιτυχία του θα καθορίσει εν πολλοίς την επιστροφή στην κανονικότητα.

Γιώργος Γεωργίου

Πηγή: Reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου