ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αφορολόγητο: Πώς θα το πετύχουμε με πλαστικό χρήμα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
pos
Σύµφωνα µε όσα ισχύ­ουν σήµερα, ένας µισθω­τός θα πρέ­πει, προ­κειµένου να λάβει το αφο­ρο­λό­γη­το όριο, να δα­πα­νή­σει µε πι­στω­τι­κή ή χρε­ω­στι­κή κάρτα το 10% του ει­σο­δήµατός του

Αλ­λα­γές έρ­χο­νται και στο πεδίο της ενί­σχυ­σης των ηλε­κτρο­νι­κών πληρωµών, προ­κειµένου να κα­τα­γρά­φο­νται τα ακα­θά­ρι­στα έσοδα των επι­χει­ρή­σε­ων στο τρα­πε­ζι­κό σύστηµα και έτσι να αυ­ξά­νε­ται η πι­θα­νό­τη­τα να εκ­δο­θεί από­δει­ξη και να απο­δο­θεί ο ΦΠΑ που ανα­λο­γεί, καθώς και να απο­κα­λυ­φθεί το ει­σό­δηµα του επαγ­γελµατία ή της επι­χεί­ρη­σης. Για να γίνει αυτό, το υπουρ­γείο Οι­κο­νοµικών φέρ­νει νοµοσχέ­διο στη Βουλή µε το οποίο θα προ­βλέ­πο­νται, µεταξύ άλλων, τα εξής:

Αύ­ξη­ση των πο­σο­στών υπο­χρε­ω­τι­κής δα­πά­νης ει­σο­δήµατος µε πι­στω­τι­κή ή χρε­ω­στι­κή κάρτα για την πα­ρο­χή της έκ­πτω­σης φόρου σε µισθω­τούς και συ­ντα­ξιού­χους που οδη­γεί στο αφο­ρο­λό­γη­το όριο. Σύµφωνα µε όσα ισχύ­ουν σήµερα, ένας µισθω­τός θα πρέ­πει, προ­κειµένου να λάβει το αφο­ρο­λό­γη­το όριο, να δα­πα­νή­σει µε πι­στω­τι­κή ή χρε­ω­στι­κή κάρτα το 10% του ει­σο­δήµατός του για ει­σό­δηµα έως10.000 ευρώ, το 15% του ει­σο­δήµατός του από τα 10.001 έως 20.000 ευρώ και το 20% του ει­σο­δήµατός του από τα 20.001 ευρώ και άνω. Με όσα εξε­τά­ζει και προ­ω­θεί το υπουρ­γείο Οι­κο­νοµικών τα πα­ρα­πά­νω ελά­χι­στα πο­σο­στά πρό­κει­ται να αυ­ξη­θούν, καθώς θε­ω­ρού­νται ότι είναι πολύ χαµηλά και «πιά­νο­νται» εύ­κο­λα από τους µισθω­τούς και τους συ­ντα­ξιού­χους. Όπως λένε αρµόδια στε­λέ­χη του υπουρ­γεί­ου, στις πε­ρισ­σό­τε­ρες πε­ρι­πτώ­σεις οι µισθω­τοί «πιά­νουν» τα σχε­τι­κά όρια µε τις δα­πά­νες των πρώ­των δύο ή τριών µηνών κάθε έτους χρησιµοποιώ­ντας τη χρε­ω­στι­κή ή πι­στω­τι­κή κάρτα τους. Το βα­σι­κό σε­νά­ριο προ­βλέ­πει ότι για ει­σό­δηµα έως 10.000 ευρώ θα πρέ­πει να δα­πα­νη­θεί του­λά­χι­στον το 15% µε κάρτα, για το τµήµα του ει­σο­δήµατος από 10.001

έως 20.000 το 20% και για ει­σό­δηµα πάνω από 20.001 ευρώ το 25% του ει­σο­δήµατος.

Πα­ρά­δειγµα: Ενας µισθω­τός έχει ετή­σιο ει­σό­δηµα 20.000 ευρώ. Με βάση το σηµερινό κα­θε­στώς θα πρέ­πει, προ­κειµένου να λάβει το αφο­ρο­λό­γη­το όριο, να δα­πα­νή­σει το ποσό των 2.500 ευρώ µε πι­στω­τι­κή ή χρε­ω­στι­κή τρα­πε­ζι­κή κάρτα. Με την αύ­ξη­ση των σχε­τι­κών πο­σο­στών θα πρέ­πει να δα­πα­νή­σει το ποσό των 3.500 ευρώ, δη­λα­δή 1.000 ευρώ πε­ρισ­σό­τε­ρα. Εφό­σον ο φο­ρο­λο­γούµενος του πα­ρα­δείγµατος δα­πα­νή­σει µε πλα­στι­κό χρήµα 1.000 ευρώ λι­γό­τε­ρα από τα ελά­χι­στα απαι­τούµενα, τότε θα χρε­ω­θεί µε πρό­σθε­το φόρο 22% επί του ποσού που του λεί­πει, δη­λα­δή µε πρό­σθε­το φόρο 220 ευρώ.

Η µείωση του ελά­χι­στου ορίου αξίας συ­ναλ­λα­γής πάνω από το οποίο είναι υπο­χρε­ω­τι­κή η εξό­φλη­σή της µε τρα­πε­ζι­κό µέσο, όπως είναι η πί­στω­ση λο­γα­ριασµού του εµπόρου, η πληρωµή µε πι­στω­τι­κή ή χρε­ω­στι­κή κάρτα ή η έκ­δο­ση τρα­πε­ζι­κής επι­τα­γής. Σήµερα

το όριο είναι 500 ευρώ και θε­ω­ρεί­ται δεδοµένο ότι θα µειω­θεί στα 300 ευρώ ή και χαµηλό­τε­ρα. Το όριο αυτό ισχύ­ει για τις συ­ναλ­λα­γές µεταξύ επι­χει­ρή­σε­ων και ιδιω­τών, διότι για τις συ­ναλ­λα­γές ανάµεσα σε επι­χει­ρή­σεις και επαγ­γελµατίες διε­νερ­γού­νται από το πρώτο ευρώ υπο­χρε­ω­τι­κά µέσω τρα­πε­ζι­κού συστήµατος.

Η επέ­κτα­ση της υπο­χρε­ω­τι­κής εγκα­τά­στα­σης συ­σκευών ηλε­κτρο­νι­κών πληρωµών POS και σε νέους κλά­δους οι οποί­οι προς το παρόν έχουν εξαι­ρε­θεί από τη συ­γκε­κριµένη υπο­χρέ­ω­ση. Όσον αφορά στα πε­ρί­πτε­ρα και τα ταξί έχει, σύµφωνα µε πλη­ρο­φο­ρί­ες, απο­φα­σι­στεί να εξαι­ρε­θούν σε αυτήν τη φάση από την υπο­χρέ­ω­ση εγκα­τά­στα­σης POS, καθώς στην πρώτη πε­ρί­πτω­ση το πε­ρι­θώ­ριο κέρ­δους τους είναι χαµηλό και η πληρωµή προµήθειας στην τρά­πε­ζα για τις ει­σπρά­ξεις µέσω POS θα προ­κα­λού­σε προ­βλήµατα επι­βί­ω­σής τους, ενώ στη δεύ­τε­ρη πε­ρί­πτω­ση πρέ­πει πρώτα να λυ­θούν ζητήµατα µε τον εκ­συγ­χρο­νισµό και την εγκα­τά­στα­ση νέων φο­ρο­λο­γι­κών µηχα­νισµών στα οχήµατα που θα είναι συµβατά µε την απο­δο­χή πληρωµών µέσω POS. Αυτή η παρέµβαση, σε συν­δυασµό µε τις τρεις προη­γούµενες, στο­χεύ­ει στο να πε­ριο­ρι­στεί η χρήση µετρη­τών, προ­κειµένου να κα­τα­πο­λεµηθεί η φο­ρο­δια­φυ­γή και να διευ­ρυν­θεί η φο­ρο­λο­γι­κή βάση χωρίς να αυ­ξη­θούν οι φο­ρο­λο­γι­κοί συ­ντε­λε­στές.

Για την ώθηση στους επαγ­γελµατίες προς την απο­δο­χή πληρωµών µε πλα­στι­κό χρήµα, το υπουρ­γείο Οι­κο­νοµικών εξε­τά­ζει σο­βα­ρά το εν­δε­χόµενο να προ­χω­ρή­σει σε στα­δια­κή αύ­ξη­ση του ακα­τά­σχε­του ορίου σε έναν επαγ­γελµατικό λο­γα­ριασµό κάθε επι­χεί­ρη­σης ή επαγ­γελµατία. Σήµερα το ακα­τά­σχε­το όριο είναι 1.250 ευρώ και εξε­τά­ζε­ται η λύση της στα­δια­κής αύ­ξη­ση του ορίου αυτού εφό­σον ο επαγ­γελµατίας που οφεί­λει στο δηµόσιο απο­δει­κνύ­ε­ται συ­νε­πής στη ρύθµιση που έχει πραγµατο­ποι­ή­σει. Για πα­ρά­δειγµα, αν ένας επαγ­γελµατίας έχει µια ρυθµισµένη οφει­λή της τάξης των 10.000 ευρώ και έχει ήδη απο­πλη­ρώ­σει το 50%, τότε να αυ­ξά­νε­ται κατά 50% και το ακα­τά­σχε­το όριο του λο­γα­ριασµού του. Ετσι, το ακα­τά­σχε­το όριο θα φθά­νει στα 1.875 ευρώ, µε µέγι­στο ποσό ακα­τά­σχε­του ορίου τα 4.000 ευρώ.

Σηµειώ­νε­ται ότι ο υπο­χρε­ω­τι­κός χα­ρα­κτή­ρας της εγκα­τά­στα­σης συ­σκευ­ής POS, σε συν­δυασµό µε το χαµηλό ακα­τά­σχε­το όριο, έχει οδη­γή­σει σε οι­κο­νοµική ασφυ­ξία πολ­λές µικροµεσαί­ες επι­χει­ρή­σεις. Και αυτό διότι σηµαντι­κό µέρος των ει­σπρά­ξε­ών τους κα­τα­λή­γει σε τρα­πε­ζι­κούς λο­γα­ριασµούς οι οποί­οι είναι δεσµευµένοι από τη φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση και το υπό­λοι­πό τους κα­τα­λή­γει στα κρα­τι­κά ταµεία. Ετσι, λεί­πει πο­λύ­τιµο κε­φά­λαιο κί­νη­σης.

Πηγή ethnos.gr

 

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.