Ειδήσεις

Η οικονομική κατάσταση του Δήμου Ρόδου από τον έλεγχο της χρήσεως του 2016

Χρήσιμα συμπεράσματα για την οικονομική κατάσταση του Δήμου Ρόδου, όπως αυτή προκύπτει από τον έλεγχο της οικονομικής χρήσης του έτους 2016, προκύπτουν από την έκθεση ελέγχου επι του ισολογισμού του Δήμου Ρόδου, που εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο την Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017.
Ο έλεγχος διενεργήθηκε από τον ορκωτό ελεγκτή λογιστή κ. Αριστείδη – Αντώνιο Σφούνο ο οποίος αποτύπωσε τις απόψεις του σε 63σέλιδη έκθεση, που διανεμήθηκε στους δημοτικούς συμβούλους.
Πιο συγκεκριμένα από τον έλεγχο προέκυψε ότι η αξία των εν εξελίξει έργων στο τέλος κάθε χρήσης «Ακινητοποιήσεις υπό εκτέλεση», μεγάλο πλήθος έργων και ειδικότερα έργα με συνολικό υπόλοιπο, έως την 31/12/2016, 31.051.451,18 ευρώ παραμένουν ακίνητα από τις προηγούμενες χρήσεις ως συνεχιζόμενα.
Ο Ορκωτός έκρινε ότι δεν υφίσταται οργανωμένο σύστημα επικοινωνίας και πληροφόρησης μεταξύ τεχνικής και οικονομικής υπηρεσίας σχετικά με τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί καθώς και με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Για τη κατηγορία των ενσωμάτων ακινητοποιήσεων (παγίων) τονίζει ότι δεν υφίσταται ως τακτική διαδικασία από τις υπηρεσίες του Δήμου η διενέργεια απογραφών τουλάχιστον στο τέλος κάθε χρήσης.
Επιπλέον δεν υφίσταται ασφαλιστική κάλυψη των κτιριακών εγκαταστάσεων και του λοιπού εξοπλισμού του Δήμου, πλην των μεταφορικών μέσων και των μηχανημάτων έργων.
Στο λογαριασμό του ενεργητικού “Τίτλοι πάγιας επένδυσης» περιλαμβάνονται συμμετοχές του Δήμου σε επτά δημοτικές επιχειρήσεις και οργανισμούς συνολικής αξίας αποτίμησης € 27.703.776,65.
Η αποτίμηση έγινε, στην αξία κτήσεως τους με εξαίρεση τρείς περιπτώσεις εκκαθαρισθέντων επιχειρήσεων, αξίας κτήσης € 1.115.181,82 και μιας δημοτικής επιχείρησης αξίας κτήσης € 3.307.570,82, για τις οποίες έχει σχηματιστεί, σε προηγούμενες χρήσεις, πρόβλεψη υποτίμησης συνολικού ποσού € 3.906.564,93.
Μνεία κάνει ο Ορκωτός και στην μετοχές του Δήμου Ρόδου στην εταιρεία Αιολικό Πάρκο Ρόδου. Επισημαίνει συγκεκριμένα ότι η αξίας κτήσεως € 908.601,12, δεδομένου ότι δεν προσκομίστηκε ο ισολογισμός της χρήσης 2016, αποτιμήθηκε στην αξία της προηγούμενης απογραφής € 80.700,03.
Σημειώνει ακόμη ότι από την αποτίμηση των συμμετοχών σε ανώνυμες εταιρείες, όπως αυτή έγινε από το Δήμο, προέκυψαν στην παρούσα χρήση υποτιμήσεις συνολικού ποσού € 1.083.512,59 και υπερτιμήσεις συνολικού ποσού € 1.835,40.
Από τη διαδικασία ελέγχου συμφωνίας του υπολοίπου των ανείσπρακτων απαιτήσεων, όπως αυτά απεικονίζονται στο διπλογραφικό σύστημα, και απλογραφικού όπως αυτά απεικονίζονται στον απολογισμό ως εισπρακτέα υπόλοιπα, κατά την 31.12.2016, διαπιστώθηκε διαφορά € 1.262.096,23. Η διαφορά αυτή, όπως τονίζει ο Ορκωτός, θα πρέπει να τύχει διερεύνησης από την οικονομική υπηρεσία του Δήμου.
Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι στο λογαριασμό των απαιτήσεων «Απαιτήσεις από πώληση αγαθών & υπηρεσιών» περιλαμβάνονται και απαιτήσεις σε καθυστέρηση, πέραν του έτους, συνολικού ποσού € 83.938.992,74 , ενώ πέραν της πενταετίας (μέχρι το 2010) συνολικού ποσού € 32.169.426,47.
Στο συνολικό ποσό των ανείσπρακτων απαιτήσεων συμπεριλαμβάνονται και απαιτήσεις από τους πρώην Δήμους Καλλιθέας και Λινδίων ποσού € 410.296,39 και € 120.416,67 αντίστοιχα που δεν θα έπρεπε να υφίστανται δεδομένης της ενσωμάτωσης τους στο Καλλικρατικό Δήμο Ρόδου κατά την απογραφή έναρξης και κατά συνέπεια θα πρέπει να ληφθεί απόφαση για διαγραφή τους.
Μνεία γίνεται και σε ποσό € 1.775.749,58 που αφορά διαφορές ταμειακής διαχείρισης του πρώην Δήμου Αρχάγγελου που προέκυψαν μετά από την σύνταξη και τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων χρήσης 2010 ο οποίος ολοκληρώθηκε στις 7.4.2014.
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ρόδου τελικά δεν ενέκρινε τις οικονομικές καταστάσεις και τις παρέπεμψε για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο (απόφαση Οικονομικής Επιτροπής 106/2014).
Σε ό,τι αφορά τα χρηματικά διαθέσιμα του Δήμου Ρόδου προέκυψε ότι σε καταθέσεις όψεως υφίσταντο έως την 31η Δεκεμβρίου 2016 € 30.730.357,86 και το υπόλοιπο του ταμείου ήταν € 2.964,39.
Σε ό,τι αφορά τα δάνεια του Δήμου Ρόδου το συνολικό υπόλοιπο την 31/12/2016 των ληφθέντων δανείων ανέρχεται στο ποσό των ευρώ 41.666.310,20 από το οποίο ποσό € 2.886.805,52 αφορά το βραχυπρόθεσμο τμήμα, δηλαδή τις δόσεις κεφαλαίου που θα καταβληθούν στην επόμενη χρήση και το οποίο απεικονίζεται στο λογαριασμό των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων «Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις πληρωτέες στην επόμενη χρήση». Από τον διενεργηθέντα έλεγχο συμφωνίας των υπολοίπων των δανειακών λογαριασμών, όπως αυτά περιλαμβάνονται στα Βιβλία και των ληφθέντων extrait διαπιστώθηκε συνολική διαφορά € 42.240,48 που οφείλεται σε διαφορές επιτοκίων στα δάνεια του ΤΠΔ.
Το ύψος των οφειλών του Δήμου Ρόδου σε προμηθευτές την ίδια περίοδο αποτιμήθηκε στα 4.720.876,88 ευρώ. Τονίζεται ότι στην ίδια χρήση διαγράφησαν, σε όφελος των αποτελεσμάτων χρήσης, υποχρεώσεις προς προμηθευτές συνολικής αξίας € 1.029.055,43 λόγω παρέλευσης πενταετίας ή για άλλους λόγους.
Οι υποχρεώσεις του Δήμου Ρόδου σε φόρους και τέλη αποτιμήθηκαν στα 1.335.192,90 ευρώ. Οι υποχρεώσεις του σε ασφαλιστικούς οργανισμούς στα 1.068.057,49 ευρώ.
Συμπερασματικά ο Ορκωτός αναφέρει στην έκθεση του, μεταξύ άλλων και τα εξής:
-Θα πρέπει να Βελτιωθεί ο τρόπος παρακολούθησης των εκτελούμενων έργων με βάση το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης έργων από το οποίο να αντλούνται όλα τα απαραίτητα στοιχεία και θα πρέπει σε συνεργασία οικονομικής και τεχνικής υπηρεσίας να διερευνηθούν περαιτέρω τα υπόλοιπα των έργων που περιλαμβάνονται στο λογαριασμό «ακινητοποιήσεις υπό εκτέλεση» καθώς είναι ενδεχόμενο να υπάρχουν έργα τα οποία έχουν ολοκληρωθεί και να μην έχουν μεταφερθεί στους οικείους λογαριασμούς των παγίων.
-Δεν υφίσταται ως τακτική διαδικασία από τις υπηρεσίες του Δήμου η διενέργεια
απογραφών των παγίων ,τουλάχιστον, στο τέλος κάθε χρήσης.
-Δεν υφίσταται ασφαλιστική κάλυψη των κτιριακών εγκαταστάσεων και του λοιπού εξοπλισμού του Δήμου, πλην των μεταφορικών μέσων και των μηχανημάτων έργων.
-Δεν τηρείται οργανωμένη αποθήκη με μηχανογραφικό σύστημα το οποίο να ενημερώνει on-line το απλογραφικό σύστημα.
-Για το λογαριασμό του κυκλοφορούντος ενεργητικού «Απαιτήσεις από πώληση αγαθών & υπηρεσιών» € 92.080.595,21 σημειώνει ότι η προσκομισθείσα ανάλυση με βάση το απλογραφικό σύστημα η οποία και συμφωνεί με τον απολογισμό εμφανίζει ποσό ανείσπρακτων απαιτήσεων μεγαλύτερο κατά ποσό € 1.262.096,23 και περιλαμβάνει:α)ανείσπρακτα υπόλοιπα από επαναβεβαιώσεις απαιτήσεων εσόδων προηγούμενων χρήσεων ποσού € 83.938.992,74 και Β)ανείσπρακτα υπόλοιπα εσόδων που πρωτοβεβαιώθηκαν στην παρούσα χρήση ποσού € 9.403.698,70. Έναντι των ανείσπρακτων αυτών απαιτήσεων έχει σχηματιστεί, μέχρι την 31.12.2016, συνολική πρόβλεψη € 44.238.038,91 για ενδεχόμενη ζημία από τη μη είσπραξη τους.
-Δεν είναι δυνατόν να επιβεβαιωθεί από τον έλεγχο ποσό € 1.775.749,58 που αφορά διαφορές ταμειακής διαχείρισης του πρώην Δήμου Αρχαγγέλου προκύψασες μετά την σύνταξη και τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων 2010 που ολοκληρώθηκαν στις 7.4.2014, πλην όμως δεν εγκρίθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο και παραπέμφθηκαν για περαιτέρω έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
-Στους λογαριασμούς των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων περιλαμβάνονται και υπόλοιπα ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς συνολικού ποσού € 393.508,86 και € 888.507,51 αντίστοιχα για τα οποία δεν έχει σχηματιστεί πρόβλεψη προσαυξήσεων, το συνολικό ύψος των οποίων δεν ήταν δυνατόν να προσδιοριστεί.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου