ΕΙΔΗΣΕΙΣ

O νέος φόρος μεταβίβασης ακινήτων σε όλη την Ελλάδα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
πολυκατοικιες
Μέγεθος γραμμάτων

Αλ­λα­γές στο ύψος των φο­ρο­λο­γι­κών επι­βα­ρύν­σε­ων που επι­βάλ­λο­νται στις με­τα­βι­βά­σεις ακι­νή­των έρ­χο­νται σε χι­λιά­δες πε­ριο­χές της χώρας από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2019, όταν θα τε­θούν σε ισχύ οι νέες αντι­κει­με­νι­κές τιμές ακι­νή­των, όπως προ­έ­κυ­ψαν από τις ανα­προ­σαρ­μο­γές της 12ης Ιου­νί­ου 2018.

Οι νέες αντι­κει­με­νι­κές τιμές εφαρ­μό­ζο­νται φέτος μόνο για τον υπο­λο­γι­σμό του Ενιαί­ου Φόρου Ιδιο­κτη­σί­ας Ακι­νή­των (ΕΝ.Φ.Ι.Α.). Για τον υπο­λο­γι­σμό όλων των υπο­λοί­πων φόρων και τελών που επι­βα­ρύ­νουν την ακί­νη­τη πε­ριου­σία, εξα­κο­λου­θούν να χρη­σι­μο­ποιού­νται οι προη­γού­με­νες τιμές μέχρι και τις 31-12-2018. Από την 1η-1-2019 όμως όλοι οι φόροι και οι λοι­πές επι­βα­ρύν­σεις στα ακί­νη­τα θα προσ­διο­ρί­ζο­νται με βάση τις νέες τιμές.

Σύμ­φω­να με τα στοι­χεία των αρ­μο­δί­ων υπη­ρε­σιών του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών, οι αντι­κει­με­νι­κές τιμές κα­λύ­πτουν 10.216 “ζώνες” σε όλη την Ελ­λά­δα. Από τις “ζώνες” αυτές:

* Στο 37%, δη­λα­δή σε 3.792 ζώνες οι νέες τιμές, όπως κα­θο­ρί­στη­καν την 12η Ιου­νί­ου 2018, είναι αυ­ξη­μέ­νες σε σύ­γκρι­ση με τις ισχύ­ου­σες.

* Στο 21%, δη­λα­δή σε 2.122 ζώνες οι τιμές που κα­θο­ρί­στη­καν την 12η Ιου­νί­ου 2018 είναι μειω­μέ­νες σε σύ­γκρι­ση με τις ισχύ­ου­σες.

* Στο 42%, δη­λα­δή σε 4.302 “ζώνες” οι τιμές έμει­ναν αμε­τά­βλη­τες.

Ου­σια­στι­κά, οι αντι­κει­με­νι­κές τιμές με­τα­βλή­θη­καν στο 58% των “ζωνών” όλης της χώρας, δη­λα­δή στην πλειο­νό­τη­τα των πε­ριο­χών όπου εφαρ­μό­ζε­ται το σύ­στη­μα του αντι­κει­με­νι­κού προσ­διο­ρι­σμού των φο­ρο­λο­γη­τέ­ων αξιών των ακι­νή­των.

Από τη με­τα­βο­λή (αύ­ξη­ση ή μεί­ω­ση) των αντι­κει­με­νι­κών τιμών ζώνης (των τιμών αφε­τη­ρί­ας ανά τ.μ. που λαμ­βά­νο­νται υπόψη για τον προσ­διο­ρι­σμό των φο­ρο­λο­γη­τέ­ων αξιών των ακι­νή­των) στο 58% των πε­ριο­χών της χώρας θα επη­ρε­α­στεί ο φόρος με­τα­βί­βα­σης ακι­νή­των (Φ.Μ.Α.), ο οποί­ος υπο­λο­γί­ζε­ται με 3%επί της αντι­κει­με­νι­κής αξίας κάθε πω­λού­με­νου ακι­νή­του και επι­βα­ρύ­νει τον αγο­ρα­στή.

Δείτε ανα­λυ­τι­κούς πί­να­κες για το φόρο σε όλη την Ελ­λά­δα κά­νο­ντας κλικ ΕΔΩ

πηγή euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.