Ρεπορτάζ

«Φουσκωμένοι» λογαριασμοί της ΔΕΥΑΡ σε χωριά αναστάτωσαν τους κατοίκους!

Καταγγελίες και παράπονα εξέφρασαν συμπολίτες μας προς την «δημοκρατική» για τους υπέρογκους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΡ που κλήθηκαν να πληρώσουν. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι λογαριασμοί αφορούσαν χωριά της δυτικής πλευράς του νησιού, ενώ έχουν σημειωθεί και περιπτώσεις στην πόλη της Ρόδου, όπου όταν οι καταναλωτές έφτασαν στο ταμείο, είδαν έκπληκτοι «φουσκωμένους» λογαριασμούς!
Κληθείς από την «δ» να σχολιάσει το θέμα ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ κ. Βασίλης Μανέττας, δήλωσε τα εξής:
«Επειδή παλαιότερα δεν μετρούσαν επακριβώς και έβγαζαν τους λογαριασμούς κατά προσέγγιση, στις νέες μετρήσεις οι λογαριασμοί εμφανίζονται μεγάλοι. Οι νέοι λογαριασμοί εμφανίζουν επακριβώς τα κυβικά που καταναλώνει ο καθένας. Εάν κάποιος έχει καταναλώσει πολλά κυβικά, ανεβαίνει και η ‘κλίμακα’.
Οι καταναλωτές που έχουν τέτοια παράπονα, έρχονται στην ΔΕΥΑΡ, κάνουν ενστάσεις κι εμείς εξετάζουμε κάθε περίπτωση.
Δεν είναι πολλές οι περιπτώσεις, αλλά εκτιμούμε πως η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί, σταδιακά. Άλλωστε, εξετάζουμε τις ενστάσεις και στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν βλάβες (ή κακή λειτουργία) στα υδρόμετρα προχωρούμε σε αντικατάσταση. Ακολούθως, εάν σημειωθεί πρόβλημα θα προχωρήσουμε σε αποκλιμάκωση του λογαριασμού. Θέλουμε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση και να μην σημειώνονται τέτοιες περιπτώσεις. Ωστόσο, οι καταγγελίες που έχουν γίνει, οφείλονται σε αυτό τον λόγο. Εμείς, ως ΔΕΥΑΡ, δεν χρεώνουμε αυθαίρετα κανέναν…»
– Για το θέμα απάντησε και ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΡ κ. Σπύρος Σπυρόπουλος, δίνοντας διευκρινίσεις:
«Κάθε περίπτωση, είναι ξεχωριστή. Σε κάποιες περιπτώσεις δεν έχουν γίνει ποτέ μετρήσεις. Εμείς μετρήσαμε και χρεώσαμε ανάλογα.
Όχι αυθαίρετα. Υπάρχουν και λανθασμένες μετρήσεις για κάποιους λόγους (ενδεχομένως λόγω προβλήματος στην πρόσβαση κ.λπ.) οπότε γίνεται μέτρηση κατ’ εκτίμηση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι καταναλωτές προσέρχονται στην ΔΕΥΑΡ, υποβάλλουν ενστάσεις, τις οποίες εξετάζουμε. Αυτό το πρόβλημα, προσπαθούμε να το θεραπεύσουμε μέχρι να γίνει μια ομαλοποίηση.
Η τελική λύση -την οποία έχω δηλώσει και στο δημοτικό συμβούλιο Ρόδου- είναι η τοποθέτηση ‘ψηφιακών υδρομετρητών’.
Επιδίωξή μας είναι να καλύψουμε όλο το νησί αλλά σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν στην πόλη της Ρόδου και στον Αρχάγγελο. Έχουμε υποβάλει σχετικό αίτημα στο πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης”.
Ο προϋπολογισμός αυτού του εγχειρήματος είναι ύψους 14εκ. ευρώ συνολικά. Όταν ολοκληρωθεί και εκσυγχρονιστεί το σύστημα, θα διασφαλιστεί και η σχέση της ΔΕΥΑΡ με τον δημότη – εφόσον λειτουργεί σωστά και ο εκάστοτε μετρητής.
Να σημειώσω πως επειδή όλα αυτά είναι χρονοβόρες διαδικασίες, έχουμε εξοπλίσει τους εργολάβους και τους υπαλλήλους μας, με Tablets που διαθέτουν ένα ειδικό Software για να μην γίνονται λάθη στις μετρήσεις.
Με αυτό τον τρόπο, εντοπίζονται και οι ‘ορφανοί μετρητές’ τους οποίους δεν εντοπίζαμε εδώ και καιρό.
Πάντως, θα ήθελα να ενημερώσω τους δημότες πως εάν έχουν παράπονα με τους λογαριασμούς τους, μπορούν να απευθύνονται σ’ εμάς, να καταθέτουν ένσταση, την οποία θα εξετάζει η Επιτροπή Επίλυσης Οικονομικών Διαφορών, υπό το πρίσμα των κανονισμών που έχει θέσει η ΔΕΥΑΡ. Κάθε περίπτωση εξετάζεται χωριστά και όταν χρειαστεί, γίνονται οι απαραίτητες διορθώσεις».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου