Οι καλές επιδόσεις της Ελλάδας στην υγειονομική διαχείριση της κρίσης του κορωνοϊού αύξησαν τις μετοχές της στο εξωτερικό, με τους υποψήφιους αγοραστές να ενδιαφέρονται για ακίνητα σε Αθήνα, νότια προάστια, Κρήτη και Ρόδο και τους τουρίστες να αναζητούν βίλες προς ενοικίαση σε δημοφιλείς προορισμούς

Μπορεί η πανδημία να έχει παγώσει τις συναλλαγές στο real estate εντός και εκτός Ελλάδος, ωστόσο η καλή διαχείριση του υγειονομικού σκέλους στην κρίση του κορωνοϊού φαίνεται ότι μετατρέπεται τελικά στο εξωτερικό σε εργαλείο για την προώθηση κατοικιών, είτε πρόκειται για πωλήσεις είτε ακόμη και για ενοικιάσεις μεμονωμένων βιλών για διακοπές τη φετινή σεζόν.

Ετσι εξηγούν οι επαγγελματίες της εγχώριας κτηματαγοράς την αυξημένη ζήτηση που υπάρχει για οικιστικά ακίνητα από το εξωτερικό, ιδιαίτερα από τον Μάιο και μετά. Ηδη μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, από τη στιγμή που άνοιξαν οι πτήσεις στα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια και έχουν διευκολυνθεί οι μετακινήσεις, έχουν προγραμματιστεί και τα πρώτα ραντεβού με ενδιαφερόμενους αγοραστές προκειμένου να δουν ακίνητα κυρίως στην Αθήνα, και δη το κέντρο και τα νότια προάστια, ενώ η ζήτηση έχει αυξηθεί και για δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς με καλή πρόσβαση και υποδομές όπως η Κρήτη και η Ρόδος.

«Αυτό που διαπιστώνουμε σε αυτή τη συγκυρία είναι ότι το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών είναι πιο ουσιαστικό και λιγότερο θεωρητικό σε σχέση με την περίοδο προ κορωνοϊού», λέει ο κ. Γιώργος Πετράς, διευθύνων σύμβουλος της Engel & Völkers, από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον τομέα της προώθησης ακινήτων υψηλών προδιαγραφών με παρουσία σε 30 χώρες και 800 υποκαταστήματα σε όλο τον κόσμο.

«Το σκεπτικό αυτή τη στιγμή είναι η απόκτηση κατοικίας σε έναν ασφαλή προορισμό και η Ελλάδα έχει κερδίσει συνολικά στην αγορά της Μεσογείου κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσης. Δεν είναι τυχαίο ότι κατά την περίοδο της καραντίνας οριστικοποιήσαμε τη συμφωνία για την αγορά μιας πολυτελούς κατοικίας αξίας 3,5 εκατ. ευρώ στη Μύκονο από ενδιαφερόμενο ο οποίος είχε δει το σπίτι προ κορωνοϊού. Αντίστοιχα έχει αυξηθεί και η ζήτηση για ακίνητα από το εξωτερικό, ωστόσο δεν γνωρίζουμε κατά πόσο τα αιτήματα από πλευράς των ενδιαφερομένων θα μετουσιωθούν σε πραγματικές πωλήσεις. Στο κομμάτι αυτό σίγουρα η κρίση του κορωνοϊού πήγε πίσω τις συναλλαγές, αφού ούτε επισκέψεις στα ακίνητα μπορούσαν να γίνουν ούτε ακόμη και συμβόλαια. Πάντως, γεγονός είναι ότι η καλή διαχείριση του υγειονομικού σκέλους της κρίσης στη χώρα λειτουργεί στο εξωτερικό ως εργαλείο… μάρκετινγκ και στις πωλήσεις των κατοικιών», επισημαίνει ο κ. Πετράς, πολύ περισσότερο δε από τη στιγμή που οι ελληνικοί προορισμοί είναι λιγότερο αναπτυγμένοι τουριστικά, χωρίς μεγάλα συγκροτήματα, σε σχέση με άλλους προορισμούς σε ανταγωνίστριες αγορές όπως η Ισπανία.

Σημειωτέον ότι η Engel & Völkers διαθέτει αυτή τη στιγμή περίπου 80 γραφεία-υποκαταστήματα στην Ισπανία και 60 στην Ιταλία, ενώ στη χώρα μας, πέραν των κεντρικών γραφείων στον Πύργο Αθηνών και των γραφείων στη Ρόδο, το επόμενο βήμα θα γίνει το 2021 πρώτα στη Μύκονο και έπονται Κρήτη και Κέρκυρα, εκεί όπου συγκεντρώνεται και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ως προς τη ζήτηση από το εξωτερικό κυρίως για prime κατοικίες.

Στην ίδια διαπίστωση για αύξηση της ζήτησης από το εξωτερικό το τελευταίο διάστημα καταλήγει και το γνωστό δίκτυο αγγελιών Spitogatos, επισημαίνοντας ότι οι επισκέψεις από χρήστες που διαμένουν σε χώρες του εξωτερικού ανέβηκαν τον Μάιο κατά 30% σε σχέση με πέρυσι. Το δίκτυο κατέγραψε και το top 10 των χωρών απ’ όπου εκδηλώνεται το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, με τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ να βρίσκονται στο top 3 και ακολουθούν Κύπρος, Αυστραλία, Γαλλία, Ολλανδία, Ελβετία, Καναδάς και Βουλγαρία. Οι αναζητήσεις αποτυπώνουν ουσιαστικά και τη ζήτηση από τους Ελληνες του εξωτερικού, ενώ όσον αφορά τις περιοχές που ψάχνουν οι ξένοι η πιο δημοφιλής πανελλαδικά είναι η Γλυφάδα και ακολουθούν η Πάρος, η Σαντορίνη, η Ρόδος και το κέντρο της Θεσσαλονίκης στο top 5, ενώ το Κολωνάκι και η Μύκονος βρίσκονται αντίστοιχα στην 7η και την 8η θέση των προτιμήσεων των ξένων υποψήφιων αγοραστών.

Οσο για την πτώση των τιμών, ο κ. Πετράς αναφέρει ότι ειδικά για τις κατηγορίες των λεγόμενων ακινήτων υψηλών προδιαγραφών «δεν έχουμε διαπιστώσει πιέσεις, γιατί ούτως ή άλλως η ελληνική αγορά ήταν μεν σε άνοδο, ωστόσο ακόμη για τους αγοραστές από το εξωτερικό είναι άκρως ελκυστική».

Ενοικιάσεις για τη σεζόν

Ο ίδιος διαπιστώνει τις τελευταίες δύο εβδομάδες αύξηση της ζήτησης από το εξωτερικό και στις ενοικιάσεις κατοικιών με την εβδομάδα για φέτος το καλοκαίρι στην Ελλάδα: «Εχουν πληθύνει τα αιτήματα το τελευταίο διάστημα και μάλιστα αν συγκρίνουμε τα νούμερα την ίδια περίοδο πέρυσι είναι σαφώς αυξημένα. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει ακριβώς η καλή διαχείριση των κρουσμάτων, την οποία ελπίζουμε να διατηρήσουμε και για την επόμενη περίοδο, όσο αυξάνονται οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα. Τα μεγάλα νησιά που διαθέτουν καλές υποδομές σε όλα τα επίπεδα όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα βρίσκονται στο επίκεντρο, όπως άλλωστε και οι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί των Κυκλάδων».

Σε αντίστοιχες διαπιστώσεις καταλήγει από το Ρέθυμνο και η κυρία Βάλια Κόκκινου, ιδιοκτήτρια της Think Villa, της εταιρείας που με χαρτοφυλάκιο 170 βιλών στην ομπρέλα της έκλεισε για την Κρήτη, εν μέσω κορωνοϊού, συμφωνία ως διαπιστευμένος συνεργάτης του ξενοδοχειακού κολοσσού της Marriott International.

Ο όμιλος με πάνω από 30 ξενοδοχειακά brands έχει επεκταθεί ήδη από πέρυσι και στο κομμάτι της ενοικίασης κατοικιών μέσω του Homes & Villas by Marriott International, έχοντας μάλιστα αυξήσει και την παρουσία του στη χώρα μας στο συγκεκριμένο κομμάτι αγοράς.

«Σε ένα καλοκαίρι περιορισμένων προσδοκιών όπως το φετινό, είναι θετικό ότι έχει αναθερμανθεί η ζήτηση τις τελευταίες δύο εβδομάδες από την Ευρώπη και όχι μόνο. Η πλειονότητα των κρατήσεων είναι από τα μέσα Ιουλίου και μετά, κυρίως από Γερμανία, Βέλγιο και Γαλλία (σ.σ.: οι Βρετανοί, αν και παραδοσιακά είναι στις πρώτες εθνικότητες στον τομέα της ενοικίασης βιλών, φέτος φαίνεται ότι θα μπορέσουν να ταξιδέψουν αργότερα, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών).

Οι κρατήσεις για την περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου είναι σε ποσοστό άνω του 50% επί του συνόλου και αυτό είναι θετικό, ωστόσο φέτος η σεζόν είναι σαφώς μικρότερη και ξεκινά ουσιαστικά από τον Ιούλιο και μετά, όταν τις προηγούμενες χρονιές στην Κρήτη ξεκινούσε από τα τέλη Μαρτίου και διαρκούσε 180 ημέρες. Το πλεονέκτημα του νησιού είναι ότι διαθέτει και πολύ καλές υποδομές, επομένως ο επισκέπτης εξασφαλίζει και το πολύ σημαντικό αίσθημα της αυξημένης ασφάλειας».

Πηγή: newmoney.gr

Στεφανία Σούκη

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ