ΕΙΔΗΣΕΙΣ

8 φορο-βόμβες για τις επιχειρήσεις

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Φορολογικό σφραγίδα
Μέγεθος γραμμάτων

Εξο­ντω­τι­κά φο­ρο­λο­γι­κά μέτρα επι­βάλ­λο­νται φέτος από το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών στις μι­κρο­με­σαί­ες επι­χει­ρή­σεις και τους ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες. Με τους νέους Κώ­δι­κες Φο­ρο­λο­γί­ας Ει­σο­δή­μα­τος και Φο­ρο­λο­γι­κών Δια­δι­κα­σιών που ψη­φί­στη­καν το 2013 και τέ­θη­καν σε ισχύ από την 1η-1-2014 κα­ταρ­γού­νται τα αφο­ρο­λό­γη­τα όρια ει­σο­δή­μα­τος και οι εκ­πτώ­σεις φόρου για όλες τις ατο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις, αυ­ξά­νο­νται οι συ­ντε­λε­στές φο­ρο­λό­γη­σης για όλες τις ατο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις, τις ομόρ­ρυθ­μες και ετε­ρόρ­ρυθ­μες εται­ρί­ες και επι­βάλ­λο­νται βα­ρύ­τα­τες χρη­μα­τι­κές ποι­νές ακόμη και για μι­κρο­πα­ρα­βά­σεις της φο­ρο­λο­γι­κής νο­μο­θε­σί­ας.

Τι άλ­λα­ξε

Σύμ­φω­να, ει­δι­κό­τε­ρα, με τους νό­μους 4172/2013 και 4174/2013:

Τα κα­θα­ρά ει­σο­δή­μα­τα τα οποία απέ­κτη­σαν το 2013 οι ατο­μι­κές εμπο­ρι­κές επι­χει­ρή­σεις, οι ατο­μι­κές επι­χει­ρή­σεις πα­ρο­χής υπη­ρε­σιών και οι ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες που ασκούν ατο­μι­κά τις δρα­στη­ριό­τη­τές τους θα φο­ρο­λο­γη­θούν φέτος με συ­ντε­λε­στή 26% από το πρώτο ευρώ και μέχρι το επί­πε­δο των 50.000 ευρώ και με συ­ντε­λε­στή 33% για το τμήμα πάνω από το επί­πε­δο των 50.000 ευρώ.

Με το κα­θε­στώς φο­ρο­λό­γη­σης που εφαρ­μό­στη­κε το 2013, για τα κα­θα­ρά ει­σο­δή­μα­τα του 2012, προ­βλε­πό­ταν αφο­ρο­λό­γη­το όριο 5.000 ευρώ προ­σαυ­ξα­νό­με­νο κατά 2.000 ευρώ για κα­θέ­να από τα δύο πρώτα προ­στα­τευό­με­να τέκνα του επι­χει­ρη­μα­τία ή ελεύ­θε­ρου επαγ­γελ­μα­τία και κατά 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο από το τρίτο και τα επό­με­να. Υπο­λο­γί­ζε­ται πως πε­ρί­που 600.000 αυ­το­α­πα­σχο­λού­με­νοι πα­ρέ­μει­ναν το 2013 αφο­ρο­λό­γη­τοι, καθώς τα δη­λω­θέ­ντα ει­σο­δή­μα­τα του έτους 2012 ήταν χα­μη­λό­τε­ρα των αφο­ρο­λό­γη­των ορίων που προ­βλέ­πο­νταν κατά πε­ρί­πτω­ση.

Το 2014, οι 600.000 αυτοί φο­ρο­λο­γού­με­νοι θα πλη­ρώ­σουν όχι μόνο τον υπέ­ρο­γκο φόρο που θα προ­κύ­ψει λόγω της επι­βο­λής του συ­ντε­λε­στή 26% στο σύ­νο­λο του φο­ρο­λο­γη­τέ­ου ει­σο­δή­μα­τος αλλά και προ­κα­τα­βο­λή φόρου 55% ένα­ντι του επό­με­νου οι­κο­νο­μι­κού έτους, η οποία θα υπο­λο­γι­στεί επί του υπέ­ρο­γκου κύ­ριου φόρου ει­σο­δή­μα­τος! Δη­λα­δή ο κύ­ριος φόρος που θα προ­κύ­ψει από την εφαρ­μο­γή του συ­ντε­λε­στή 26% θα προ­σαυ­ξη­θεί πε­ραι­τέ­ρω κατά 55% και έτσι ο τε­λι­κός συ­ντε­λε­στής φόρου θα φθά­σει το 40,3% (26% Χ 1,55 = 40,3%)!

Ακόμη όμως κι όσοι από τους 600.000 αυ­τούς φο­ρο­λο­γού­με­νους δη­λώ­σουν για το 2013 ζη­μιές θα φο­ρο­λο­γη­θούν με βάση τα τεκ­μή­ρια δια­βί­ω­σης για τις κα­τοι­κί­ες και τα Ι.Χ. αυ­το­κί­νη­τα που κα­τέ­χουν! Ετσι, θα κλη­θούν, τε­λι­κά, να πλη­ρώ­σουν κι αυτοί φόρο με εξο­ντω­τι­κό συ­ντε­λε­στή 40,3% και επί ει­σο­δη­μά­των πλα­σμα­τι­κών!

Για τα ει­σο­δή­μα­τα που απέ­κτη­σαν το 2013 οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που ασκούν ατο­μι­κά επι­χεί­ρη­ση ή ελευ­θέ­ριο επάγ­γελ­μα δεν θα ισχύ­σει φέτος καμία από τις ρυθ­μί­σεις που προ­έ­βλε­παν την έκ­πτω­ση από το φόρο ει­σο­δή­μα­τος πο­σο­στού μέχρι 10% από τις ετή­σιες δα­πά­νες για ενοί­κια, δί­δα­κτρα φρο­ντι­στη­ρί­ων, ασφά­λι­στρα ζωής, τό­κους στε­γα­στι­κών δα­νεί­ων πρώ­της κα­τοι­κί­ας, ια­τρι­κές επι­σκέ­ψεις, ια­τρι­κές εξε­τά­σεις, νο­σή­λια, δω­ρε­ές χρη­μα­τι­κών ποσών και δια­τρο­φή λόγω δια­ζυ­γί­ου.

Τα κα­θα­ρά κέρδη τα οποία απέ­κτη­σαν το 2013 οι ομόρ­ρυθ­μες και οι ετε­ρόρ­ρυθ­μες εται­ρί­ες που τη­ρούν απλο­γρα­φι­κά βι­βλία (πρώην β’ κα­τη­γο­ρί­ας) θα φο­ρο­λο­γη­θούν φέτος με συ­ντε­λε­στή αυ­ξη­μέ­νο από 20% σε 26% μέχρι το επί­πε­δο των 50.000 ευρώ και με συ­ντε­λε­στή αυ­ξη­μέ­νο από 20% σε 33% για το τμήμα πάνω από το επί­πε­δο των 50.000 ευρώ.

Τα κα­θα­ρά κέρδη τα οποία απέ­κτη­σαν το 2013 οι ομόρ­ρυθ­μες και οι ετε­ρόρ­ρυθ­μες εται­ρί­ες που τη­ρούν δι­πλο­γρα­φι­κά βι­βλία (πρώην γ’ κα­τη­γο­ρί­ας) θα φο­ρο­λο­γη­θούν φέτος στο σύ­νο­λο τους με συ­ντε­λε­στή αυ­ξη­μέ­νο από 20% σε 26%.

Εάν μια επι­χεί­ρη­ση εντο­πι­στεί να μην έχει κόψει απο­δεί­ξεις, θα κλη­θεί να πλη­ρώ­σει για κάθε από­δει­ξη που δεν εξέ­δω­σε πρό­στι­μο 1.000 ευρώ αν τηρεί απλο­γρα­φι­κά βι­βλία ή 2.500 ευρώ αν τηρεί δι­πλο­γρα­φι­κά.

Εάν μια επι­χεί­ρη­ση δεν υπο­βά­λει εμπρό­θε­σμα (κα­θυ­στε­ρή­σει έστω και για μία μέρα να υπο­βά­λει) οποια­δή­πο­τε φο­ρο­λο­γι­κή δή­λω­ση θα κλη­θεί να πλη­ρώ­σει:

• αυ­το­τε­λές πρό­στι­μο 1.000 ευρώ αν τηρεί απλο­γρα­φι­κά βι­βλία (εσό­δων-εξό­δων ή πρώην β’ κα­τη­γο­ρί­ας) ή 2.500 ευρώ αν τηρεί δι­πλο­γρα­φι­κά βι­βλία (πρώην γ’ κα­τη­γο­ρί­ας),

• πρό­στι­μο 10% επί του φόρου που δεν κα­τα­βλή­θη­κε, σε πε­ρί­πτω­ση που η εξό­φλη­ση του κα­θυ­στε­ρή­σει για χρο­νι­κό διά­στη­μα 2 μηνών από την ημε­ρο­μη­νία που θα έπρε­πε κα­νο­νι­κά να είχε πλη­ρω­θεί ή 20% εάν η κα­θυ­στέ­ρη­ση πλη­ρω­μής φθά­σει τους 12 μήνες ή 30% εάν η κα­θυ­στέ­ρη­ση φθά­σει τα 2 έτη!

• τό­κους υπο­λο­γι­ζό­με­νους τόσο επί του οφει­λό­με­νου φόρου όσο και επί των προ­στί­μων, με ετή­σιο επι­τό­κιο 8,79%, δη­λα­δή με 0,73% για κάθε μήνα εκ­πρό­θε­σμης κα­τα­βο­λής!

Εάν μια επι­χεί­ρη­ση δεν υπο­βά­λει οποια­δή­πο­τε δή­λω­ση για την πλη­ρω­μή φόρου θα υπο­χρε­ω­θεί να κα­τα­βά­λει:

• αυ­το­τε­λές πρό­στι­μο 1.000 ευρώ αν τηρεί απλο­γρα­φι­κά βι­βλία (εσό­δων-εξό­δων ή πρώην β’ κα­τη­γο­ρί­ας) ή 2.500 ευρώ αν τηρεί δι­πλο­γρα­φι­κά βι­βλία (πρώην γ’ κα­τη­γο­ρί­ας),

πρό­στι­μο ίσο με το 100% του φόρου που απέ­φυ­γε να πλη­ρώ­σει με τη μη υπο­βο­λή της δή­λω­σης,

πρό­στι­μο 10% επί του φόρου που δεν κα­τα­βλή­θη­κε, σε πε­ρί­πτω­ση που η εξό­φλη­ση του κα­θυ­στε­ρή­σει για χρο­νι­κό διά­στη­μα 2 μηνών από την ημε­ρο­μη­νία που θα έπρε­πε κα­νο­νι­κά να είχε πλη­ρω­θεί ή 20% εάν η κα­θυ­στέ­ρη­ση πλη­ρω­μής φθά­σει τους 12 μήνες ή 30% εάν η κα­θυ­στέ­ρη­ση φθά­σει τα 2 έτη!

• τό­κους υπο­λο­γι­ζό­με­νους τόσο επί του οφει­λό­με­νου φόρου όσο και επί των προ­στί­μων, με ετή­σιο επι­τό­κιο 8,79%, δη­λα­δή με 0,73% για κάθε μήνα εκ­πρό­θε­σμης κα­τα­βο­λής!

Εάν η οποια­δή­πο­τε πα­ρά­βα­ση (μη έκ­δο­ση απο­δεί­ξε­ων, εκ­πρό­θε­σμη υπο­βο­λή δή­λω­σης ή μη υπο­βο­λή δή­λω­σης) επα­να­λη­φθεί άλλη μία φορά εντός 5 ετών, δη­λα­δή σε πε­ρί­πτω­ση πρώ­της υπο­τρο­πής, τα αυ­το­τε­λή πρό­στι­μα των πα­ρα­πά­νω πε­ρι­πτώ­σε­ων (1.000 ευρώ, 2.500 ευρώ) θα δι­πλα­σιά­ζο­νται. Σε κάθε επό­με­νη υπο­τρο­πή εντός 5 ετών, τα αυ­το­τε­λή πρό­στι­μα θα τε­τρα­πλα­σιά­ζο­νται!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.