ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δεύτερη ευκαιρία σε 200.000 ιδιοκτήτες – Ερχεται το μήνυμα της ΑΑΔΕ

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΑΑΔΕ

Ηλε­κτρο­νι­κό μή­νυ­μα από την ΑΑΔΕ θα αρ­χί­σουν να λαμ­βά­νουν πε­ρί­που 200.000 ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των οι οποί­οι δεν συ­μπλή­ρω­σαν σωστά τη δή­λω­ση COVID με τη μεί­ω­ση 40% των ενοι­κί­ων που ει­σέ­πρα­ξαν, με απο­τέ­λε­σμα να μην έχουν δει μέχρι σή­με­ρα την έκ­πτω­ση φόρου 30% για τα «χα­μέ­να» ενοί­κια.

Πε­ρί­που ένας στους δύο ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των που ει­σέ­πρα­ξαν μειω­μέ­να ενοί­κια  κατά το διά­στη­μα Μαρ­τί­ου – Αυ­γού­στου 2020 εντο­πί­στη­κε να έχει υπο­βά­λει τη δή­λω­ση COVID στην ηλε­κτρο­νι­κή πλατ­φόρ­μα της ΑΑΔΕ με σο­βα­ρά λάθη ή  πα­ρα­λεί­ψεις, εξαι­τί­ας των οποί­ων δεν κα­τέ­στη δυ­να­τός ο υπο­λο­γι­σμός των εκ­πτώ­σε­ων. Ετσι, στους ιδιο­κτή­τες αυ­τούς βε­βαιώ­θη­κε ολό­κλη­ρος ο ΕΝΦΙΑ του 2020, χωρίς καμία μεί­ω­ση λόγω υπο­λο­γι­σμού εκ­πτώ­σε­ων φόρου βάσει δη­λώ­σε­ων COVID.

Η ΑΑΔΕ εντό­πι­σε τα λάθη και τις πα­ρα­λεί­ψεις, κατά την επε­ξερ­γα­σία των δη­λώ­σε­ων των συ­γκε­κρι­μέ­νων ιδιο­κτη­τών, και θα αρ­χί­σει από σή­με­ρα να στέλ­νει μη­νύ­μα­τα στους φο­ρο­λο­γου­μέ­νους με οδη­γί­ες στον λο­γα­ρια­σμό τους στο Τaxisnet ώστε να απο­κα­τα­στή­σουν τα όποια λάθη ή πα­ρα­λεί­ψεις προ­κει­μέ­νου να κερ­δί­σουν την έκ­πτω­ση φόρου.

Οι πε­ρι­πτώ­σεις λαθών και πα­ρα­λεί­ψε­ων που εντό­πι­σε η ΑΑΔΕ αφο­ρούν κυ­ρί­ως τα εξής:

– Υπο­βο­λή δή­λω­σης COVID χωρίς να είναι σε ισχύ συμ­φω­νία μί­σθω­σης, με βάση τις υπο­βλη­θεί­σες δη­λώ­σεις πλη­ρο­φο­ρια­κών στοι­χεί­ων.

– Ασυμ­φω­νία μη­νιαί­ου μι­σθώ­μα­τος και αρ­χι­κού ποσού δή­λω­σης COVID.

– Μη συ­μπλή­ρω­ση στη δή­λω­ση COVID του εί­δους της μί­σθω­σης (π.χ. επαγ­γελ­μα­τι­κή).

Επί­σης, θα ζη­τη­θούν διευ­κρι­νί­σεις σε πε­ρι­πτώ­σεις ασυμ­φω­νιών που έχουν εντο­πι­στεί σε δη­λώ­σεις COVID που έχουν υπο­βλη­θεί από πε­ρισ­σό­τε­ρους από έναν συ­νι­διο­κτή­τες. Στό­χος είναι η έκ­πτω­ση που ανα­λο­γεί στο συ­νο­λι­κό μη­νιαίο μί­σθω­μα να μην υπο­λο­γί­ζε­ται στο 100% για κα­θέ­ναν από τους συ­νι­διο­κτή­τες αλλά να πε­ριο­ρί­ζε­ται ώστε για κάθε συ­νι­διο­κτή­τη να είναι ανά­λο­γη με το πο­σο­στό συ­νι­διο­κτη­σί­ας του. Π.χ. σε μη­νιαίο ενοί­κιο 1.000 ευρώ που μειώ­θη­κε ανα­γκα­στι­κά κατά 40%, δη­λα­δή κατά 400 ευρώ, και αφορά σε ακί­νη­το τεσ­σά­ρων συ­νι­διο­κτη­τών, κα­θε­νός εκ των οποί­ων το πο­σο­στό συ­νι­διο­κτη­σί­ας είναι 25%, η έκ­πτω­ση φόρου, η οποία ισο­δυ­να­μεί με το 30% του ποσού των 400 ευρώ, δη­λα­δή με το ποσό των 120 ευρώ, να μην ισχύ­σει ολό­κλη­ρη για κα­θέ­ναν από τους συ­νι­διο­κτή­τες και όλοι μαζί να τύ­χουν έκ­πτω­σης 480 ευρώ (4 Χ 120 ευρώ), αλλά να μοι­ρα­στεί στον κα­θέ­να κατά το πο­σο­στό συ­νι­διο­κτη­σί­ας του, δη­λα­δή κατά το 25%, και να πε­ριο­ρι­στεί στα 30 ευρώ ανά συ­νι­διο­κτή­τη (120 Χ 25%).

Από τη στιγ­μή που οι δη­λώ­σεις COVID θα επα­νυ­πο­βλη­θούν χωρίς λάθη ή πα­ρα­λεί­ψεις, οι ιδιο­κτή­τες θα κα­το­χυ­ρώ­σουν τις εκ­πτώ­σεις φόρων που δι­καιού­νται και τα ποσά των εκ­πτώ­σε­ων αυτών θα αφαι­ρε­θούν  είτε από τις επό­με­νες μη­νιαί­ες δό­σεις του ΕΝΦΙΑ του 2020 είτε από άλλες φο­ρο­λο­γι­κές οφει­λές που θα ακο­λου­θή­σουν τον ΕΝΦΙΑ.

Πηγή : in.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.