Ειδήσεις

Στοχευμένη Διαφήμιση μέσα από Αποδοτικό Marketing

της Φωτεινής Βαβίτσα*,

Έχετε αναλογισθεί άραγε ποτέ, αν Διαφήμιση και Marketing είναι κάτι το ίδιο, ή αν είναι διαφορετικά μεταξύ τους; Στην περίπτωση που έχετε κάποια επιχείρηση, αναγνωρίζετε αν πληρώνετε για υπηρεσίες marketing, ή για τη διαφήμιση των προϊόντων/υπηρεσιών σας και τη σημαίνει η κάθε περίπτωση;

 

Τις περισσότερες φορές οι επιχειρήσεις δε διαχωρίζουν και δε γνωρίζουν τη διαφορά. Βέβαια, κάποιες φορές δεν υπάρχει και λόγος. Έκαστος στο είδος του που λέμε. Σε τελική ανάλυση, η επιχείρηση πληρώνει την κάθε υπηρεσία για να αποκτήσει πωλήσεις, όχι για να μάθει τι ακριβώς πληρώνει.

 

Ενώ λοιπόν θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σας στο πιο πάνω, θα αφιερώσω λίγο χρόνο και θα χαρώ πολύ να κάνετε κι εσείς το ίδιο για να καταλάβουμε την αξία της κάθε υπηρεσίας, αλλά και την αξία που έχει τελικά ο Συνδυασμός του Marketing και της Διαφήμισης.

Αν θέλουμε να καθορίσουμε το Marketing με απλά λόγια είναι όλες οι ενέργειες που οφείλει να κάνει μία επιχείρηση, με σκοπό το κατάλληλο μερίδιο της αγοράς

 

  • να γνωρίσει την επιχείρηση,
  • να αντιληφθεί τι ακριβώς προσφέρει,
  • να καταλάβει την αξία που μπορεί να δώσει σε όποιον αγοράσει τα προϊόντα/υπηρεσίες της και
  • να εμπιστευθεί την επιχείρηση σε τέτοιο βαθμό, ώστε να την προτιμήσει όταν χρειστεί αυτό που του προσφέρει.

 

Αποτέλεσμα: Η Επιχείρηση τελικά βρίσκει αυτούς τους καταναλωτές που τη χρειάζονται και δημιουργεί, μέσα από αυτούς, την ομάδα των πιστών κι επαναλαμβανόμενων πελατών της.

 

Ας πάμε τώρα και την περίπτωση της Διαφήμισης, σαν κάτι το ξεχωριστό και μεμονωμένο. Η Διαφήμιση είναι ό,τι χρησιμοποιείτε για να γίνετε γνωστοί στην αγορά. Ας το κάνουμε ακόμη πιο γενικό: Όπου φαίνεται το όνομα της Επιχείρησής σας και των προϊόντων/υπηρεσιών σας. Έχουμε πολλές επιλογές διαφήμισης, οι οποίες τα τελευταία χρόνια αυξάνονται με αλματώδη ρυθμό. Υπάρχουν τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης, τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαφημιστικά φυλλάδια, κ.ο.κ.

 

Με την είσοδο του Διαδικτύου στην καθημερινότητα των ανθρώπων (επομένως και των καταναλωτών) δημιουργήθηκαν και τα σύγχρονα μέσα διαφήμισης. Online διαφημιστικές καμπάνιες σε μηχανές αναζήτησης, banner σε ιστοσελίδες του διαδικτύου, διαφήμιση μέσα στα Κοινωνικά Δίκτυα, μεταξύ άλλων.

 

Με μία πρώτη σκέψη και άκρως επιφανειακή, θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί: “Τέλεια! Με τόσα μέσα διαφήμισης δεν υπάρχει περίπτωση, θα καταφέρω να γίνω γνωστός σε όλους!”

Και να ξεκινήσει να διαφημίζεται παντού.

 

Να το σκεφτούμε όμως καλύτερα; Αν θέλετε, να το σκεφτούμε πιο παραγωγικά; Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, αυτό που θέλουμε στο τέλος μέσα από όλα αυτά είναι να αυξάνουμε τις πωλήσεις μας και μάλιστα από τον κόσμο που θα αγοράσει μία φορά και στη συνέχεια θα συνεχίσει να μας προτιμά, γιατί μας χρειάζεται.

 

Σε κάθε άλλη περίπτωση, κάθε ευρώ που δαπανάμε στην προβολή της επιχείρησής μας είναι απλή σπατάλη. Κάθε ευρώ που δίνουμε χωρίς να σκεφτούμε αν έχει έστω και την παραμικρή δυνατότητα να μας επιστρέψει κάτι πίσω, είναι σπατάλη.

Εδώ είναι λοιπόν που έρχεται η μαγική λύση του συνδυασμού! Ή, ας το πω πιο αντιπροσωπευτικά, τώρα που καταλάβαμε την αξία κάθε υπηρεσίας. Εδώ έρχεται η μαγική λύση του πακέτου προβολής της επιχείρησης.

 

Ένα σωστό πακέτο προβολής λαμβάνει υπόψη τα πάντα, ό,τι δηλαδή θα μας φέρει σε επαφή με τους πελάτες μας και μάλιστα με τον κατάλληλο τρόπο, ώστε τελικά να καταλάβουν γιατί μας χρειάζονται και αξίζει να μας γνωρίσουν και να αγοράσουν από εμάς.

 

Τι περιλαμβάνουν τα πάντα; Για αρχή, να γνωρίζουμε που απευθυνόμαστε. Ο κατεξοχήν πελάτης μου:

  • Είναι άνδρας ή γυναίκα;
  • Τον ενδιαφέρει μία έντονη κοινωνική ζωή, ή μήπως περνάει τα βράδια του στο σπίτι του με την οικογένειά του;
  • Τι τον απασχολεί;

Στη συνέχεια μας ενδιαφέρει να γνωρίζουμε πώς και πού θα μας αναζητήσει ο κατεξοχήν πελάτης μας. Το “πώς” έχει να κάνει με το “Τι θα ρωτήσει για να μας βρει” και το “πού” είναι σχετικό με το “Σε ποια σημεία θα ρωτήσει για να μάθει”. Αφού το λύσουμε κι αυτό έχει σημασία να γνωρίζουμε και τον τρόπο με τον οποίο θα του μιλήσουμε, ώστε να μας προσέξει και εν συνεχεία να μας εμπιστευθεί κιόλας.

 

Και στο σημείο που λύνουμε κι αυτό, εκεί ακριβώς έρχεται και η προστιθέμενη αξία της διαφήμισης. Γιατί τώρα γνωρίζετε που θα τοποθετήσετε τα διαφημιστικά σας μηνύματα και τι θα γράψετε πάνω, ώστε να γίνετε αντιληπτοί από τους κατεξοχήν πελάτες σας. Κι αν αυτό δε σας φέρει εκείνη τη στιγμή μία απευθείας πώληση, θα σας φέρει το ενδιαφέρον επικοινωνίας, την αναγνωρισιμότητα. Θα σας προσφέρει δηλαδή το μονοπάτι που θα σας οδηγήσει στην επιθυμητή πώληση.

 

Επενδύστε λοιπόν σε αυτό το μονοπάτι συνδυάζοντας τη γνώση της αγοράς μαζί με τη σωστή επικοινωνία και τοποθέτηση των διαφημιστικών μηνυμάτων.

 

Με ποιον άλλον τρόπο άλλωστε μπορείς να κερδίσεις την αγορά (market) σου, αν δε χρησιμοποιήσεις σωστά την τέχνη του αγοράζειν (market-ing);

 

* Η Φωτεινή Βαβίτσα είναι οικονομολόγος και internet marketing specialist στην Dingo Marketing Team

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου