Ρεπορτάζ

Προχωρά η ανάπλαση του μετώπου από το λιμάνι της Ακαντιάς ως την νέα Μαρίνα

Εγκρίθηκε χθες από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ρόδου που συνεδρίασε εκτάκτως δια περιφοράς, η μελέτη και καταρτίστηκαν οι όροι διακήρυξης ανοικτού διαγωνισμού του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΚΑΝΤΙΑΣ ΩΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΜΑΡΙΝΑ ΡΟΔΟΥ».
Το θέμα αυτό θεωρείται κατεπείγον, λόγω προθεσμιών, διότι πρόκειται για χρηματοδοτούμενο έργο.
Το έργο είναι ενταγμένο, στον Άξονα Προτεραιότητας «Αειφορική ανάπτυξη και διαχείριση των πόρων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Νότιο Αιγαίο 2014-2020».
Συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους μέσω του ΠΔΕ, με επιλέξιμη δαπάνη 2.0000.000€, ενώ το υπόλοιπο ποσό για την υλοποίηση του θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους του Δήμου.
Η Δ/νση Τεχνικών Έργων προέβη στην επικαιροποίηση-ανασύνταξη της μελέτης του έργου, η οποία είχε εγκριθεί με τη με αρ. 1185/30-10-2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, προκειμένου να συμπεριλάβει και τον σπονδυλωτό αγωγό στον οποίο θα παροχετευθούν τα όμβρια ύδατα της περιοχής.
Η επικαιροποιημένη μελέτη, προϋπολογισμού 4.000.000 ευρώ με Φ.Π.Α, αφορά στην ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού, με τις απαραίτητες οδικές παρεμβάσεις (κόμβοι και χώροι στάθμευσης) και τις συμπληρώσεις των δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και χώρων πρασίνου που θα βελτιώσουν σημαντικά την κυκλοφορία σε όλη την περιοχή παρέμβασης. Η περιοχή παρέμβασης εκτείνεται απ’ την είσοδο του εμπορικού Λιμένα Ακαντιάς έως την σημερινή κεντρική είσοδο της Νέας Μαρίνας.
Συνοπτικά προβλέπονται τα παρακάτω:

Είσοδος –έξοδος Λιμάνι Ακαντιάς-Χώρος Σφαγείων
Στην είσοδο-έξοδο του Λιμένα Ακαντιάς διαμορφώνεται κόμβος με τριγωνική νησίδα για ρύθμιση των κινήσεων από και προς το λιμένα. Νότια του κτίσματος των Σφαγείων διαμορφώνεται χώρος στάθμευσης 45 θέσεων καθώς και χώροι πρασίνου. Ανατολικά του χώρου αυτού κατασκευάζονται πεζοδρόμια – ποδηλατόδρομος, ενώ δυτικά ανακατασκευάζονται τα υφιστάμενα πεζοδρόμια. Μπροστά από το αποστακτήριο της ΕΜΕΡΥ διαμορφώνεται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου με χώρο στάθμευσης 13 θέσεων.
Κατασκευή παραλιακού πεζοδρομίου-ποδηλατόδρομου
Προβλέπεται η κατασκευή παραλιακού πεζοδρομίου-ποδηλατόδρομου, από το λιμάνι Ακαντιάς έως την υφιστάμενη είσοδο της Νέας Μαρίνας, συνολικού μήκους περίπου 1.120,00m και συνολικού πλάτους 6,00m (πλάτος πεζοδρομίου 3,00m, πλάτος ποδηλατόδρομου 3,00m). Σε όλο το μήκος του παραλιακού πεζοδρομίου φυτεύονται δέντρα σε απόσταση, έτσι ώστε ο πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος να σκιάζεται επαρκώς σε όλο το μήκος της διαδρομής, βοηθώντας την πτώση της θερμοκρασίας στην περιοχή σε συνδυασμό με τη χρήση ψυχρού κυβόλιθου στα πεζοδρόμια.
Στο χώρο των πεζοδρομίων δημιουργούνται θέσεις ανάπαυσης με σκιά και καθιστικά, το δάπεδο των οποίων διακοσμείται με παραδοσιακά ροδίτικα βοτσαλωτά σχέδια. Νοτιοανατολικά του χώρου των Σφαγείων, διαμορφώνεται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου για αναψυχή, με διάδρομο από κουρασανί για περπάτημα ή τρέξιμο. Σε όλο το μήκος του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου τοποθετούνται κολώνες φωτισμού LED καθώς και φωτιστικά δαπέδου σε κάθε καθιστικό.

Ανάπλαση δυτικού πεζοδρομίου περιοχής καταστημάτων
Προβλέπεται η ανακατασκευή των υφιστάμενων πεζοδρομίων της οδού Αυστραλίας από το ύψος της εισόδου στο λιμάνι Ακαντιάς έως την συμβολή της με την οδό Μ. Βολονάκη. Τα πεζοδρόμια προβλέπεται να επιστρωθούν με ψυχρό κυβόλιθο, με λωρίδα πλάκας όδευσης τυφλών, διαμόρφωση εσοχών για την δημιουργία χώρων στάθμευσης και φύτευση δέντρων για σκίαση.
Κυκλικός κόμβος  –οδικό δίκτυο
Στο ύψος της οδού Θ. Κολοκοτρώνη δημιουργείται κυκλοφοριακός κυκλικός κόμβος που αποσκοπεί στη βελτίωση της πρόσβασης των οχημάτων στο λιμάνι Ακαντιάς καθώς και στην Νέα Μαρίνα (Β’ φάση μελλοντική είσοδος). Νότια του κυκλικού κόμβου και μπροστά από τους παλιούς Αλευρόμυλους διαμορφώνεται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου.
Η μελέτη προβλέπει τη σύνδεση του οδικού δημοτικού δικτύου στην περιοχή ΚΟΒΑ με την υφιστάμενη περιμετρική οδό. Ο νέος δημοτικός δρόμος που κατασκευάζεται είναι διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, που διαχωρίζονται από νησίδα ασφαλείας πλάτους 0,70 m, με χαμηλή φύτευση. Οι λωρίδες κυκλοφορίας είναι πλάτους 3,50m η κάθε μία, το οποίο μεταβάλλεται στο ύψος του εμπορικού κέντρου ( Μ.Γ.3182) λόγω της στροφής, για να τηρεί τις απαιτούμενες προδιαγραφές ασφάλειας (καμπυλότητα). Από αυτό το σημείο και μέχρι το ύψος της οδού Μούσκου γίνεται διαπλάτυνση της νησίδας ασφαλείας, που στο ύψος της οδού Δαμασκηνού, όπου προβλέπεται η κατασκευή διάβασης πεζών, φτάνει τα 5,00 m πλάτος για την ασφαλή πρόσβαση του πεζού και του ποδηλάτη στον πεζόδρομο -ποδηλατόδρομο.
Τέλος, προβλέπεται εγκατάσταση φωτιστικών σε όλη την περιοχή επέμβασης του έργου, κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση, όπου κρίνεται απαραίτητη με βάση το σχεδιασμό του οδικού δικτύου της μελέτης, κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων της οδού καθώς και η κατασκευή τμήματος του συλλεκτήριου αγωγού ομβρίων στην νέα μαρίνα. Ο λόγος που προβλέφθηκε η τμηματική κατασκευή του αγωγού αυτού είναι η μεταφορά των εκβολών των αγωγών των ομβρίων του σχεδίου πόλεως Ρόδου, έξω από το χώρο των εγκαταστάσεων της μαρίνας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου