Ειδήσεις

Η τουριστική προβολή της Δ/νσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου

Παραμένει διάχυτος ο προβληματισμός από την πλευρά των φορέων της Ρόδου, απέναντι στις προτάσεις της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου, ενόψει της κατάρτισης και ψήφισης του Ετήσιου Προγράμματος Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ρόδου, για το 2018, που αναμένεται να έρθει προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο.
Θυμίζουμε ότι στις αρχές της εβδομάδας, είχε συνεδριάσει η Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου Ρόδου στην οποία δεν σημειώθηκε συμμετοχή και οι λίγοι εκπρόσωποι φορέων που συμμετείχαν δήλωσαν αφενός απροετοίμαστοι και αφετέρου, όχι και τόσο ικανοποιημένοι από αυτό που είχαν στα χέρια τους.
Σύμφωνα με την εισήγηση της αντιδημάρχου Τουρισμού κας Μαρίζας Χατζηλαζάρου: Η Ρόδος είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς διαθέτει ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, αρχαιολογικούς χώρους παγκοσμίου φήμης, αξιοθέατα και μουσεία, μοναδική γαστρονομία, πολιτιστική παράδοση, παραλίες. Η διατήρηση του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των τουριστών επιβάλλει την ανάληψη κατάλληλων ενεργειών δράσεων προβολής και προώθησης.
Ο βασικός στόχος του Προγράμματος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής της Ρόδου και των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί για το έτος 2017 και η αύξηση της εισροής τουριστών στο νησί. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου Τουριστικού Μarketing συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού και της εκπόνησης στρατηγικής. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένης και της στελέχωσης των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων «εργαλείων» προσέγγισης των αγορών – στόχων.
Αποδέκτες του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ρόδου είναι το ταξιδιωτικό και καταναλωτικό κοινό (οι δυνητικοί επισκέπτες της Ρόδου από την Ελλάδα και το εξωτερικό).
Οι βασικοί άξονες του προγράμματος καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των διαθέσιμων εργαλείων και τεχνικών για την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου, ενώ αξιοποιείται σαν κυρίαρχο στοιχείο η προβολή της πολιτισμικής και ιστορικής ταυτότητας του νησιού, σε συνδυασμό με μορφές εναλλακτικού τουρισμού που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν.
Με κύριο όχημα επικοινωνίας τη δυνατή ταυτότητα του ονόματος (brandname) «Ρόδος», την αδιαμφισβήτητη παγκόσμια φήμη του νησιού αλλά και τις δυνατότητες πολλαπλών επιλογών που έχει ο κάθε επισκέπτης, η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου Ρόδου προτείνει τους ακόλουθους τρόπους προβολής του νησιού για το 2018 που ως στόχο έχουν την ανάδειξη του συγκριτικού πλεονεκτήματος του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου.
Επίσης, τίθεται και πάλι, η περίφημη «επιμήκυνση» της τουριστικής περιόδου, όπου σημειώθηκε μεταξύ άλλων ότι η Ρόδος αποτελεί έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό με δυνατότητες πολλαπλών επιλογών για κάθε επισκέπτη. Ο Δήμος Ρόδου προτείνει σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους τοπικούς φορείς το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος με στόχο τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάδειξη επιμέρους χαρακτηριστικών του νησιού (για παράδειγμα αρχαιολογία, οινοτουρισμός, αθλητικός τουρισμός, γαστρονομία και άλλα), την προσέλκυση νέων αγορών (στόχευση σε κοινά διαφορετικής γεωγραφίας ή κοινωνικοοικονομικής τάξης και σε κοινά με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα) και την αποφόρτιση της υψηλής τουριστικής περιόδου.
Η επικοινωνιακή πολιτική του προγράμματος περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός εντύπου που να αναφέρεται στις δυνατότητες που προσφέρει το νησί στους επισκέπτες του κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, την on line επικοινωνία του προγράμματος στα εγχώρια και στα διεθνή Μ.Μ.Ε. καθώς και την επικοινωνία του προγράμματος μέσα από την ιστοσελίδα του Δήμου Ρόδου και τα Social Media.
Σε συνεργασία με τους τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους, πραγματοποίηση εκδηλώσεων πολιτιστικού περιεχομένου εκτός της «υψηλής περιόδου» (off season) με στόχο την παροχή επιπλέον επιλογών στους χειμερινούς επισκέπτες του νησιού για διασκέδαση, ψυχαγωγία, άθληση, εκπαίδευση και άλλα.
Πάντως η αντιδήμαρχος, επιφυλάχθηκε για να κάνει ανακοινώσεις, καθώς ο προγραμματισμός της Διεύθυνσης Τουρισμού του Δήμου Ρόδου, βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τις δράσεις τις ΠΝΑΙ ενώ εκκρεμούν οι εξελίξεις στον ΠΡΟΤΟΥΡ, με συνέπεια η Ρόδος να μην έχει μια ολοκληρωμένη πρόταση για το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του 2018.
Σημειώνεται ότι το δ.σ. του ΠΡΟΤΟΥΡ αναμένεται να συνεδριάσει την προσεχή Δευτέρα το πρωί στο πλαίσιο της αποτίμησης της σεζόν και να εξετάσει τις δράσεις για την επόμενη.
Τι λένε οι φορείς
Με δηλώσεις του στην «δ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Δ/ντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος τόνισε μεταξύ άλλων: «Είναι καλύτερα να εστιάσουμε στις αγορές τις οποίες ‘χάσαμε’. Επομένως, θα πρέπει να στοχεύσουμε στις κοντινές αγορές και όχι στις μακρινές, όπως ΗΠΑ, Σαουδική Αραβία κ.λπ. που ούτε καν υπάρχουν πτήσεις προς την Ρόδο. Οι αγορές στις οποίες υστερήσαμε ήταν η Αυστρία, το Βέλγιο, η Ρωσία και το Ισραήλ και πρέπει να κοιτάξουμε πώς θα τις φέρουμε πίσω».
Ωστόσο, εξέφρασε τις αντιρρήσεις του για τον τρόπο προβολής, λέγοντας: «Είναι λάθος να πηγαίνει η Ρόδος σε εκθέσεις χωρίς να είναι μαζί τουριστικοί πράκτορες, επιχειρηματίες αλλά και δημοσιογράφοι. Δεν μπορείς να πηγαίνεις σε μια έκθεση για να μοιράσεις ένα φυλλάδιο….»
Παρόμοιο προβληματισμό εξέφρασε με δηλώσεις του στους δημοσιογράφους και ο εκπρόσωπος του ΕΒΕΔ (και ξενοδόχος) κ. Νίκος Γερονικόλας που δήλωσε χτες στην «δ» ότι το Επιμελητήριο θα καταθέσει τις θέσεις και προτάσεις του. «Πρέπει να πηγαίνουμε στις εκθέσεις συντονισμένα και όχι αποσπασματικά» είπε μεταξύ άλλων εκφράζοντας την δυσαρέσκεια του κλάδου αφού δεν λειτουργεί πλέον ο ΠΡΟΤΟΥΡ και η Ρόδος περιμένει μόνον την ΠΝΑΙ για να προβληθεί.
Με δηλώσεις του στην «δ», ο πρόεδρος του Σωματείου Ξεναγών Ρόδου κ. Αλέξανδρος Κολιάδης υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «Λυπάμαι που δεν είχε συμμετοχή η συνεδρίαση που ίσως να σημαίνει κάτι. Η προβολή και διαφήμιση της Ρόδου είναι κάτι στο οποίο εμείς δεν μπορούμε να μετέχουμε (στις εκθέσεις κ.λπ.) αλλά μπορούμε να βοηθήσουμε εδώ. Δυστυχώς, υπάρχουν ακόμη κακώς κείμενα που δυσφημίζουν το νησί και δεν έχει βελτιωθεί τίποτα. Από την μία μιλάμε για προβολή και διαφήμιση και όταν έρχονται οι τουρίστες είναι αντιμέτωποι με πολλά δυσάρεστα πράγματα και μία εικόνα που δεν τιμά την Ρόδο, την Μεσαιωνική Πόλη ή τις παραλίες κ.λπ. Πρέπει πρώτα να δοθούν λύσεις σε χρονίζοντα ζητήματα και ύστερα να μιλάμε για διαφήμιση και αύξηση στον τουρισμό».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου