Ειδήσεις

Εργαζόμενοι ΥΠΑ: Κενά ασφαλείας στις πτήσεις φέρνει το νέο νομοσχέδιο

Εντονη συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο ίδρυσης της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας με τους εργαζομένους να κάνουν λόγο για οικονομικό στραγγαλισμό της ΥΠΑ και κίνδυνο λουκέτου στα μικρά κρατικά αεροδρόμια

Κατάργηση των ελέγχων στα ελληνικά αεροδρόμια, διακινδύνευση της ασφάλειας πτήσεων μέσω της διασύνδεσης των αποδοχών των εργαζομένων συμπεριλαμβανομένων των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας με στόχους απόδοσης, αλλά και απειλή λουκέτου για τα 15 μικρά ελληνικά αεροδρόμια που παραμένουν υπό τον έλεγχο του κράτους καθώς δεν θα απομένουν χρήματα για τη συντήρηση και λειτουργία τους «βλέπουν» φορείς των εργαζομένων στην Πολιτική Αεροπορία στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Οι περισσότεροι εκ των φορέων ζήτησαν σήμερα κατά την ακρόασή τους στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την απόσυρση του νομοσχεδίου και την έναρξη διαλόγου και με εκπροσώπους εργαζομένων, οι οποίοι – όπως είπαν – αποκλείστηκαν από τα προηγούμενα στάδια.

Μείζον ζήτημα για την ασφάλεια των πτήσεων έθεσε ο εκτελών χρέη προέδρου της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Σπύρος Ρολάκης αποδίδοντάς το στις ασφυκτικές πιέσεις που θα δέχονται οι ελεγκτές αναφορικά με τις καθυστερήσεις: «Θα αναγκαστούν οι άνθρωποι που δουλεύουν στην πρώτη γραμμή να επιταχύνουν την κυκλοφορία σε βάρος της ασφάλειας πτήσεων με στόχο να βγάζουν μηδενικές καθυστερήσεις» σημείωσε ο κ. Ρολάκης προσθέτοντας ότι οι χρόνοι είναι θεσμοθετημένοι από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς αέρος και τη συνθήκη του Σικάγο προτείνοντας μάλιστα για τη ρύθμιση αυτή «να ερωτηθούν και οι πιλότοι».

Προσέθεσε επίσης ότι το νέο σχέδιο νόμου θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των μικρών αεροδρομίων: «Με τα έσοδα της ΥΠΑ θέλετε να συντηρήσετε όλους τους άλλους και στο τέλος θα κλείσουν όλα τα μικρά αεροδρόμια επειδή δεν θα έχουν έσοδα». Κι αυτό τη στιγμή που, όπως είπε, τα συστήματα ραντάρ καταρρέουν ύστερα από 22 χρόνια λειτουργίας.

Σοβαρές αιτιάσεις εξέφρασαν και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι των εργαζομένων στην Πολιτική Αεροπορία, με τον πρόεδρο του Δ.Σ. της ΟΣΥΠΑ, Κωνσταντίνο Τριανταφύλλου να επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «το σχέδιο νόμου καταργεί τις κρατικές αρχές επιτόπιας εποπτείας αερολιμένων» και αναρωτήθηκε: «δε θέλουμε τους ελέγχους στα αεροδρόμια, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και στο Ελευθέριος Βενιζέλος, δε θέλουμε ελέγχους; Πως θα γίνονται όλα αυτά από μία κεντρική υπηρεσία» αναρωτήθηκε.

Πηγή: ethnos.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου