Ειδήσεις

Πρωταθλητής στις αφίξεις σκαφών αναψυχής η Ελλάδα

“Εκρηκτική” είναι η αύξηση στις αφίξεις σκαφών αναψυχής στην Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι, με τα μέχρι τώρα στοιχεία να δείχνουν υπεροχή έναντι των βασικών ανταγωνιστών.

Σύμφωνα με τα δεδομένα που συγκέντρωσε η ναυτιλιακή πύλη MarineTraffic (https://www.marinetraffic.com/) για λογαριασμό του Capital.gr, από τις 15 Ιουνίου μέχρι και τις 22 Ιουλίου έφτασαν στη χώρα 24.938 σκάφη όλων των ειδών (διαστάσεων μεταξύ 6 – 180 μέτρων). Mόλις 7.025 yachts προσέγγισαν εγχώριους προορισμούς το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Παράλληλα, η μελέτη εστίασε σε τρεις χώρες (Ιταλία, Τουρκία, Κροατία), οι οποίες είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστικές προς την Ελλάδα, ενώ υλοποιούν και επενδύσεις τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων. Ειδικότερα, η Ιταλία υποδέχτηκε φέτος (στο χρονικό διάστημα που αναφέρεται παραπάνω) 21.698 σκάφη έναντι 11.020 το 2020. Χαμηλότερα συναντάμε την Τουρκία με 12.825 αφίξεις φέτος (6.973 πέρυσι) και την Κροατία με 11.450 αφίξεις το τρέχον καλοκαίρι (4.826 το περσινό).

H εν λόγω έρευνα συμβαδίζει με αυτήν που παρουσίασε πριν από μερικές εβδομάδες το Bloomberg και η οποία ανέδειξε τη χώρα μας ως τον κορυφαίο προορισμό για superyachts σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αναλύοντας τα στοιχεία της MarineTraffic, στο δεύτερο μισό του φετινού Ιουνίου έφτασαν σε ελληνικά νησιά 8.842 σκάφη, αριθμός, ο οποίος σχεδόν διπλασιάστηκε τον Ιούλιο (16.096 σκάφη). Μολονότι η σύγκριση με το 2020 δεν είναι απολύτως ενδεικτική, δεδομένων των δυσκολιών που επέφερε η πανδημία κατά το άνοιγμα της δραστηριότητας, δίνει μία σαφή εικόνα για τη διατήρηση της ανταγωνιστικής θέσης της Ελλάδας στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί πως οι επαγγελματίες του yachting έχουν θορυβηθεί το τελευταίο διάστημα από την εκ νέου αύξηση των κρουσμάτων, διατυπώνοντας ανησυχίες για το αν οι αφίξεις θα παραμείνουν σε ανοδική τροχιά μέχρι το τέλος της σεζόν. Πάντως πριν την εμφάνιση του τέταρτου κύματος, προσδοκούσαν σε αύξηση της κίνησης κατά 15-20% σε σχέση με πέρυσι.

Υστερούμε σε υποδομές
Η ελληνική επίδοση λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς πως η χώρα δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητές της, παρά την πλούσια ακτογραμμή της.

Όπως έδειξαν τα προκαταρκτικά στοιχεία της μεγάλης μελέτης που διενεργεί η διαΝΕΟσις για τους τουριστικούς λιμένες, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε Μεσόγειο και Αδριατική, η Ελλάδα υστερεί σε πυκνότητα θέσεων ελλιμενισμού, διαθέτοντας 0,5 θέσεις ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής. Μάλιστα, από τις 27.512 χωροθετημένες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής είναι σήμερα διαθέσιμες μόνο το 30,9%, ή συνολικά 8.499 θέσεις.

“Νησιά εμβληματικά στον ελληνικό τουριστικό χάρτη, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Κρήτη είτε δεν διαθέτουν καμία μαρίνα, είτε διαθέτουν υποδομές οι οποίες δεν συμβαδίζουν με το επίπεδο του ευρύτερου τουριστικού προϊόντος που προσφέρουν” σημειώνουν οι αναλυτές της μελέτης.

Η αντιμετώπιση του προβλήματος της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού είναι ένα από τα διαχρονικά αιτήματα των επαγγελματιών του κλάδου. “Έχουμε ανάγκη και από δευτερεύουσες μαρίνες, όχι μόνο πολυτελείας” λένε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, η μελέτη δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα παραδείγματα της Ιταλίας και της Κροατίας, καθώς, όπως αναφέρεται, πρόκειται για δύο χώρες που αντιμετώπισαν και ανέδειξαν τους τουριστικούς λιμένες ως σημαντικούς στρατηγικούς πυλώνες του τουριστικού τους προϊόντος, κάτι που η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει ακόμη.

Πηγή capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου