Ειδήσεις

Δικαιώματα Επιβατών: Η επιστροφή χρεώσεων διαμεσολάβησης θέτει σε κίνδυνο τα τουριστικά γραφεία

Η ECTAA εκφράζει την απογοήτευση και την ανησυχία της για την ψήφο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) υπέρ δύο προτάσεων για τα δικαιώματα των επιβατών, που εισάγουν υποχρέωση επιστροφής του τέλους διαμεσολάβησης όταν ένας επιβάτης δικαιούται επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου λόγω ακύρωσης της υπηρεσίας μεταφοράς. Μία πιθανή υποχρέωση επιστροφής των τελών διαμεσολάβησης απειλεί τη βιωσιμότητα των τουριστικών γραφείων, το 98% των οποίων είναι πολύ μικρές ή μικρές έως μεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ).

Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό, ότι οι διαμεσολαβητές, όπως τα τουριστικά γραφεία, δεν λαμβάνουν καθόλου ή λαμβάνουν μόνο ελάχιστες, μη βιώσιμες προμήθειες από τους αερομεταφορείς και τους σιδηροδρομικούς φορείς. Ως εκ τούτου, πρέπει να χρεώνουν στους πελάτες μια αμοιβή διαμεσολάβησης για να διατηρούν τις επιχειρήσεις τους. Η χρέωση αυτή καλύπτει μια σειρά βασικών δραστηριοτήτων, όπως η σύνδεση των ταξιδιωτών με παρόχους υπηρεσιών, η προσφορά επιλογών για το ταξίδι, ο χειρισμός τόσο των κρατήσεων όσο και αιτημάτων για υπηρεσίες και η διαχείριση της όλης διαδικασίας κρατήσεων. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες παρέχουν επίσης πολύτιμη εμπειρογνωμοσύνη, συμβουλές και υποστήριξη καθ’ όλη τη διάρκεια του σχεδιασμού και της κράτησης. Οι υπηρεσίες τους εκτείνονται στην επεξεργασία πληρωμών, την έκδοση εισιτηρίων, τη διευκόλυνση αλλαγών ή ακυρώσεων και τη διαχείριση επιστροφών χρημάτων. Όλες αυτές οι υπηρεσίες παρέχονται ανεξάρτητα από την υποκείμενη υπηρεσία μεταφοράς και θα πρέπει να αμείβονται από τον πελάτη, ανεξάρτητα από το εάν η υπηρεσία για την οποία έγινε η κράτηση ακυρωθεί τελικά.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες δεν έχουν κανέναν έλεγχο επί της πραγματικής υπηρεσίας μεταφοράς και δεν θα πρέπει να υφίστανται οικονομική ζημία εάν οι μεταφορείς δεν εκπληρώσουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.

Ο Πρόεδρος της ECTAA, Frank Oostdam, δήλωσε: «Είναι άδικο να απαιτείται από τους διαμεσολαβούντες να επιστρέφουν την αμοιβή διαμεσολάβησής τους, όταν ο ταξιδιωτικός πράκτορας έχει ήδη παράσχει την υπηρεσία του, η οποία είναι διαφορετική από την υπηρεσία μεταφοράς. Η απαίτηση από τους διαμεσολαβούντες να επιστρέφουν την αμοιβή τους όταν ο μεταφορέας δεν εκτελεί την υπηρεσία μεταφοράς θα τους τιμωρούσε άδικα για περιστάσεις που είναι εντελώς πέρα από τον έλεγχό τους».

Η ECTAA προέτρεψε την Επιτροπή TRAN να επανεξετάσει τις συμβιβαστικές τροπολογίες και να διασφαλίσει ότι οι αμοιβές διαμεσολάβησης θα παραμείνουν μη επιστρεπτέες όταν ο διαμεσολαβητής έχει εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις. Η δίκαιη αποζημίωση για τις παρεχόμενες υπηρεσίες είναι απαραίτητη για τη διατήρηση μιας υγιούς και ανταγωνιστικής αγοράς ταξιδιών στην Ευρώπη.

 
Tο χρονικό
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε δύο βασικές νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη βελτίωση των δικαιωμάτων των επιβατών: μία για την ενίσχυση της επιβολής των υφιστάμενων δικαιωμάτων των επιβατών σε όλα τα μέσα μεταφοράς και μία άλλη για τη θέσπιση νέων δικαιωμάτων για τα πολυτροπικά ταξίδια, τα οποία εμπλέκουν πολλαπλούς φορείς. Μεταξύ των στόχων των προτάσεων αυτών είναι να διευκρινιστεί και να βελτιστοποιηθεί η διαδικασία επιστροφής χρημάτων, ειδικά όταν τα εισιτήρια αγοράζονται μέσω διαμεσολαβητών, και να ορισθούν σαφείς διαδικασίες και προθεσμίες για τις επιστροφές χρημάτων από τους μεταφορείς, μέσω των διαμεσολαβητών, στους επιβάτες. Η Επιτροπή TRAN του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έχει προχωρήσει πέρα από τις προτάσεις της Επιτροπής, προτείνοντας ότι οι επιβάτες θα πρέπει να δικαιούνται πλήρη επιστροφή της τιμής του εισιτηρίου -συμπεριλαμβανομένου του τέλους διαμεσολάβησης που χρεώνει ο διαμεσολαβητής- όταν ακυρώνεται μια υπηρεσία μεταφοράς. Αυτή η προσέγγιση εγείρει ανησυχίες για τους διαμεσολαβητές, καθώς θα τους υποχρεώσει να επιστρέφουν αμοιβές για υπηρεσίες που έχουν ήδη παρασχεθεί, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν κανέναν έλεγχο στην υποκείμενη υπηρεσία μεταφοράς.

Πηγή: newmoney,gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου