Συνεντεύξεις

Βασ. Παπαοικονόμου: «Το 2022 προβλέπεται να είναι η καλύτερη χρονιά όλων των εποχών για τον θαλάσσιο τουρισμό στη Ρόδο»

Χρονιά ρεκόρ αναμένεται να είναι η φετινή για τον Θαλάσσιο Τουρισμό με τη Ρόδο να διαδραματίζει πρωταγωνιστική θέση. Οι προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων φθάνουν τις 500 και μέχρι στιγμής δεν έχει ακυρωθεί καμία. Η μεγάλη αυτή δυναμική που έχει αναπτύξει ο κλάδος της Κρουαζιέρας φέτος εκτιμάται ότι θα κορυφωθεί το 2023, καθώς ήδη διακρίνεται έντονο ενδιαφέρον για τη Ρόδο, το οποίο, όπως αναφέρει σε συνέντευξή του προς τη «δ» ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ν. Δωδεκανήσου, κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, πρόκειται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο λόγω της στρατηγικής απόφασης της Δημοτικής Αρχής του Αντώνη Καμπουράκη για τη γενναία μείωση της τιμής του νερού για τον ανεφοδιασμό των κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ. Βασίλη Παπαοικονόμου:
• Κύριε Παπαοικονόμου, ποιες είναι οι εκτιμήσεις για την πορεία του Θαλάσσιου Τουρισμού κατά τη φετινή σεζόν;
Η εικόνα που έχουμε για την πορεία της σεζόν, είναι άκρως θετική. Οι προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Ρόδο πλησιάζουν τις 500 και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν ακυρώσεις. Ελπίζουμε ότι θα κυλήσουν όλα ομαλά μέχρι την τελευταία στιγμή.
Το 2019 ήταν μία από τις καλύτερες σεζόν για τον θαλάσσιο τουρισμό με συνολικά 258 προσεγγίσεις. Συνεπώς, σε περίπτωση που δεν υπάρξουν ανατροπές, το 2022 προβλέπεται να είναι η καλύτερη χρονιά όλων των εποχών για τον θαλάσσιο τουρισμό στη Ρόδο. Αυτό οφείλεται στις πρωτοβουλίες του Δήμου, του ΔΛΤ και της Περιφέρειας, και στην από κοινού προσέγγιση των εταιρειών κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, το 2021 είχαμε εκπονήσει από κοινού σχέδιο διαχείρισης πιθανών κρουσμάτων κορωνοϊού, το οποίο κοινοποιήσαμε στις πλοιοκτήτριες εταιρείες οι οποίες το αποδέχθηκαν άκρως θετικά. Είναι γεγονός πως ήταν δεδομένο το ενδιαφέρον των πλοιοκτητριών εταιρειών για το λιμάνι της Ρόδου. Με τις συνεχείς επαφές και με στοχευμένες ενέργειες, καταφέραμε να ενισχύσουμε το ενδιαφέρον αυτό, να εμπνεύσουμε την εμπιστοσύνη τους και όλα αυτά συνετέλεσαν στο θετικό αποτέλεσμα.
• Θα επιστρέψουν αυτή τη χρονιά μεγάλες εταιρείες που είχαν αποσύρει τα πλοία τους από το λιμάνι της Ρόδου;
Σίγουρα οι πλοιοκτήτριες εταιρείες θα ενισχύσουν την παρουσία τους στη Ρόδο με επιπλέον πλοία και επιπλέον κατάπλους. Από τον Μάιο και έπειτα, μπαίνουμε σε πιο εντατικούς ρυθμούς. Οι προσεγγίσεις αυξάνονται μήνα με το μήνα και οι ρυθμοί του θαλάσσιου τουρισμού συνεχώς θα ανεβαίνουν. Παράλληλα, εταιρείες οι οποίες είχαν αποσύρει τα πλοία τους από τη Ρόδο, επιστρέφουν. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Costa που έπειτα από απουσία κάποιων ετών κάνει ένα δυνατό comeback.
Και δεν πρέπει να ξεχνάμε πώς πρόκειται για έναν ιδιαίτερο κλάδο του τουρισμού. Η κρουαζιέρα απευθύνεται συνήθως σε υψηλότερης οικονομικής στάθμης πελάτες, οι οποίοι συμμετέχουν σε εκδρομές, κινούνται ελεύθερα στην αγορά. Είναι γενικώς, σημαντική η συμβολή του Θαλάσσιου τουρισμού στην τόνωση της τοπικής μας οικονομίας και οι προοπτικές που υπάρχουν για την περαιτέρω εξέλιξη αυτού του κλάδου σε τοπικό επίπεδο, είναι πραγματικά πάρα πολλές.
• Το υψηλό επίπεδο ασφαλείας και η εφαρμογή του συστήματος ISPS έχει καταστήσει ελκυστικότερο το λιμάνι της Ρόδου;
Το σύστημα ασφαλείας ISPS ενισχύει το τουριστικό λιμάνι μας. Οι εταιρείες δίνουν μεγάλη βαρύτητα στον τομέα της ασφάλειας. Το λιμάνι μας ανταποκρίνεται στα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και αυτό έχει σημαντική επίδραση στην προσέλκυση των πλοιοκτητριών εταιρειών και των κρουαζιερόπλοιων. Ήδη ξεκινήσαμε κατά την είσοδο στο λιμάνι οι επιβάτες να περνούν από έλεγχο ασφαλείας και σκάνερ όπως στο αεροδρόμιο.
• Η απόφαση της Δημοτικής Αρχής για τη μείωση της τιμής του νερού για τον ανεφοδιασμό των κρουαζιερόπλοιων και σκαφών αναψυχής, έτυχε θερμής υποδοχής από την αγορά της Ρόδου. Πιστεύετε ότι η απόφαση αυτή θα συμβάλει ουσιαστικά στην ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού;
Πρόκειται για μία δέσμευση του ίδιου του δημάρχου, κ. Καμπουράκη. Πρόσφατα μάλιστα ο δήμαρχος είχε ανακοινώσει την απόφασή του σε τηλεδιάσκεψη με το προεδρείο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας Ελλάδας. Στη συνέχεια, με απόφαση του ΔΣ της ΔΕΥΑΡ, η τιμή του κυβικού μέτρου μειώθηκε στα 3 ευρώ ανά κυβικό μέτρο. Μιλάμε για μία πολύ γενναία έκπτωση που ξεπερνά ακόμη και το 70%, μία άκρως ανταγωνιστική τιμή σε όλη τη Μεσόγειο. Ασφαλώς και θα αποτελέσει κίνητρο για τις εταιρείες να επιλέγουν το λιμάνι της Ρόδου για ανεφοδιασμό. Εξ όσων γνωρίζω, ελάχιστα κρουαζιερόπλοια προμηθεύονταν νερό από τη Ρόδο. Το έκαναν μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, πράκτορες και πλοιοκτήτριες εταιρείες είδαν θετικά την απόφαση αυτή. Αν μη τι άλλο, θα συμβάλει στην αναβάθμιση του επιπέδου των σχέσεων της Ρόδου με τις εταιρείες κρουαζιέρας και αυτό όπως αντιλαμβάνεστε, μόνο θετικό αποτέλεσμα μπορεί να έχει για τον θαλάσσιο τουρισμό και θα επιφέρει γενικότερα σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία.
• Ποια είναι τα μηνύματα για το 2023, υπάρχουν ενδείξεις αυτή τη στιγμή για τις προοπτικές της σεζόν;
Ήδη οι προβλέψεις που έχουμε για το 2023 είναι καλύτερες από τη φετινή χρονιά σε σημείο που υπάρχει πρόβλημα εξυπηρέτησης των πλοίων σε συγκεκριμένες ημερομηνίες. Γι’ αυτό βρισκόμαστε στη διαδικασία εγκατάστασης ενός ειδικού λογισμικού μέσω του οποίου θα ενημερώνονται πρακτορεία και εταιρείες για τις προγραμματισμένες προσεγγίσεις, ώστε να αποφεύγουν τις ημέρες αιχμής και έτσι θα αποφύγουμε κατά συνέπεια τον συνωστισμό έτσι ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες στα πλοία και στους επιβάτες.
• Κλείνοντας κύριε Παπαοικονόμου, ποια έργα «τρέχουν» αυτή τη στιγμή στη Ρόδο από το ΔΛΤ;
Η αποπεράτωση του ξυλοπεζόδρομου-ποδηλατόδρομου είναι το βασικό έργο που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη. Αναφερόμαστε στο τελευταίο τμήμα από τους σηματοδότες της Καναδά μέχρι το τουριστικό λιμάνι, ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 2,9 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος έχει εξασφαλισθεί από εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού Προγράμματος ειδικού σκοπού Νοτίου Αιγαίου 2017-2020, ενώ ο Δήμος Ρόδου συμμετέχει με 750.000 ευρώ, καθώς περιλαμβάνεται στο έργο η ανάπλαση του παραλιακού τμήματος μπροστά στη Θαλασσινή Πύλη, ενώ το ΔΛΤ συμμετέχει με 450.000 ευρώ. Ήδη έχουν υποβληθεί οι προσφορές έχει κριθεί ο μειοδότης του διαγωνισμού. Η επιτροπή έχει παραλάβει τα συμπληρωματικά στοιχεία από τον μειοδότη (βλ. ασφαλιστικές ενημερότητες και ό,τι άλλο χρειάζεται) και αναμένεται το πόρισμά της ώστε να προχωρήσουμε μετέπειτα στην υπογραφή της σύμβασης. Εκτιμώ ότι θα ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό όλες αυτές οι διαδικασίες.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου