Παιδικός Καρκίνος: Πρωτοποριακές θεραπείες από Έλληνες επιστήμονες για τις πιο δύσκολες περιπτώσεις

Εντάσσονται άμεσα σε θεραπεία με καινοτόμα «ζωντανά» φάρμακα 12 παιδιά με οξεία λεμφοβλαστική λευχαιμία.

Όπως επισημαίνει ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του Κέντρου Κυτταρικής και Γονιδιακής Θεραπείας, ο Παιδίατρος – Αιματολόγος κ. Ευγένιος Γουσέτης, άμεσα θα ξεκινήσει κλινική μελέτη για κυτταρικές θεραπείες με τη συμμετοχή 12 παιδιών. «Έχουμε συνεννοηθεί με δύο κέντρα ένα στη Γερμανία και ένα στην Αμερική και η μελέτη αφορά παιδιά που έχουν υποτροπιάσει μετά από αλλογενή μεταμόσχευση μυελού των οστών, με Οξεία Λεμφοβλαστική Λευχαιμία και στα οποία θα δοθούν τροποποιημένα γενετικά κύτταρα. Δώδεκα παιδιά τα οποία δεν θα μπορούν να λάβουν το προϊόν που ήδη έχει πάρει έγκριση στην Ελλάδα».

Παράλληλα θα ξεκινήσεις και μία πολυκεντρική διεθνής μελέτη στην οποία συμμετέχει το κέντρο σχετικά με τη Μεσογειακή Αναιμία. Η μελέτη ξεκινά από την Αμερική και συγκεκριμένα από τη Βοστόνη με τη συμμετοχή και άλλων κέντρων της Ευρώπης όπως από τη Γερμανία και ο αριθμός των ασθενών είναι συνολικά 15. Μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες αναμένεται επίσης η έγκριση για τη συμμετοχή και παιδιών με μικρότερη ηλικία.

Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του Κέντρου Κυτταρικής και Γονιδιακής Θεραπείας, Ευγένιος Γουσέτης με τη Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη και με γιατρούς της Ογκολογικής Μονάδας Παίδων.

Ο κ. Γουσέτης τόνισε χθες κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του το Κέντρο Κυτταρικής και Γονιδιακής Θεραπείας για παιδιά και εφήβους στην Ογκολογικής Μονάδας Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ», ότι το εργαστήριο της μονάδας μεταμόσχευσης μυελού των οστών έκανε όλη αυτή την έρευνα που είναι προϋπόθεση για να προχωρήσει κανείς σε τέτοιου είδους θεραπείες.

«Είχαμε αρκετά αποτελέσματα, είχαμε μια παρουσία από όλη την ομάδα της μονάδας που ήτανε εφάμιλλη όλων αυτών που λάμβαναν χώρα στο εξωτερικό, σε μεγάλα Κέντρα. Σε κάποια στιγμή την περίοδο 2010-2015, φτάσαμε πραγματικά σε ένα τέλος. Από δω και πέρα έπρεπε να εξασφαλίσουμε συνθήκες τέτοιες ώστε να εξελίξουμε όλη αυτή την έρευνα σε θεραπείες», αναφέρει ο γιατρός.

Τα νέα φάρμακα

Οι νέες αυτές θεραπείες δε μοιάζουν με τα γνωστά φάρμακα που βασίζονται σε χημικές ουσίες. «Είναι αυτό που λέμε ζωντανά φάρμακα. Πρόκειται για κύτταρα που τα φτιάχνει κανείς ώστε να κάνουν αυτό που θέλουμε. Να φανταστείτε ότι αυτή τη στιγμή οι κλινικές μελέτες που γίνονται στην Αμερική και την Ευρώπη σε ποσοστό πάνω από 10% αφορούν σε τέτοιου είδους θεραπείες. Σε όλη την ιατρική. Σκεφτείτε τι δυναμική έχει αυτή η προσπάθεια» σημειώνει ο κ. Γουσέτης.

Με τη δημιουργία του κέντρου, γίνεται πλέον δυνατή η επεξεργασία των ζωντανών ανθρώπινων ιστών καθώς εξασφαλίζονται οι απαραίτητες συνθήκες. Συνθήκες ελεγχόμενου περιβάλλοντος καθώς ακόμη και ο αέρας θα πρέπει να ελέγχεται αφού κατά τη διαδικασία επεξεργασίας των κυττάρων ακόμη και τα μικροσωματίδια της ατμόσφαιρας μπορούν να έχουν επίπτωση σ’ αυτά.

Με τη δημιουργία του κέντρου γίνεται ένα ακόμη σημαντικό βήμα στην Ελλάδα για την εφαρμογή μεθόδων Ιατρικής Ακριβείας, η οποία αποτελεί το μέλλον για τις θεραπείες και δη για τον καρκίνο. Είναι γεγονός ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο καρκίνος αποτελεί μια απόλυτα «προσωπική υπόθεση». Η θεραπεία των ασθενών χρειάζεται εξατομικευμένη διαχείριση και οι κυτταρικές και γονιδιακές θεραπείες δείχνουν πως αποτελούν το βασικό όπλο αντιμετώπισης.

πηγή news247.gr