«Ημερίδα ενημέρωσης και δράσης» διοργάνωσε χτες η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου με την συμμετοχή του προέδρου κ. Θανάση Κικινή και παρουσία εκπροσώπων του δ.σ. και εκπαιδευτικών από τα Δωδεκάνησα.
Σε δηλώσεις που έκανε στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Γιώργος Γκουτζιαμάνης υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Για εμάς είναι πολύ σοβαρό αυτό το ζήτημα που έχει ανοίξει με την προσχολική αγωγή. Έχουμε ξεκάθαρες θέσεις και δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτούμε καμία τέτοια υλοποίηση των προτάσεων που προωθεί η κυβέρνηση. Κι αυτό το στηρίζουμε όχι μόνον όσον αφορά τα επαγγελματικά μας δικαιώματα αλλά κυρίως επιστημονικά και για τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας και των παιδιών. Αυτή η περίοδος είναι πολύ σημαντική για το παιδί, διότι μέσα από τα ωρολόγια προγράμματα που εφαρμόζονται μέσα από ειδικούς επιστήμονες, τους νηπιαγωγούς, έχουν αντισταθμιστικά οφέλη για την περαιτέρω φοίτηση των παιδιών στο δημοτικό σχολείο».
Ο κ. Γκουτζιαμάνης μίλησε και για την κινητοποίηση που διοργανώνει η ΔΟΕ την προσεχή Παρασκευή για το ίδιο ζήτημα, στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι κατά τόπους σύλλογοι.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Θανάσης Κικινής, υπογράμμισε τα εξής: «Η ιστορία με την θεσμοθέτηση της προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα δεν είναι τωρινή. Για την ΔΟΕ είναι ένα αίτημα το οποίο υπάρχει πάνω από 30 χρόνια και που τον Οκτώβριο του 2006 στο πλαίσιο της τότε κινητοποίησης που είχαμε κάνει, καταφέραμε να κερδίσουμε την υποχρεωτικότητα για το ένα έτος φοίτησης στο δημόσιο σχολείο της ηλικίας 5-6 ετών. Έκτοτε, εκκρεμεί και η θεσμοθέτηση της ηλικίας των 4-5 ετών ώστε να ενταχθεί στο δημόσιο νηπιαγωγείο στελεχωμένο με εκπαιδευτικούς.
Η σημερινή παρουσία μας στην Ρόδο, έχει να κάνει με το ό,τι ξεκινάμε επαφές με τις τοπικές κοινωνίες αλλά κυρίως με τις περιοχές, όπου εδρεύουν παιδαγωγικά τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης και προσχολικής αγωγής για τον λόγο ότι θεωρούμε πως η συζήτηση για τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας, δεν έχει να κάνει μόνο με το αίτημα, όπως αυτό διατυπώνεται, αλλά και με τις γενικότερες αλλαγές που πραγματοποιούνται στον χώρο της Εκπαίδευσης. Ο υπουργός Παιδείας έχει δεσμευτεί απέναντι στην ΔΟΕ τουλάχιστον τρεις φορές, ότι θα θεσμοθετήσει την δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή. Δεν μας αρκεί η δέσμευση, αφού έχουμε πικράν…πείρα και η κουβέντα που γίνεται για την ενοποίηση που γίνεται στα τμήματα των βρεφονηπιοκόμων με τα θέματα της προσχολικής αγωγής, αφήνει ανοικτούς τους ορίζοντες για μια διεύρυνση του χώρου αυτού, τέτοια, που θα οδηγήσει στην εμπλοκή κι άλλων παραγόντων μέσα σε αυτό τον χώρο –όπως της ΚΕΔΕ, που δήλωσε την πρόθεσή της να αναλάβει την λειτουργία των δημόσιων νηπιαγωγείων υπό την αιγίδα των Δήμων. Δεν βρισκόμαστε σε καμία αντιπαράθεση με οποιαδήποτε άλλη κοινωνική ομάδα. Θέλουμε οι σπουδές των βρεφονηπιοκόμων να είναι πανεπιστημιακού επιπέδου» όπως ανέφερε.
Σε ερώτηση σχετικά με τα άλλα προβλήματα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως π.χ. τα κενά, ο κ. Κικινής δήλωσε: «Δυστυχώς, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας όλα αυτά τα χρόνια, όλο και διογκώνονται. Π.χ. τα κενά. Έγινε ένα τεράστιο επικοινωνιακό παιχνίδι όλο το προηγούμενο διάστημα και το υπουργείο Παιδείας, προσπάθησε να βαφτίσει το… ‘κρέας – ψάρι’ και να δηλώσει ότι δεν υπάρχουν κενά στα σχολεία. Αν δεν υπάρχουν κενά στα σχολεία της χώρας, πώς προσλαμβάνουν αναπληρωτές καθηγητές και μάλιστα σε μεγάλους αριθμούς; Ο υπουργός, είχε δεσμευτεί απέναντί μας, από τον περασμένο Αύγουστο ότι θα κάνει εγκαίρως προσλήψεις ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα αφού ούτως ή άλλως δεν κάνει μόνιμους διορισμούς. Συνολικά μάλιστα, υπολόγισαν ότι οι προσλήψεις θα αγγίξουν τις 19.000 –κάτι που δεν έγινε ποτέ. Προσλήφθηκαν αρχικά κάποιοι εκπαιδευτικοί ίσα για να ανοίξουν τα σχολεία και να γίνει ‘αγιασμός’ ενώ μέχρι σήμερα παραμένουν προβλήματα. Π.χ. τα περισσότερα ολοήμερα σχολεία υπολειτουργούν».
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης στο Νότιο Αιγαίου, κ. Νικόλαου Ράπτη, ο οποίος υπογράμμισε πως «παραμένουν τα προβλήματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και μερικά κενά στην περιοχή μας. Εμείς θα επιμείνουμε για το θέμα της προσχολικής αγωγής γιατί είναι σοβαρό ζήτημα που μας απασχολεί».

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ