Αυξημένες κατά 20% παρουσιάζονται οι τουριστικές αφίξεις στη Ρόδο στο πρώτο πεντάμηνο του 2018. Στη φετινή σεζόν αναμένεται να ξεπεραστεί κάθε προηγούμενο ρεκόρ με τη Ρόδο να είναι έτοιμη για μεγάλες πρωτιές. Ορισμένες αγορές παρουσιάζουν εντυπωσιακά ποσοστά αύξησης αφίξεων και μεταξύ αυτών η Πολωνία (+50%), η Δανία (+38%), η Αυστρία (+38%), η Γερμανία (+36%). Μείωση παρουσιάζουν όμως οι αφίξεις από τη Ρωσία (-6,7%).
Κι ενώ οι αφίξεις ευημερούν, η αγορά δεν μπορεί να σηκώσει κεφάλι. Η ρευστότητα κινείται σε ιστορικά χαμηλά ποσοστά με αποτέλεσμα οι τοπικές επιχειρήσεις να μη μπορούν να ανακάμψουν. Όπως σημειώνει ο γενικός γραμματέας του Επιμελητηρίου, κ. Νίκος Παπασταματίου, το «μείγμα» του εισερχόμενου τουρισμού είναι τέτοιο που δεν βοηθά στην ενίσχυση της ρευστότητας.
Συγκεκριμένα ο κ. Παπασταματίου αναφέρει: «Από τη μία έχουμε ευημερούντες τουριστικούς δείκτες και από την άλλη υπάρχει οικονομική δυσπραγία. Η αύξηση της φορολογίας και των ανελαστικών δαπανών γενικότερα και οι τρέχουσες υποχρεώσεις, όχι απλά δεν αφήνουν περιθώρια κέρδους στις τοπικές παραδοσιακές επιχειρήσεις, δεν του επιτρέπουν να βγουν από τη δίνη αυτή στην οποία έχουν περιέλθει.
Τι φταίει; Ένας λόγος είναι η κακή μίξη του εισερχόμενου τουρισμού. Μπορεί κάποιες αγορές να παρουσιάζουν σημαντικά ποσοστά ανόδου, πρόκειται όμως για καταναλωτές οι οποίοι δεν αφήνουν χρήματα στην αγορά. Οι Πολωνοί π.χ. δεν είναι όλοι υψηλής εισοδηματικής στάθμης. Οι Ρώσοι ήταν οι καλύτεροι πελάτες μας, έχουν όμως μειωθεί πάρα πολύ τα νούμερά τους».
Στο μεταξύ, η εξάπλωση των υποκαταστημάτων των πολυεθνικών δημιουργεί εντονότερο πρόβλημα, καθώς οι επιχειρήσεις αυτές καρπώνονται τη μερίδα του λέοντος και τελικά το νησί χάνει ένα μεγάλο μέρος από τον «πλούτο» που παράγει.
«Η αστάθεια στην αγορά περιορίζει τις καταναλώσεις εσωτερικού. Ο Έλληνας καταναλωτής είναι δύσπιστος και διστακτικός και αποφεύγει να ξοδέψει ακόμη και αν έχει τη δυνατότητα. Και δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα. Είναι η εξάπλωση των πολυεθνικών που μονοπωλούν σχεδόν την αγορά ένδυσης και υπόδησης. Ευτυχώς αντιστέκεται ακόμη η αγορά των αναμνηστικών ειδών (τροφίμων) και η αγορά τροφίμων όπου ντόπιοι επιχειρηματίες έχουν μία δυνατή παρουσία.
Το ζητούμενο δεν είναι λοιπόν τι θα μείνει στο τέλος της σεζόν στα ταμεία, αλλά και τι μένει στο τέλος της ημέρας. Τη χειμερινή περίοδο μπορούμε να πούμε ότι μόλις το 20% του τζίρου που κάνει η αγορά παραμένει στις τοπικές επιχειρήσεις και στο νησί. Το υπόλοιπο 80% δεν καταλήγει σε χέρια Ροδιτών», δηλώνει ο κ. Παπασταματίου, ο οποίος δεν αποκλείει να αυξηθούν τα λουκέτα κατά τη χειμερινή περίοδο, σημειώνοντας: «Οι αντοχές των τοπικών επιχειρήσεων εξακολουθούν να είναι χαμηλές. Τα πρόσθετα βάρη κάθε χρόνο στενεύουν το ζωτικό χώρο των επιχειρήσεων αυτών. Δεν αποκλείεται λοιπόν να δούμε νέα λουκέτα το χειμώνα».

Σχολιασμός άρθρου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ