ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αφορολόγητες οι δωρεές και γονικές παροχές ως 150.000 ευρώ για αγορά α΄κατοικίας

news room 1 λεπτό ανάγνωση
κατοικία

Κα­ταρ­γεί­ται η αυ­το­τε­λής φο­ρο­λό­γη­ση των χρη­μα­τι­κών δω­ρε­ών και γο­νι­κών πα­ρο­χών για από­κτη­ση α΄κα­τοι­κί­ας στα νέα ζευ­γά­ρια, από τους γο­νείς και τος οι­κεί­ους τους. Το νέο φο­ρο­λο­γι­κό νο­μο­σχέ­διο που παίρ­νει από σή­με­ρα τον δρόμο της συ­ζή­τη­σης και ψή­φι­σης στη Βουλή, πε­ρι­λαμ­βά­νει και διά­τα­ξη που απαλ­λάσ­σει από τον φόρο 10% τους γο­νείς (αλλά και τα παι­διά τους από το «πόθεν έσχες») για αγορά πρώ­της κα­τοι­κί­ας με αξία έως 150.000 ευρώ.

Με τον τρόπο αυτό, ένας γο­νιός δεν θα πλη­ρώ­νει πλέον φόρο έως 15.000 ευρώ (!) αν δώσει έως 150.000 ευρώ στο παιδί του να αγο­ρά­σει σπίτι. Και θα πλη­ρώ­νει μόλις 1% φόρο αντί 10%, για δωρεά έως 300.000 ευρώ. Ωστό­σο οι άλλες δο­σο­λη­ψί­ες με­τα­ξύ συγ­γε­νών εξα­κο­λου­θούν να φο­ρο­λο­γού­νται (πχ αν αφο­ρούν σε αγορά εξο­χι­κής κα­τοι­κί­ας ή ΙΧ αυ­το­κι­νή­του κλπ). Επι­πλέ­ον ο γονέα βα­ρύ­νε­ται με την υπο­χρέ­ω­ση κά­λυ­ψης του πόθεν έσχες, για τα ποσά που δω­ρί­ζει τα τέκνα.

Το νέο φο­ρο­λο­γι­κό νο­μο­σχέ­διο που ει­σά­γε­ται στη Βουλή για να ψη­φι­στεί πριν τα τέλη του μηνός, προ­βλέ­πει ακόμα:

1. Μειώ­σεις τελών ΙΧ – ακρι­βαί­νουν τα ει­σα­γό­με­να με­τα­χει­ρι­σμέ­να

2. Ακύ­ρω­ση τέ­λους επι­τη­δεύ­μα­τος σε αγρό­τες

3. «Προ­σκλη­τή­ριο» σε συ­ντα­ξιού­χους εξω­τε­ρι­κού με φόρο 7%

4. Αφο­ρο­λό­γη­το 300 ευρώ για κου­πό­νι δια­κο­πών

5. Ευ­νοϊ­κή φο­ρο­λό­γη­ση για δια­νο­μή με­το­χών σε ερ­γα­ζό­με­νους

6. Νέα επι­τρο­πή Συμ­βι­βα­σμού στην ΑΑΔΕ με έκ­πτω­ση 35%-75%

7. Επι­δό­τη­ση δόσης σε δά­νεια με υπο­θή­κη Α΄κα­τοι­κί­ας για κο­ρω­ο­νο­ϊ­ό­πλη­κτους, δη­λα­δή:

– για όσους ανή­κουν στις λί­στες των ΑΦΜ που εντά­χθη­καν στα μέτρα στή­ρι­ξης

– για όσους είχαν μεί­ω­ση μι­σθών και ει­σο­δη­μά­των μετά τον Κο­ρω­νο­ϊό (δη­λα­δή μεί­ω­ση εσό­δων στο δί­μη­νο Απρι­λί­ου – Μαρ­τί­ου εν σχέ­σει με το δί­μη­νο Ια­νουα­ρί­ου – Φε­βρουα­ρί­ου.

– για όσους είχαν μεί­ω­ση τζί­ρου μετά τον Κο­ρω­νο­ϊό (δη­λα­δή μεί­ω­ση εσό­δων στο β τρί­μη­νο Απρι­λί­ου – Ιου­νί­ου 2020 εν σχέ­σει με το β΄τρί­μη­νο 2019 βάσει των δη­λώ­σε­ων ΦΠΑ).

Πηγή: protothema.gr

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.