Ρεπορτάζ

Ευχαριστημένοι οι πρώτοι επισκέπτες, παρακινούν τους φίλους τους να ετοιμαστούν για διακοπές!

Μόλις στο 10% βρίσκεται η πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων που τέθηκαν σε λειτουργία αμέσως με την εκκίνηση της τουριστικής περιόδου. Οι λιγοστοί επισκέπτες κινούνται μάλλον αμήχανα στα απέραντα πολυτελή σαλόνια, όμως αυτό κατ’ ανάγκη δεν είναι αρνητικό.
Σε ρεπορτάζ της «δημοκρατικής» που έγινε σε δύο πεντάστερα ξενοδοχεία της Ρόδου, φαίνεται απολύτως ξεκάθαρα ότι οι επισκέπτες απολαμβάνουν την ιδιαίτερη «φιλοξενία της μοναχικότητας» η οποία τους προσφέρεται απλόχερα, ενισχύοντάς τους ταυτόχρονα το αίσθημα της υγειονομικής ασφάλειας. Οι κεντρικές πισίνες είναι στη διάθεσή τους, τα μπουφέ λειτουργούν χωρίς ουρές και τελικά το μόνο που τους στεναχωρεί είναι η έλλειψη μουσικής εντός και εκτός μονάδας.
Προφανώς ανέλαβαν ρίσκο όσοι από τους ξενοδόχους επέλεξαν να ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους στις 14 Μαΐου. Μονάδα, πέντε αστέρων, στην περιοχή Αρχαγγέλου, δυναμικότητας 670 κλινών, χθες φιλοξενούσε μόλις 61 άτομα. Όμως, η επιχείρηση βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία. Οι κεντρικές πισίνες ήταν όλες έτοιμες, το μπουφέ πλούσιο και το προσωπικό στη θέση του.
«Οι επισκέπτες μας είναι όλοι Γερμανοί, οι οποίοι αφίχθησαν έχοντας κάνει το μοριακό τέστ και έχοντας στα χέρια τους το σχετικό πιστοποιητικό που εκδίδεται από τη χώρα τους. Αν υπήρχε ενιαίο ευρωπαϊκό πιστοποιητικό, σίγουρα θα το είχαν κι αυτό», εξήγησε προς τη «δ» ο διευθυντής του ξενοδοχείου. Ένα ενιαίο ευρωπαϊκό πιστοποιητικό είναι σίγουρο ότι θα διευκόλυνε συνολικά την τουριστική βιομηχανία.
Ερωτηθείς ο ίδιος, εάν οι επισκέπτες τους είναι εμβολιασμένοι, εξήγησε:
«Η πληροφορία αυτή εμπίπτει στα προσωπικά δεδομένα. Οι επισκέπτες μας είναι όλοι μεγαλύτερης ηλικίας και λογικά θα έχουν εμβολιαστεί, ωστόσο εμείς δεν έχουμε δικαίωμα να ζητήσουμε τέτοια πληροφόρηση. Εκείνο που γνωρίζουμε σίγουρα είναι ότι όλοι πριν το ταξίδι τους έκαναν μοριακό τεστ και έλαβαν αρνητικό αποτέλεσμα. Στο πρόσωπό μας οι επισκέπτες βλέπουν την εγγύηση ότι όλοι όσοι βρίσκονται στο ξενοδοχείο έχουν ακολουθήσει τον ίδιο κανόνα».
Ευχάριστη διαμονή,
τους λείπει η μουσική
Στο τραπέζι τους έχουν παγωμένη μπύρα, ορισμένοι έχουν επιλέξει λευκό κρασί, υπάρχει επίσης ένα πιάτο με ροδίτικα φρούτα· καρπούζι και πεπόνι από τη νότια Ρόδο, ακτινίδιο από τη βόρεια Ελλάδα, προφανώς δε λείπει ο ανανάς για να πλαισιώσει την παλέτα των χρωμάτων και των γεύσεων. Από τη θέση τους μπορούν να ταξιδέψουν στα χρώματα της θάλασσας που απλώνεται μπροστά τους. Οι σκέψεις τους πάνε κι έρχονται, ακολουθούν το φλοίσβο στην παραλία και κάπου εκεί οι επισκέπτες ξεχνούν την πανδημία, τον εγκλεισμό που τους επεβλήθη, τους μουντούς καιρούς και την ψυχολογική πίεση που δέχονται ανελλιπώς τον τελευταίο χρόνο.
Οι πρώτοι επισκέπτες στα ξενοδοχεία της Ρόδου περνούν καλά. Μοιάζουν να βρίσκονται στη φάση του δημιουργικού κενού, όπου ξανασυναντιούνται με τα θέλω τους και μέσα εκεί μπορούν να ξαναστήσουν την από δω και πέρα καθημερινότητα, να την κάνουν πιο όμορφη. Είναι φανερό ότι μέσα στο ξενοδοχείο δε φοβούνται. Κινούνται χωρίς μάσκα, όμως διατηρούν αποστάσεις, ξέρουν καλά ότι με τον ‘κορώνα’ δεν έχουμε τελειώσει και προσέχουν. Ικανοποιούνται να βλέπουν ότι το προσωπικό τηρεί τα μέτρα ασφαλείας, όλοι φορούν μάσκες και γάντια.
Ανακουφιστικό είναι το φετινό μέτρο που τους δίνει τη δυνατότητα να σερβιριστούν από μόνοι τους στο μπουφέ φορώντας γάντια μιας χρήσης. Η περυσινή επιλογή του σερβιτόρου πάνω από κάθε ταψί ήταν μάλλον άβολη… ειδικά για εκείνους που ήθελαν στο πιάτο τους να φτιάχνουν πύργους σπανακόπιτας, περιχυμένους με σάλτσα βοδινού και στην κορυφή να στέκεται όρθιο ένα μπούτι από κοτόπουλο. «γιατί όχι; διακοπές είμαστε, άλλωστε το πληρώσαμε».
Βέβαια, δεν είναι όλοι εσωστρεφείς, ούτε και ψάχνουν ηρεμία. Οι Ισραηλινοί που πρώτοι – πρώτοι αφίχθηκαν στο νησί και διαμένουν σε πεντάστερο ξενοδοχείο της περιοχής Ιξιάς δεν κρύβουν την ανάγκη τους για μουσική. «Βγήκαμε έξω, πήγαμε για φαγητό και όλα ήταν τόσο ήσυχα. Θέλουμε να ακούσουμε ελληνική μουσική και τίποτα άλλο» δήλωσε στη «δ» ο κ.Moshe που κάθε χρόνο έρχεται στη Ρόδο και πάντα επιλέγει το ίδιο ξενοδοχείο.
Η έλλειψη μουσικής από τους κοινόχρηστους χώρους είναι ένα μεγάλο αγκάθι. Αφαιρεί από τη μαγεία της νύχτας, κλέβει από τη νοστιμιά του φαγητού, κατά κάποιο τρόπο κρατά γειωμένους όλους εκείνους που θέλουν μια μικρή μελωδία να συμπληρώσει το ταξίδι τους. Το θέμα της παντελούς έλλειψης μουσικής είναι εξαιρετικά σοβαρό και προφανώς υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Η δαιμονοποίηση της μελωδίας είναι τουλάχιστον άστοχη, ειδικά σε επιχειρήσεις και χώρους, όπου τα μέτρα τηρούνται με ευλάβεια.
Πού το πάει η σεζόν;
Όλοι σήμερα στον τουρισμό λειτουργούν με ζημίες. Ξεκινώντας από τον πολυεθνικό tour operator που ακόμα δεν έχει λάβει πληρωμές κρατήσεων και καταλήγοντας στον μικρό εστιάτορα που κάτι φρέσκο πρέπει να έχει στη ψυγειοβιτρίνα του, όλοι στο τέλος της ημέρας εγγράφουν παθητικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, όλοι προσπαθούν, ειδικά στη Ρόδο και στους άλλους ώριμους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Ανέκαθεν ο τουρισμός στηριζόταν στους σοβαρούς επαγγελματίες, μέσα από εκεί άνθιζε, έστω κι αν πάνω στους ανθούς αυτούς οι αεριτζήδες ασχημονούν για να γεμίσουν την τσέπη τους.
Τα στοιχεία όλα δείχνουν ότι η υποτονική κίνηση θα διατηρηθεί μέχρι το τέλος Μαΐου. Βέβαια, τα ξενοδοχειακά διευθυντικά στελέχη με τα οποία συνομίλησε η «δ» κάνουν λόγο για έντονη κινητικότητα στα site των κρατήσεων τις τελευταίες 24 ώρες. Η κινητικότητα είναι πιο έντονη στη γερμανική αγορά. «Ίσως κάτι άλλαξε στη Γερμανία ως προς τα μέτρα και ακόμα δεν το έχουμε μάθει. Ίσως οι φωτογραφίες που δημοσιεύουν οι επισκέπτες μας να παίζουν ρόλο, σίγουρα οι αναρτήσεις τους στα social media επηρεάζουν θετικά τους υπόλοιπους που έμειναν πίσω. Παρακολουθούμε από χθες την κινητικότητα και ελπίζουμε», περιεγράφη χαρακτηριστικά προς τη «δ».
Στιγμή – ορόσημο για την αύξηση των αφίξεων είναι το κλείσιμο των σχολείων. Από τις 20 Ιουνίου κι έπειτα αρχίζουν οι οικογενειακές διακοπές, τα πιο μεγάλα πακέτα και το μεγάλο στοίχημα για να δουλέψουν όλοι είναι μόνο ένα: Να δείξουμε ότι είμαστε ασφαλείς. Το αίσθημα της υγειονομικής ασφάλειας να παραμένει ίδιο για τον επισκέπτη και την οικογένειά του, είτε βρίσκεται μέσα στο ξενοδοχείο, είτε έχει βγει για βόλτα έξω. Μπορούν να δείξουν συνολικά (και μόνο συνολικά) οι καταστηματάρχες της Παλιάς Πόλης ότι οι επισκέπτες μπορούν να σταθούν κοντά τους άφοβα; Μπορούν να κάνουν το ίδιο οι αντίστοιχοι της Λίνδου; Των Κολυμπίων; Της Ιαλυσού; Της Νότιας Ρόδου; Αυτή είναι η δική τους υποχρέωση και αυτό είναι το μυστικό για να μπορέσουν φέτος να δουλέψουν.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου