Η δημοφιλής πλατφόρμα βιώνει τις πληγές του κορωνοϊού στην τουριστική βιομηχανία παγκοσμίως – Οι μονομερείς ενέργειες της Airbnb που εξόργισαν τους ιδιοκτήτες και η συγγνώμη του CEO

Το εισόδημά τους να εξανεμίζεται είδαν χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που χρησιμοποιούν την δημοφιλή πλατφόρμα Airbnb, η οποία βλέπει την καλοκαιρινή περίοδο να χάνεται και μαζί τους οι οικοδεσπότες με τους οποίους συνεργάζεται.

Η πανδημία έχει χτυπήσει και την τουριστική βιομηχανία και οι ιδιοκτήτες ακινήτων κατηγορούν την Airbnb ότι τους κατέστησε υπεύθυνους για την επιστροφή των χρημάτων στους επισκέπτες που είχαν κλείσει την διαμονή τους και τώρα ζητούν επιστροφή χρημάτων.

Σύμφωνα με το Politico, όταν η κρίση έκανε την εμφάνισή της, η διεθνής πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι οι επισκέπτες θα μπορούν να λάβουν πλήρη επιστροφή χρημάτων για ταξίδια μεταξύ 14 Μαρτίου και 14 Απριλίου.

Η νέα πολιτική αντικατέστησε τυχόν πολιτικές ακύρωσης που είχαν οι οικοδεσπότες, και τώρα βρίσκονται αντιμέτωποι με ακυρώσεις ακόμα και για ημερομηνίες εκτός του ορίου που έχει θέσει η Airbnb – η οποία έχει πλέον επεκταθεί έως τον Μάιο.

Ορισμένοι οικοδεσπότες λένε ότι η απόφαση της Airbnb να επιβάλει μια τέτοια πολιτική χωρίς να συζητήσει μαζί τους δείχνει ότι η πλατφόρμα αγνοεί τους οικοδεσπότες οι οποίοι απειλούν να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα εντελώς.

Στα τέλη Μαρτίου, η Airbnb ανακοίνωσε ότι θα κρατήσει 250 εκατομμύρια δολάρια για να βοηθήσει τους οικοδεσπότες να καλύψουν τα τέλη ακύρωσης, πληρώνοντας το ένα τέταρτο αυτών που θα είχαν λάβει κανονικά μέσω των πολιτικών ακύρωσης.

Σε επιστολή προς τους οικοδεσπότες, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbnb, Brian Chesky, ζήτησε συγγνώμη για τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία ανακοίνωσε για πρώτη φορά την πολιτική ακύρωσης, αναφέροντας ότι η προσέγγιση επιλέχθηκε για λόγους υγείας και ασφάλειας.

Επιστροφή στη μακροχρόνια μίσθωση

Οι πλευρά των ιδιοκτητών ζητούν να υπάρχει ένας καλύτερος τρόπος διαπραγμάτευσης με τους επισκέπτες και αντί για επιστροφή χρημάτων να δίνεται η δυνατότητα αλλαγής ημερομηνιών.

Η Airbnb έχει υποσχεθεί ασφάλιση ταξιδιού για οικοδεσπότες και επισκέπτες, «προγράμματα για την παροχή ζήτησης για την οικοδόμηση της επιχείρησής σας» και δημιουργεί ένα ταμείο που επιτρέπει στους πρώην επισκέπτες να στέλνουν δωρεές σε οικοδεσπότες.

Ωστόσο, τέτοια μέτρα ενδέχεται να μην είναι αρκετά για να διασφαλίσουν την πίστη των επαγγελματιών οικοδεσποτών, που αντιμετωπίζουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα, με τις πληρωμές υποθηκών και ενοικίων που συχνά εξαρτώνται από κρατήσεις που έχουν πλέον εξαφανιστεί.

Τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Μαρτίου, πριν από το αυστηρό lockdown του κορvνοϊού του Ηνωμένου Βασιλείου, η βρετανική ιστοσελίδα ακινήτων Rightmove σημείωσε αύξηση 45% στις καταχωρίσεις στο κεντρικό Λονδίνο.

Ο αναλυτής της αγοράς κατοικίας της Rightmove, Miles Shipside, αναφέρει ότι αυτό είναι «πιθανό, καθώς οι ιδιοκτήτες που συνήθως νοικιάζουν τα ακίνητά τους καθώς οι εξοχικές κατοικίες αναζητούν μια άλλη εισοδηματική διαδρομή προσφέροντάς τους [μακροπρόθεσμα] σε ενοικιαστές».

Ένας εκπρόσωπος της Airbnb δήλωσε ότι τα δεδομένα της εταιρείας δείχνουν ότι υπάρχουν τόσες λίστες διαθέσιμες στην πλατφόρμα Airbnb όσο υπήρχαν πριν από την πανδημία.

Αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να αλλάξει καθώς οι πανδημικοί πόλοι στεγνώνουν.

πηγή newmoney.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ