Ειδήσεις

Δύσκολο στοίχημα οι πτήσεις με υδροπλάνα το επόμενο καλοκαίρι

Δύσκολο, αλλά όχι ανέφικτο είναι το στοίχημα για δημιουργία ενός πιλοτικού δικτύου υδροπλάνων με ορίζοντα το καλοκαίρι του 2020. Το σχέδιο νόμου για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων σε υδάτινες επιφάνειες, αν και με καθυστέρηση περίπου τριών μηνών -σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό που έθετε ως ορίζοντα τον Σεπτέμβριο –δόθηκε σε διαβούλευση πριν από λίγες ημέρες, επιτρέποντας τη σημαντική βελτίωση του καθεστώτος ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης υδατοδρομίων.

Ωστόσο, με τη διαδικασία της διαβούλευσης να ολοκληρώνεται στις 27 Δεκεμβρίου, το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια αναμένεται να ψηφιστεί μετά το πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου (έως τις 7 Ιανουαρίου η Βουλή θα είναι κλειστή).

Πιλοτικό δίκτυο

Δεδομένου ότι η ψήφιση του σχεδίου νόμου θα γίνει την επόμενη χρονιά, για να είναι δυνατές οι πρώτες πτήσεις θα πρέπει να κατασκευαστούν όσα υδατοδρόμια βρίσκονται σε προχωρημένο, αδειοδοτικά, στάδιο. Σε αυτά ανήκουν κατά κύριο λόγο, όπως έχει αναφέρει το Capital.gr, τα υδατοδρόμια σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Μεγανήσι και Ζάκυνθο, που έχει αναλάβει ιδίαις δαπάναις -συμφωνία που είχε πραγματοποιήσει η προηγούμενη περιφερειακή αρχή- να αδειοδοτήσει η Περιφέρεια Ιονίων νήσων.

Tο βασικό προαπαιτούμενο είναι να προχωρήσει η Περιφέρεια στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την τοποθέτηση οικίσκων, δεδομένου ότι το σύνολο των μελετών έχει ολοκληρωθεί. Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η ολοκλήρωση της αδειοδότησης των πέντε αυτών υδατοδρομίων είναι προϋπόθεση ώστε το καλοκαίρι του 2020, να υπάρχει δίκτυο οκτώ συνολικά υδατοδρομίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών, που έχουν, ήδη, αδειοδοτηθεί, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα.

Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου

Το σχέδιο νόμου δίνει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προχωρήσουν στην αδειοδότηση ενός υδατοδρομίου, ενώ διαχωρίζεται η ίδρυση από την λειτουργία. Προβλέπεται ακόμη η δυνατότητα χορήγησης άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου σε παραχωρησιούχους λιμένων και μαρίνων. Με τον τρόπο αυτό θα καταστεί εφικτή η κατασκευή υδατοδρομίου στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, αλλά και σε μαρίνες, όπως αυτή του Αλίμου. Με τον τρόπο αυτό, η Αττική θα είναι δυνατόν να αποκτήσει υδατοδρόμιο, ενισχύοντας τις αποδόσεις των μεταφορών με υδροπλάνο.

Την ίδια στιγμή, η διάταξη που αφορά τη χρήση υδάτινων πεδίων φαίνεται να συγκεντρώνει τα περισσότερα αρνητικά σχόλια στο πλαίσιο της διαβούλευσης. Όπως δηλαδή, αναφέρεται η χρήση υδάτινων πεδίων επιτρέπεται εφόσον :

– το αεροσκάφος δεν προέρχεται απευθείας από άλλη χώρα ή δεν κατευθύνεται απευθείας σε άλλη χώρα,

– το αεροσκάφος δεν προέρχεται από άλλο υδάτινο πεδίο παρά μόνο από αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο ή αεροδρόμιο

Σύμφωνα με τον αντίλογο, οι περιορισμοί αυτοί, σχετικά με τη χρήση υδάτινων πεδίων, δεν συναντώνται στην Ευρώπη, ενώ η “Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της ΕΕ και της συνθήκης SCHENGEN που υποχρεώνει αεροσκάφη προερχόμενα από άλλα κράτη της ΕΕ και συνθήκης SCHENGEN να προσγειώνονται πρώτα σε αερολιμένες που έχουν τελωνειακή επιτήρηση και αυτό λόγω του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (2960 άρθρο 20 παρ. 1) ο οποίος δεν έχει ως οφείλει εναρμονιστεί με τον Ενωσιακό Τελωνειακό Κώδικα”.

Στον αντίποδα, ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι η πρόβλεψη ένα αεροσκάφος να μην προέρχεται από άλλο υδάτινο πεδίο παρά μόνο από αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο ή αεροδρόμιο, ενσωματώθηκε, προκειμένου να μην προκαλείται ζήτημα ασφάλειας. Κι αυτό επειδή τα αδειοδοτημένα υδατοδρόμια διαθέτουν συστήματα ελέγχου βάρους και ανίχνευσης μετάλλων και άλλων προσμίξεων (Χ-ray).

πηγή capital.gr

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου