Τοπικές Ειδήσεις

Οι μαθητές του 4ου ΓΕ.Λ. σε ρόλο διπλωμάτη

Από τις 10 έως τις 13 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο νησί της Ρόδου το 12ο Διεθνές μαθητικό συνέδριο Rhodes MRC 2022( https://rhodesmrc.org/2022/ ) με τη συμμετοχή 110 μαθητών από σχολεία της Ρόδου, της Κω και της Σύμης. Το 12o RhodesMRC 2022 διοργανώνεται από το Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδο, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, τον Δήμο Ρόδου, το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, το Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Europe Direct Νοτίου Αιγαίου. Η διοργάνωση τελεί υπό την αιγίδα του ΝΑΤΟ, είναι επίσημη εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας και συμμετέχει στο MUN Refugee Challenge, ενώ στηρίζει τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. Επιστημονικοί συνεργάτες του συνεδρίου είναι το Διεθνές Κέντρο Μελετών Ευξείνου Πόντου, το Κέντρο Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Kadir Has στην Κωνσταντινούπολη, το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Ενοποίησης & Πολιτικής, το Ινστιτούτο Διεθνών Σχέσεων, το Thessaloniki International Student Model United Nations, και το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Jean Monnet EUSYP. Παράλληλα, πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση – EUNET, e.V. και το Ελληνικό Δίκτυο του Ιδρύματος Anna Lindh. Τέλος, χαίρει της υποστήριξης του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου, της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, της ΑΝΔΩ, του ΔΟΠΑΡ και της ΔΕΡΜΑΕ, μεταξύ άλλων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε ρόλο διπλωμάτη είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σε 3 διαφορετικές επιτροπές, στα αγγλικά τα εξής θέματα: 1) Council of Europe: Integrating refugees in formal education 2) European Council: Enhancing the involvement of women in governance and decision-making processes 3) Our Planet Summit: Climate Change; the impact on the environment and necessary measures. Ήταν ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι τα παιδιά κλήθηκαν να προβληματιστούν και να συζητήσουν για τόσο καίρια ζητήματα, όπως είναι η μετανάστευση, ο ρόλος των γυναικών στην πολιτική και η κλιματική αλλαγή. Μέσα από τη συζήτηση αυτή, προσέγγισαν πολύπλευρα τα θέματα και έμαθαν να ακούν πολλές και ενδιαφέρουσες διαφορετικές απόψεις.

Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης Κλωνάρη Χρυσή Καρπαθάκη Ηλιάνα – Ταξιαρχούλα, Διακοτσαμπής Τσαμπίκος, Καλαϊτζή Ναζλή, Δρακοπούλου Θάλεια, Χαρτερού Μαρία. Από τη Β’ τάξη, έλαβαν μέρος οι Κουρδουνάκη Ελλη , Χατζηγιώργη Κορνηλία , Θεμιστοκλής Τσούβαλης, Μάτση Κατερίνα, Γαμπρός Νικήτας Παναγιώτης, Καραγιάννη Αιμιλία, Καραμολέγκου Αργυρώ, Σταύρος Μανωλάς, Κρομμύδας Σταύρος, Κουσουτζή Παναγιώτα, Νικολάι Ναθαναήλ, Σακκομήτρου Όλγα, Ντεμιρτζής Τζάνος, Φωτεινής Μιχαήλ Άγγελος, Φουντή Διονυσία, Σχίζα Στεφανία Αγάπη, Δουρακα Νικολέτα Σχουρμαν, Τσαπούκη Βασιλεία. Τέλος, από τη Γ’ τάξη συμμετείχαν οι Λαουδίκος Κωνσταντίνος, Αρχαγγελίτη Μιχαελα, Ρούσου Ουρανία, Τάγιεχ Ναταλία, Σοφός Ιπποκράτης.

Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι πολλά από τα παιδιά του σχολείου μας έλαβαν και τιμητικά βραβεία τόσο για τη συμμετοχή τους όσο και για την άρτια παρουσία τους. Διακρίθηκαν με προφορικό έπαινο οι μαθητές και οι μαθήτριες Αρχαγγελίτη Μιχαέλα , Ντεμιρτζής Τζάνος, Καλαϊτζή Ναζλή και

Δρακοπούλου Θάλεια, έλαβαν τιμητική μνεία η Ρούσου Ουρανία και ο Μανωλάς Σταύρος και έλαβε τη διάκριση του μελλοντικού διπλωμάτη ο Λαουδίκος Κωνσταντίνος. Τους μαθητές προετοίμασαν και συνόδευσαν σε όλη αυτή την προσπάθεια οι εκπαιδευτικοί Φιλιππάκη Λίνα, Τενέντε Αγγελική και Ελβάνογλου Βασίλης.

Το σχολείο μας είναι ιδιαίτερα υπερήφανο για τη συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών του στο μαθητικό συνέδριο του MRC. Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα θέλαμε να συγχαρούμε όλα τα παιδιά για την παρουσία τους και να ευχηθούμε να τους δοθούν πολλές αντίστοιχες ευκαιρίες στο μέλλον που θα τα γεμίσουν γνώση και εμπειρίες ζωή.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου