Ειδήσεις

Τρεις ερευνητές αναδεικνύουν τις βασικές παθογένειες του Ελληνικού τουρισμού

Την ανάγκη να αλλάξουν βασικές νοοτροπίες αλλά και πρακτικές στην χάραξη αλλά και στην υλοποίηση της τουριστικής πολιτικής επεσήμαναν κατά τις παρεμβάσεις τους στο Συνέδριο Destination Thessaloniki που έγινε στο πλαίσιο της 30ης Filoxenia ο Άγγελος Βλάχος, Project Manager «Παρατηρητήριο Τουρισμού Ν. Αιγαίου». Δρ Παν. Αθηνών, ο Ευάγγελος Χρήστου, Καθηγητής Τουριστικού Maketing Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και ο Ιωάννης Σπιλάνης, αναπλ. Καθηγητής Περιφερειακής Ανάπτυξης στο Παν. Αιγαίου.

Μιλώντας σε ειδική συνεδρία με θέμα τη διαχείριση των τουριστικών προορισμών, τις πολιτικές τουριστικής ανάπτυξης και προβολής επέμειναν ότι ο ολοκληρωμένος τουριστικός σχεδιασμός είναι απαραίτητος για την ανανέωση της Ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας. Ο κ. Βλάχος έδωσε έμφαση στην σημασία που μπορούν να παίξουν τα Περιφερειακά Παρατηρητήρια τουρισμού καθώς το Εθνικό Παρατηρητήριο αποτελεί ακόμα όνειρο απατηλό.
«Έχει εξαγγελθεί 12 φορές χωρίς να γίνει. Η μόνη ελπίδα για το θεσμό είναι σε περιφερειακό επίπεδο» τόνισε υπογραμμίζοντας ότι η δημιουργία του θα δώσει την απαραίτητη τεκμηρίωση για το σωστό σχεδιασμό πολιτικών.
Επίσης επέμεινε ότι η μονοσήμαντη ανάδειξη της αρχαίας κληρονομιάς δε βοηθά στην στήριξη του rebrabding του προϊόντος. «Δεν πρέπει να εξαντλούμε τη ματιά μας στον αρχαίο κόσμο, με τον παραδοσιακό συμβατικό τρόπο» είπε υπογραμμίζοντας ότι ειδικά στον τομέα του city break, που μπορεί άμεσα να δώσει άμεσα αποτελέσματα επισκεψιμότητας, αυτό που μετράει είναι η ανάδειξη του σύγχρονου τρόπου ζωής. «Όμως π.χ. δεν έχουμε ούτε ένα ενιαίο καλεντάρι με το τι συμβαίνει σε επίπεδο πολιτιστικό είτε στην Αθήνα είτε στη Θεσσαλονίκη» είπε τονίζοντας την ανάγκη της ύπαρξης ενιαίας διαχείρισης των προορισμών.

Από την πλευρά του ο κ. Χρήστου επέμεινε στη δημιουργία δομών Περιφερειακής Τουριστικής Διακυβέρνησης που θα έχουν σταθερές στην στόχευσή τους. «Δεν μπορεί να αλλάζουμε το branding κάθε λίγο. Αυτό δε συμβαίνει σε κανένα τομέα στο επιχιειρείν» είπε με αιχμή τις συνεχείς αλλαγές που υπήρξαν τελευταία στον τομέα της ταυτότητας του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Ο κ. Σπιλάνης υπογράμμισε την ανάγκη συνεχούς εκπαίδευσης αλλά και ενιαίας διαχείρισης των προορισμών. Επίσης τόνισε ότι η χώρα για να αναμορφώσει το τουριστικό της προϊόν θα πρέπει να επενδύσει πολλά στην βελτίωση υποδομών, ιδιωτικών και δημόσιων (ανακαινίσεις, δίκτυα κλπ).

bluebirds.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου