Ειδήσεις

Telegraph: Eμείς τα Mάρμαρα, εσείς την παραλία της Αυστραλίας…

“Ζητούν την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, με το επιχείρημα της κλοπής της πολιτιστικής τους κληρονομιάς, αλλά οι ίδιοι “κλέβουν” πλάνο από τα πιο διάσημα φυσικά αξιοθέατα της Αυστραλίας για διαφημιστικό βίντεο του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού.”

Με αυτήν την περιγραφή η βρετανική εφημερίδα The Telegraph επανήλθε σήμερα Δευτέρα, με δεύτερο άρθρο, στο θέμα της περιβόητης πλέον σκηνής με την αυστραλιανή παραλία των 12 Αποστόλων στο επετειακό βίντεο του ΕΟΤ.

Ο σκοπός του άρθρου είναι προφανής: να αποδομήσει τα επιχειρήματα της χώρας μας για επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα, αφού και εμείς “κλέβουμε” από άλλη χώρα εικόνα από το πιο χαρακτηριστικό της φυσικό αξιοθέατο.

Στη συνέχεια το άρθρο αναφέρει ξανά όλο το στόρι για το επετειακό φιλμ και την επίσημη απάντηση του ΕΟΤ γιατί συνέβη αυτό, για να καταλήξει στην Αμάλ Κλούνεϊ, την οποία μαζί με ομάδα Βρετανών δικηγόρων, “στρατολόγησε”, όπως γράφει, η ελληνική κυβέρνηση, για να υποστηρίξουν το αίτημά της για επιστροφή των μαρμάρων, υπενθυμίζοντας και την επίσκεψη της κυρίας Κλούνεϊ στην Αθήνα και στον Παρθενώνα.

Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι η επιμονή του ΕΟΤ να διατηρεί το συγκεκριμένο πλάνο της παραλίας της Αυστραλίας, έστω και νόμιμα, πληρώνοντας δικαιώματα, δίνει τροφή για τέτοιου είδους δημοσιεύματα στη μερίδα του βρετανικού τύπου, που τάσσεται κατά της επιστροφής των μαρμάρων και, ενδεχομένως, αποδυναμώνει την άλλη μερίδα των μέσων ενημέρωσης, που συχνά ζητούν την επιστροφή τους, με τελευταία σχετική θέση, που διατυπώθηκε στον Guardian, που χαρακτήρισε “λεκέ” στον πολιτισμό της Βρετανίας την κλοπή και δατήρηση των μαρμάρων.

Να πούμε ότι κάτω από τα σχετικά άρθρα στον βρετανικό τύπο για την παραλία της Αυστραλίας στο βίντεο του ΕΟΤ αρκετοί Βρετανοί αναγνώστες έχουν αναρωτηθεί τι έχουν να ζηλέψουν οι ελληνικές παραλίες από αυτήν των 12 Αποστόλων και έπρεπε, πάσει θυσία, να ενταχθεί στο βίντεο, χωρίς, μάλιστα, καμιά λεκτική αναφορά περί Αυστραλίας, για τον όποιο συμβολισμό της ήθελε ο “καλλιτεχνικός δημιουργός”.

Το ερώτημα είναι: αξίζουμε όλη αυτή τη διαπόμπευση στα ξένα μέσα για ένα πλάνο, που ουσιαστικά δεν προσθέτει τίποτα; Αξίζει να το διατηρούμε, δίνοντας επιχειρήματα για την μη επιστροφή των μαρμάρων αφού ¨και εσείς κλέβετε”;Είναι πραγματικά δύσκολο, υπό τέτοια πίεση, να “τραβήξει κανείς την πρίζα” από το βίντεο και να το απενεργοποιήσει.

ο ζήτημα, όμως, ξεφεύγει από τα στενά όρια του τουρισμού, και πάει να πάρει εθνικές διαστάσεις για ένα θέμα, όπως αυτό της επιστροφής των μαρμάρων, για το οποίο είχαν διαμορφωθεί ευννοϊκές συνθήκες τον τελευταίο καιρό.
, την τελική απόφαση να πρέπει να την λάβει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αφού η ηγεσία του τουρισμού εγκλωβίστηκε στον ποιητικό λόγο του “καλλιτεχνικού δημιουργού”…

tornosnews.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου