ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποιοι και πόσα κερδίζουν από τις ελαφρύνσεις στους φόρους εκατομμυρίων Ελλήνων

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Μέγεθος γραμμάτων

Πε­ρί­που 1,2 εκα­τομ­μύ­ρια μι­σθω­τοί του ιδιω­τι­κού τομέα, ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες, αγρό­τες, αλλά και φο­ρο­λο­γού­με­νοι που ει­σπράτ­τουν ει­σο­δή­μα­τα από ενοί­κια και με­ρί­σμα­τα θα απαλ­λα­γούν πλή­ρως το 2021 από την ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης ενώ για 10.000 ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των, οι οποί­οι έχουν την κύρια κα­τοι­κία τους σε ένα από τα 28 ακρι­τι­κά και μικρά νησιά της χώρας, ο ΕΝΦΙΑ απο­τε­λεί πλέον πα­ρελ­θόν και ύστε­ρα από έξι χρό­νια περ­νά­ει στο χρο­νο­ντού­λα­πο της Ιστο­ρί­ας.

Τα «μυ­στι­κά» των 12 νέων μέ­τρων ύψους 6,8 δισ. ευρώ για τη στή­ρι­ξη της οι­κο­νο­μί­ας πα­ρου­σί­α­σε χθες ο υπουρ­γός Οι­κο­νο­μι­κών Χρή­στος Σταϊ­κού­ρας, ο οποί­ος ανέ­φε­ρε ότι τα χρή­μα­τα που θα πέ­σουν τους επό­με­νους μήνες στην αγορά μαζί με τους πό­ρους που θα διο­χε­τευ­θούν μέσω του τρα­πε­ζι­κού συ­στή­μα­τος θα ανέλ­θουν στα 10 δισ. ευρώ. Πρό­σθε­σε ακόμα ότι η κυ­βέρ­νη­ση δια­τη­ρεί και εφε­δρεί­ες για μελ­λο­ντι­κές πα­ρεμ­βά­σεις, ανά­λο­γα με τη δυ­να­μι­κή των εξε­λί­ξε­ων, καθώς κα­νείς δεν μπο­ρεί να προ­βλέ­ψει τις εξε­λί­ξεις στο μέ­τω­πο της υγειο­νο­μι­κής κρί­σης.

Σύμ­φω­να με τις διευ­κρι­νί­σεις που έδωσε ο υπουρ­γός Οι­κο­νο­μι­κών:

1.Ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης: Το μέτρο αφορά πε­ρί­που 1,2 εκατ. μι­σθω­τούς του ιδιω­τι­κού τομέα, ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες, αγρό­τες και ει­σο­δη­μα­τί­ες που υπό­κει­νται σε ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης. Από την ανα­στο­λή αυτή εξαι­ρού­νται μόνο τα ει­σο­δή­μα­τα από συ­ντά­ξεις και τα ει­σο­δή­μα­τα από μι­σθω­τή ερ­γα­σία που κα­τα­βάλ­λο­νται σε υπαλ­λή­λους του δη­μο­σί­ου τομέα. Ωστό­σο, ωφε­λού­νται και οι δη­μό­σιοι υπάλ­λη­λοι και οι συ­ντα­ξιού­χοι που έχουν επι­πλέ­ον ει­σο­δή­μα­τα από τυχόν άλλες πηγές, όπως π.χ. ενοί­κια, αφού η απαλ­λα­γή αφορά ει­σο­δή­μα­τα και όχι φο­ρο­λο­γου­μέ­νους. Η ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης που ανα­στέλ­λε­ται το 2021 αφορά το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2020 για τα ει­σο­δή­μα­τα από επι­χει­ρη­μα­τι­κή δρα­στη­ριό­τη­τα, κε­φά­λαιο και υπε­ρα­ξία με­τα­βί­βα­σης κε­φα­λαί­ου (ενοί­κιο, με­ρί­σμα­τα, τόκοι κ.ά.) και το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2021 για τα ει­σο­δή­μα­τα από μι­σθω­τή ερ­γα­σία, καθώς η τε­λευ­ταία πα­ρα­κρα­τεί­ται εντός του φο­ρο­λο­γι­κού έτους. Με αυτό τον τρόπο μη­δε­νί­ζε­ται, από τον Ια­νουά­ριο του 2021, η μη­νιαία πα­ρα­κρά­τη­ση για ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης που διε­νερ­γεί­ται στη μι­σθο­δο­σία των μι­σθω­τών του ιδιω­τι­κού τομέα, ενώ οι ελεύ­θε­ροι επαγ­γελ­μα­τί­ες, οι αγρό­τες και οι ει­σο­δη­μα­τί­ες δεν θα πλη­ρώ­σουν ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης κατά την εκ­κα­θά­ρι­ση της φο­ρο­λο­γι­κής τους δή­λω­σης του φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2020. Επι­πλέ­ον, για όσους δη­μο­σί­ους υπαλ­λή­λους και συ­ντα­ξιού­χους έχουν ει­σο­δή­μα­τα και από άλλες πηγές, δεν θα υπο­λο­γί­ζε­ται η ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης για τις πηγές αυτών των ει­σο­δη­μά­των.

2.Κα­τάρ­γη­ση ΕΝΦΙΑ για 28 νησιά: Το μέτρο αγ­γί­ζει 10.000 φο­ρο­λο­γου­μέ­νους – μό­νι­μους κα­τοί­κους των 28 ακρι­τι­κών και μι­κρών νη­σιών με πλη­θυ­σμό που δεν υπερ­βαί­νει τους 1.200 κα­τοί­κους. Η απαλ­λα­γή αφορά φυ­σι­κά πρό­σω­πα που έχουν κύρια κα­τοι­κία στις πε­ριο­χές αυτές και κα­λύ­πτει τη συ­νο­λι­κή πε­ριου­σία που δια­θέ­τουν στις εν λόγω πε­ριο­χές, δη­λα­δή στα συ­γκε­κρι­μέ­να νησιά. Εξαι­ρεί­ται η πε­ριου­σία των προ­σώ­πων αυτών σε άλλες πε­ριο­χές της Ελ­λά­δας. Για πα­ρά­δειγ­μα εάν ένας φο­ρο­λο­γού­με­νος έχει την κύρια κα­τοι­κία του στη Νί­συ­ρο και πα­ράλ­λη­λα έχει στην κα­το­χή του ένα ακόμη ακί­νη­το (π.χ. δια­μέ­ρι­σμα) στην Αθήνα θα απαλ­λα­γεί από τον ΕΝΦΙΑ για την κύρια κα­τοι­κία του στη Νί­συ­ρο, αλλά θα επι­βα­ρυν­θεί με ΕΝΦΙΑ για το δια­μέ­ρι­σμα της Αθή­νας. Εάν όμως έχει κι άλλο ακί­νη­το που βρί­σκε­ται σε κά­ποιο από τα μικρά νησιά, π.χ. στην Τήλο, δεν θα πλη­ρώ­σει κα­θό­λου φόρο για την ακί­νη­τη πε­ριου­σία του. Θα εξαι­ρε­θεί πλή­ρως από τον ΕΝΦΙΑ. Αντί­θε­τα, δεν εξαι­ρού­νται από τον φόρο οι ιδιο­κτή­τες που έχουν στην κα­το­χή τους ακί­νη­το σε κά­ποιο από τα 28 μικρά νησιά, αλλά δεν έχουν στο νησί την κύρια κα­τοι­κία τους. Η νέα διά­τα­ξη για το μέτρο αυτό ανα­μέ­νε­ται να κα­τα­τε­θεί στη Βουλή άμεσα, εν­δε­χο­μέ­νως μέχρι αύριο, και αμέ­σως μετά θα τρέ­ξει ξανά η εκ­κα­θά­ρι­ση του φε­τι­νού ΕΝΦΙΑ. Ο φόρος ακι­νή­των θα «χτυ­πή­σει την πόρτα» 7,3 εκατ. ιδιο­κτη­τών ακι­νή­των την επό­με­νη εβδο­μά­δα, με την προ­θε­σμία πλη­ρω­μής της πρώ­της δόσης να λήγει στις 30 Σε­πτεμ­βρί­ου.

Τα 28 νησιά στα οποία σβή­νει ο ΕΝΦΙΑ:

– Φούρ­νοι, Αγιος Μηνάς και Θύ­μαι­να της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Ικα­ρί­ας,

– Αγιος Ευ­στρά­τιος της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Λή­μνου,

– Σα­μιο­πού­λα της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Σάμου,

– Οι­νούσ­σες, Ψαρά και Αντί­ψα­ρα της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Χίου,

– Αγα­θο­νή­σι, Κα­λό­λι­μνος, Πλάτη, Τέ­λεν­δος, Ψέ­ρι­μος, Λει­ψοί, Φαρ­μα­κο­νή­σι, Αρκοί και Μα­ρά­θι ή Μά­ρα­θος της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Κα­λύ­μνου,

– Σαρία και Κάσος της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Καρ­πά­θου,

– Με­γί­στη (Κα­στελ­λό­ρι­ζο), Τήλος και Χάλκη της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Ρόδου,

– Γυαλί και Νί­συ­ρος της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Κω,

– Γαύ­δος της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Χα­νί­ων και

– Ερει­κούσ­σα, Μα­θρά­κι και Οθω­νοί της Πε­ρι­φε­ρεια­κής Ενό­τη­τας Κέρ­κυ­ρας.

Πηγή: in.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.