Στην εκπομπή ΣΗΜΕΡΑ στο ΣΚΑΙ με τον Δημήτρη Οικονόμου και την Μαρία Αναστασοπούλου μίλησε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός. http://www.youtube.com/watch?v=KRHe5QtsNYM&feature=youtu.be

Απαντώντας σε ανυπόστατα σχόλια

«Θέλω να είμαι απολύτως ξεκάθαρος: Είμαστε σε απόλυτη συνεργασία με τον κ. Κουρουμπλή. Είμαστε μαζί σε όλα. Ακόμη και λάθη να έχουν γίνει και σε αυτό έχουμε κοινή ευθύνη. Δεν διαχωρίζω την θέση μου σε κανένα σημείο».

«Επειδή σχολιάζονται πολλά θέλω ακόμη να πω: Ο Υπουργός είναι αυτός που είναι επικεφαλής της όλης προσπάθειας και αυτός μου ανέθεσε την ευθύνη για το επιχειρησιακό κομμάτι.Εγώ επιθεωρώ την πορεία των εργασιών μέσα στη μέρα και συντονίζω τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την επόμενη».

Καμία καθυστέρηση στην αντιμετώπιση

«Το ναυάγιο έγινε 2.30 το βράδυ. Το πλοίο βυθίστηκε στις 4.10. Εκεί υπήρχαν σκάφη  του Λιμενικού Σώματος και παραπλέοντα σκάφη, προκειμένου να συλλέξουν τυχόν ναυαγούς. Έως της 4.10- μέχρι να κάτσει δηλαδή το πλοίο στο βυθό – δεν μπορεί να επιχειρήσει κανείς στο σημείο, καθώς δεν είναι ασφαλές λόγω των δινών που εμφανίζονται. Αν γινόταν αλλιώς, θα είχαμε ανθρώπινα θύματα. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, αμέσως μετά έπρεπε να πέσουν οι δύτες για αυτοψία, να υπογραφεί η ανάθεση της πλοιοκτήτριας εταιρίας στην αντιρρυπαντική και αμέσως μετάέπρεπε να τοποθετηθεί το φράγμα.Ο χρόνος των παραπάνω ενεργειών, μέχρι δηλαδή και την πόντιση του φράγματος, ήταν μέχρι τις 9.40».

Ενημέρωση έγινε

«Απαντώντας επίσης σχετικά με καθυστερήσεις στην ενημέρωση για τη ρύπανση: Υπάρχουν αεροφωτογραφίες που δείχνουν τη Δευτέρα το πρωί καθαρή την περιοχή, που τώρα έχει ρύπανση. Οι κινήσεις των πετρελαιοειδών και ιδιαίτερα του μαζούτ, όμως, που είναι βαρύ και αλλάζει η σύνθεση του,σε πρώτη φάση πάνε προς τη Σαλαμίνα αλλά με την αλλαγή του καιρού άρχισαν να πηγαίνουν προς Πειραϊκή και Γλυφάδα. Μόλις έγινε αντιληπτό ότι η ρύπανση κινείται προς αυτές τις περιοχές, άρχισε η ενημέρωση των Δήμων με βάση το Εθνικό Σχέδιο».

Δειγματοληψία

«Έχουν παρθεί δείγματα από τα σημεία ρύπανσης και έχουν σταλεί για ανάλυση. Αναμένονται τα αποτελέσματα σύντομα. Η ανάλυση δε θα γίνει μόνο αναφορικά με τη σύνθεση του δείγματος, αλλά θα μας δείξει και τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά, όπου θα μας δούμε την πηγή διαρροής»

Για το πλοίο

«Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να γνωρίζουμε γιατί βυθίστηκε το πλοίο. Είναι σε εξέλιξη προανάκριση από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά η οποία ζητήθηκε από την Εισαγγελία Πειραιώς. Έχει ζητηθεί ο φάκελος του πλοίου από τον Εισαγγελέα, ο οποίος  διαβιβάστηκε αρμοδίως». «Εγώ δεν πρόκειται να σχολιάσω κάτι. Θα ήταν θεσμικό λάθος να σχολιάσω το οτιδήποτε. Όλα τα ενδεχόμενα είναι πάνω στο τραπέζι και θα εξεταστούν όλα σε βάθος».

«Η αξιοπλοΐα του πλοίου ελέγχθηκε στις 4 Αυγούστου. Τότε δόθηκε και η δίμηνη παράταση. Η παράταση δίνεται εν πλω». «Αναφορικά με τις ευθύνες που προσάπτονται για την έκδοση παράτασης, θέλω να απαντήσω ότι εγώ δεν είμαι ναυπηγός. Επαναλαμβάνω ότι δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά γιατί δεν ήμουν παρών στην διαδικασία. Όλα ελέγχονται».

Για την έκταση και την αντιμετώπιση της ρύπανσης

«Αποφασίσαμε να ενισχύσουμε με επιπλέον μέσα τις προσπάθειες, ώστε να επιταχυνθεί η απορρύπανση του Σαρωνικού σε θάλασσα και ξηρά».

«ΤοΕΛΚΕΘΕ κάνει ήδη μετρήσεις.Όταν αποφανθεί ότι είναι ασφαλές να κάνουν μπάνιο οι πολίτες και να ξεκινήσει η αλιευτική δραστηριότητα, τότε θα το ανακοινώσουμε».

Για τις αποζημιώσεις

«Την ευθύνη για την αποζημίωση των ζημιών έχει η εταιρεία και η ασφαλιστική της. Πρέπει όσοι έχουν πληγεί να καταθέσουν αίτηση για αποζημίωση».

 

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ