Ρεπορτάζ

Οι αναρριχήσεις έστειλαν ψηλά τον τουρισμό της Καλύμνου

Την καλύτερη σεζόν όλων των εποχών είχε φέτος η Κάλυμνος. Το αναρριχητικό φεστιβάλ δίνει μία ξεχωριστή ώθηση αλλά ο προορισμός αποκτά όλο και περισσότερους «οπαδούς» οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα αναρριχητές. Κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, η αύξηση των αφίξεων άγγιξε το 30%, ενώ ο Οκτώβριος είναι ο καλύτερος μήνας όλων των εποχών, όπως σημειώνουν τουριστικοί παράγοντες. Οι 3.000 κλίνες που διαθέτει το νησί σε περιόδους αιχμής αποδεικνύονται λίγες για την κάλυψη των αναγκών!
Το νησί έχει κατακλυστεί από αναρριχητές για το φεστιβάλ (6-8 Οκτωβρίου) από όλο τον κόσμο, από την Ευρώπη, τη Ρωσία, την Αυστραλία, τον Καναδά, την Αμερική. Παράλληλα συρρέουν τουρίστες οι οποίοι προσδοκούν απλά να απολαύσουν τις ομορφιές του νησιού και αρκετές φορές δοκιμάζουν τις επιδόσεις τους στην αναρρίχηση.
Και μπορεί κάποιοι να θεωρούν ότι οι αναρριχητές είναι χαμηλής ποιότητας τουρίστες, στην πραγματικότητα όμως ισχύει το αντίθετο. Όσοι καταφθάνουν στον προορισμό από Αμερική, Καναδά και Αυστραλία παραμένουν έως και τρεις εβδομάδες, ενώ οι Ευρωπαίοι παραμένουν συνήθως για 10 ημέρες.
Το παράδειγμα της Καλύμνου είναι το πιο χαρακτηριστικό στην Ελλάδα όσον αφορά τις δυνατότητες του εναλλακτικού τουρισμού. Όπως αναφέρουν οι τοπικοί παράγοντες του τουρισμού, εάν συνεχίζονταν οι πτήσεις στο αεροδρόμιο της Κω και το Νοέμβριο, θα υπήρχε αυξημένη κίνηση στο νησί.
Για την τουριστική κίνηση της Καλύμνου και τον αναρριχητικό τουρισμό, ο κ. Γιώργος Χατζησμάλης, υπεύθυνος γραφείου τουρισμού, δήλωσε τα εξής: «Η Κάλυμνος δεν είναι ένας τυχαίος προορισμός εναλλακτικού τουρισμού. Είναι ένας παγκοσμίου φήμης προορισμός για τον αναρριχητικό τουρισμό. Θα έλεγα ότι είναι ένας must προορισμός. Δεν υπάρχει περίπτωση αναρριχητής να μην έχει βάλει στο πρόγραμμά του την Κάλυμνο, και όσοι έρχονται την πρώτη φορά, επιστρέφουν ξανά. Πολλοί έρχονται δύο ή τρεις φορές το χρόνο!
Ο αναρριχητής είναι παρεξηγημένος ως πελάτης. Προσωπικά θα έλεγα ότι είναι ο καλύτερος πελάτης που θα μπορούσε να έχει ένας προορισμός. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν διακινούνται μέσω πρακτορείων. Έρχονται σε άμεση επαφή με τα κατάλυμα. Κι επειδή τα βράχια είναι διάσπαρτα στο νησί, το μεγαλύτερο διάστημα της παραμονής τους θα μισθώσουν αυτοκίνητο ή σκούτερ, φροντίζουν πάντα να παίρνουν ένα πλούσιο πρωινό, ψωνίζουν από τα τοπικά καταστήματα ή επισκέπτονται τις επιχειρήσεις εστίασης. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια μεγάλη μερίδα αναρριχητών επιλέγει καλύτερης κατηγορίας καταλύματα και όχι απλό στούντιο. Προτιμούν όλο και περισσότερο τα ξενοδοχεία ενώ παραδοσιακά ήταν πελάτες των ενοικιαζόμενων. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για εξαιρετικής ποιότητας πελάτες».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου