Γράφει
ο Νεκτάριος Καλογήρου

Τις δυνάμεις του ως τουριστικός προορισμός έδειξε το Νότιο Αιγαίο, στην τουριστική έκθεση Philoxenia, που πραγματοποιήθηκε από 10 έως 12 Νοεμβρίου, στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Εκθεσης Θεσσαλονίκης. Στο τριήμερο των παρουσιάσεων εκείνο που πραγματικά ξεχώρισε ήταν η ανάγκη των επισκεπτών να ενημερωθούν για τις εναλλακτικές δραστηριότητες που προσφέρει ο κάθε προορισμός και αυτό φάνηκε από τις ερωτήσεις τους και τη στάση που τηρούσαν έναντι των επιλογών που τους προσφερόντουσαν.
Η πολυπληθέστερη αποστολή όλων ήταν εκείνη της Ρόδου επικεφαλής της οποίας ήταν η αντιδήμαρχος Τουρισμού Μαρίζα Χατζηλαζάρου. Παρούσα στην έκθεση ήταν και η εφημερίδα «δημοκρατική», προκειμένου να καταγράψει από κοντά όλες τις συζητήσεις και τις συμφωνίες που γινόντουσαν με φόντο την επόμενη τουριστική περίοδο. Η κα. Μαρίζα Χατζηλαζάρου παρουσιάζοντας προς τη «δημοκρατική» την προσπάθεια προβολής, εξήγησε ότι «όλοι μαζί πρέπει να λειτουργούμε ενωμένοι, να έχουμε τον ίδιο στόχο και δεν είναι άλλος από το να γίνουμε καλύτεροι και τον καλύτερό μας εαυτό να τον προσφέρουμε προς τους επισκέπτες μας. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πάψουν οι τυχόν αντιπαραθέσεις και να δούμε τι μπορούμε να επιτύχουμε όλοι μαζί. Αυτός είναι ο στόχος που εμείς ακολουθούμε τόσο ατομικά, όσο και συλλογικά».
Η έκθεση απευθυνόταν στο ελληνικό κοινό που επί πολλά χρόνια αποτελούσε έναν από τους καλύτερους πελάτες του παγκόσμιου τουριστικού προϊόντος. Η οικονομική κρίση κράτησε τον Ελληνα μακριά από τις διακοπές, ωστόσο αυτό φαίνεται πως σταδιακά αλλάζει. Ο Ελληνας έχει προσαρμοστεί στα δύσκολα οικονομικά δεδομένα και τώρα πια μπορεί να κάνει «κουμάντο» ώστε να μπορέσει να αγοράσει ένα μικρό πακέτο διακοπών. Δεν είναι σαφές το ακριβές ποσοστό εκείνων που σήμερα έχουν τη δυνατότητα διακοπών, ωστόσο οι ενδείξεις αποτυπώνουν την ύπαρξη ενός σταθερού αριθμού μεμονωμένων προσώπων και οικογενειών που τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο φεύγει με αεροπλάνο προς κάποιο απομακρυσμένο προορισμό.
Εμφανής στην τουριστική έκθεση ήταν η αδυναμία των μικρών επιχειρήσεων να έχουν το δικό τους χώρο προβολής. Παρότι η Philoxenia δεν έχει το μέγεθος άλλων τουριστικών εκθέσεων (π.χ. WTM ή ΙΤΒ), εν τούτοις το κόστος ενοικίασης χώρου (περιπτέρου) είναι απαγορευτικό για μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα ή ακόμα περισσότερο για ένα μικρό κατάλυμα ή μια ομάδα ανθρώπων που προσφέρουν εναλλακτικές αθλητικές δραστηριότητες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνει το χάσμα που υπάρχει μεταξύ των «μικρών» από τους «μεγάλους» του τουριστικού προϊόντος. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πολύ μεγάλα ταξιδιωτικά πρακτορεία και οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες δέσποζαν στο τμήμα των επαγγελματιών της μεγάλης, ελληνικής έκθεσης τουρισμού. Το γεγονός αυτό καθιστά ακόμα πιο σημαντικό το έργο προβολής του τουριστικού προορισμού, όπως γίνεται από το Δήμο Ρόδου και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
Συμμετοχή στην έκθεση είχε και η πρωτοβουλία των Ρόδιων επιχειρηματιών «Rhodes: Luxury is culture». Το βιβλίο των 100 σελίδων που εκδόθηκε από την πρωτοβουλία για τις ανάγκες προβολής της Ρόδου ήταν ανάρπαστο και προκαλούσε σε όλους την ανάγκη να μιλήσουν με λόγια θαυμασμού για τη δουλειά που έγινε.
Η επόμενη μεγάλη έκθεση είναι εκείνη της Πολωνίας και θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 3 Δεκεμβρίου στην Πολωνία. Το ενδιαφέρον για Grecka Panorama είναι μεγάλο, καθώς θα είναι επικεντρωμένη στους ελληνικούς προορισμούς. Η Ρόδος για τους Πολωνούς αναδείχθηκε σε αγαπημένο τόπο διακοπών, γεγονός που φάνηκε στη διάρκεια της περασμένης τουριστικής περιόδου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η Πολωνία είναι μία από τις πιο αναπτυσσόμενες τουριστικές αγορές, με 45 εκατομμύρια εν δυνάμει τουρίστες. Φέτος η Ελλάδα κέρδισε περίπου 1.000.000 Πολωνούς τουρίστες, κατατάσσοντας έτσι τη συγκεκριμένη αγορά μεταξύ των πιο ισχυρών για το εθνικό τουριστικό μας προϊόν.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ