Ρεπορτάζ

Σε δυναμικές κινητοποιήσεις προχωρούν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας και τρίωρη στάση εργασίας καλεί η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος τους δασκάλους την επόμενη Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2017.
Η κινητοποίηση διοργανώνεται για να γίνει πράξη η θεσμοθέτηση της δίχρονης δωρεάν υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, αλλά και για να εκφραστεί η αντίθεση στις προτάσεις για συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των ΑΤΕΙ με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.
Στην κινητοποίηση θα συμμετέχουν και οι δάσκαλοι της περιοχής μας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου κ. Γιώργο Γκουτζιαμάνη, που μίλησε στην «δ», δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη οι λεπτομέρειες για την κινητοποίηση που θα γίνει στην Ρόδο.
«Η κινητοποίηση αυτή γίνεται για την συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των ΑΤΕΙ με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής. Το τελευταίο διάστημα έχουμε διάφορες παρεμβάσεις για να γίνουν τέτοιες συγχωνεύσεις. Κι εμείς ως Σύλλογος στην Ρόδο έχουμε ξεκάθαρη άποψη επί του θέματος, και διαφωνούμε για τους εξής λόγους:
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, μέσα από τις συνεχείς συζητήσεις για τις συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων και Α.Τ.Ε.Ι., καλλιεργείται έντονα το κλίμα για τη συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Α.Τ.Ε.Ι. με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.

Μια ενδεχόμενη συγχώνευση ή ενοποίηση των ανωτέρω τμημάτων, με ή χωρίς κατευθύνσεις στο εσωτερικό τους, θα σηματοδοτήσει ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τους, καθώς, πιθανότατα, και των εν ενεργεία βρεφονηπιοκόμων και νηπιαγωγών, για τις ηλικίες από 0 έως 6 ετών (σύμφωνα με υποστηρικτές αυτής της άποψης ενδεχομένως και για τις ηλικίες 0 έως 8 ετών). Μια τέτοια εξέλιξη συνδέεται με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου. Ανοίγει, έτσι, ο δρόμος (με πολιορκητικό κριό το Νηπιαγωγείο) για την εκχώρηση της δημόσιας εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση (κάτι που επιχειρήθηκε και στο παρελθόν και απετράπη από τη σθεναρή αντίσταση του κλάδου), για την είσοδο των κουπονιών (vouchers) στη δημόσια εκπαίδευση, των διδάκτρων – τροφείων, καθώς και των ελαστικών ωραρίων και εργασιακών σχέσεων στην υποχρεωτική εκπαίδευση (στο πλαίσιο μιας έντεχνα προωθημένης «ενιαίας» λειτουργίας της εκπαίδευσης). Οι μεθοδεύσεις αυτές οδηγούν στην πλήρη «ιδιωτικοποίηση» της προσχολικής αγωγής, όπου ιδιωτικοί φορείς ή φορείς με ιδιωτικοοικονομική λειτουργία (δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί) θα ανταγωνίζονται για την εξασφάλιση της δημόσιας χρηματοδότησης.
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία τα τελευταία τριάντα χρόνια θέτει ως αίτημα την εφαρμογή της δίχρονης, δημόσιας, δωρεάν υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, της φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού κόσμου το 2006, με τον Ν.3518/2006 θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων για ένα έτος στο νηπιαγωγείο (αφορά τα νήπια των 5 ετών). Καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν προχώρησε στη θεσμοθέτηση της Δίχρονης Δωρεάν και Δημόσιας Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η, υποτιθέμενη, θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, σε βάθος τριετίας (σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας) κανένα απολύτως πρακτικό αντίκρισμα δεν έχει μέχρι στιγμής. Επίσης, η πρόσφατη εξαγγελία του για τμηματική εφαρμογή, κατά περιοχές, από την επόμενη σχολική χρονιά χωρίς προηγουμένως να υπάρξει νόμος που θα καθιερώνει τη δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση θα διαιωνίζει τη σημερινή κατάσταση, όπου χιλιάδες προνήπια (ηλικίας 4 ετών) που μένουν εκτός του δημόσιου Νηπιαγωγείου ωθούνται σε δομές των Δήμων (βρεφονηπιακούς σταθμούς) μέσω voucher ή σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, αφήνοντας παράλληλα εκτός δομών τα παιδιά μικρότερης ηλικίας, δηλαδή όλα τα παιδιά ηλικίας 2-3,5 ετών (περίπου 8.000 παιδιά αυτής της ηλικίας έμειναν εκτός παιδικών σταθμών φέτος).
Η θεσμοθέτηση της δίχρονης, δημόσιας, δωρεάν υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης αποτελεί μία από τις βασικές διεκδικήσεις του κλάδου, καθώς από το 2006 μέχρι σήμερα πραγματοποιήθηκαν επιστημονικές ημερίδες, αγωνιστικές κινητοποιήσεις και λήφθηκε σειρά αποφάσεων στις Γ.Σ. του κλάδου».
Οι δάσκαλοι καλούν γι άλλη μια φορά την Κυβέρνηση να αφουγκραστεί και να υιοθετήσει τις αποφάσεις του κλάδου και να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση των δεσμεύσεών της και εκφράζουν την κάθετη αντίθεσή τους στις προτάσεις για συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Α.Τ.Ε.Ι. με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.
Στα αιτήματά τους περιλαμβάνονται οι εξής διεκδικήσεις:
· Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο)
· Μόνιμους διορισμούς Νηπιαγωγών άμεσα.
· Μείωση του αριθμού των νηπίων (σε 1:15) και του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.
· Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων και διορισμό μόνιμου βοηθητικού και ειδικού επιστημονικού προσωπικού.
· Αυτοτελή λειτουργία των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης χωρίς καμία αλλαγή των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους.
· Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου