Πολιτιστικά

Pro Musica Rhodos – Δύο μαγευτικές βραδιές στις 8 και 9 Σεπτεμβρίου

Μια νέα ενθουσιώδης χρονιά για το Pro Musica Rhodos, καλωσορίζοντας την πρώτη μας συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών!

Αυτό το καλοκαίρι σε συνεργασία με τον ΔΟΠΑΡ σας καλούμε σε δύο μαγευτικές βραδιές στις 8 και 9 Σεπτεμβρίου, στο Ρωμαϊκό Ωδείο παρά την Ακρόπολη της Ρόδου και στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου.

Καλωσορίζουμε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό την διεύθυνση τη του Ρόδιου μαέστρου Αλεξάνδρου Βελώνη, με την διεθνώς καταξιωμένη mezzo soprano Nadine Weissmann, σε ένα συγκινησιακό πρόγραμμα εμπνευσμένο από τον ιπποτικό έρωτα, την ιστορία και το πνεύμα της Ρόδου!

Αδημονώντας να σας μαγέψουμε!

Αλέξανδρος Βελώνης – Βιογραφικό

Ο Αλέξανδρος Εμμανουήλ Βελώνης γεννήθηκε στο νησί της Ρόδου, γόνος του χρυσοχόου, ζωγράφου και γλύπτη Δημητρίου και της χαράκτριας Αικατερίνης. Έλαβε την πρώτη του μουσική εκπαίδευση στη Ρόδο, αν και οι εντατικές του σπουδές ξεκίνησαν με την άφιξη του στην Αθήνα το 2009. Εδώ σπούδασε με τον Ρώσο πιανίστα, Valery Ismagilov και ανώτερα θεωρητικά της μουσικής, αισθητική της μουσικής και μουσικολογική έρευνα με τον Κωνσταντίνο Καράμπελα-Σγούρδα. Είχε την τύχη να σπουδάσει επίσης με την μεγάλη πιανίστα και παιδαγωγό Manona Freeman-Παπαδάκη, κόρη του θρυλικού Woldermar Freeman, καθηγητή της Gina Bachauer. Τον Μάιο του 2010 έλαβε μέρος στον απαιτητικό Δεύτερο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Μαρία Χαιρογιώργου Σιγάρα (κατηγορία junior), από τον οποίο απέσπασε την ειδική διάκριση υποσχόμενου καλλιτέχνη. Εν συνεχεία τον Δεκέμβριο του 2011, έλαβε το βραβείο-υποτροφία Gina Bachauer Junior, από το Διεθνές Μουσικό Σωματείο Gina Bachauer. Το ίδιο έτος έλαβε το Πτυχίο Ειδικού Αρμονίας με άριστα παμψηφεί και το 2013 το Πτυχίο Αντίστιξης και πάλι με άριστα παμψηφεί, πριν μετοικήσει στο Λονδίνο για να σπουδάσει με τον Βρετανό πιανίστα, Graham Fitch.

Τον Ιανουάριο του 2014 έλαβε ένα χορήγημα από τον διακεκριμένο Αμερικανό πιανίστα, Professor Ray Luck για να σπουδάσει μαζί του για είκοσι ημέρες στη Φλόριντα. Το ίδιο έτος έγινε μαθητής του διάσημου παιδαγωγού Heribert Koch με τον οποίο ολοκλήρωσε τις σπουδές το 2017, λαμβάνοντας με διάκριση το Licentiate Piano Recital Diploma του Trinity College of Music, του Λονδίνου.

Έχει συμμετάσχει ως ενεργό μέλος σε σειρά σεμιναρίων και masterclasses από διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες: France Clidat (Γαλλία), Ray Luck (Η.Π.Α.), Heribert Koch (Γερμανία), Alberto Portugheis (Ην. Βασίλειο – Αργεντινή), Ruth Nye (Ην. Βασίλειο) Heyound Park (Γαλλία), Γιώργος Χατζηνίκος (Ελλάδα – Ην. Βασίλειο).

To 2016 έκδοσε το πρώτο του βιβλίο στην Ελλάδα, μια μουσικολογική διήγηση, υπο τον τίτλο Giacomo Meyerbeer: Η εποχή του και η Grand Opèra. Ως σολίστας έχει εμφανιστεί στη σκηνή διαφόρων γλαφυρών χώρων, όπως το Αχίλλειον (Παλάτι της Αυτοκράτηρας Σίσυ) στην Κέρκυρα, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Σαρόγλειον Μεγαρο (Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων) στην Αθήνα, το Wales Millennium Centre στο Cardiff, το Wesley Chapel και τη St Brides Church στο Λονδίνο, μεταξύ άλλων.

Τον Αύγουστο του 2017 βραβεύτηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την προσφορά του στις τέχνες, μέσω του Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής – Pro Musica Rhodos, του οποίου είναι καλλιτεχνικός διευθυντής.

Από το 2017 συνεχίζει ιδιωτικά τις σπουδές του στη διεύθυνση ορχήστρας με το περίφημο Γερμανό μαέστρο Prof Florian Ludwig. Συλλογή πρακτικής εμπειρίας μέχρι τώρα τον έχει οδηγήσει στα θέατρα της Koblenz και του Chemnitz, την Συμφωνική Ορχήστρα Savaria και τις Συμφωνικές Ορχήστρες Αθηνών και Szolnok.

 

Nadine Weissmann

“Εμφάνιση σταρ και προσγειωμένη επι της γης” (Das Opernglas) τέλεια περιγραφή την εξαιρετική δραματική mezzo-soprano Nadine Weissmann. “Η οποία πέραν της αψεγάδιαστης φωνής, έχει μια μια απίστευτη σκηνική παρουσία” (BR Klassik). Μια δώσει αίγλης με ατρόμητε δραματικά ένστικτα την έχουν καθιερώσει στις πρώτες γραμμές της νέας γενιάς των βαγκνερικων τραγουδιστών. Συνεργασίες με κάποιους από τους καλύτερους μαέστρους, σκηνοθέτες, ορχήστρες, φεστιβαλ και αίθουσες της έχουν ήδη επιτρέψει να κατακτήσει τις καρδιές ενός εύρους κοινού μέσω ευαίσθητης συναισθηματικής επικοινωνίας και φλογερή αυθεντική τέχνη.

Η γεννημένη στο Βερολίνο Nadine Weissmann τράβηξε το διεθνές ενδιαφέρον για το κοινό και τον τύπο το 2013 ως Erda στην παραγωγή του Δαχτυλιδιού, σκηνοθεσία Frank Carstoff στο Bayreuth Festival, υπό τον Kirill Petrenko, ένα ρόλο που τραγούδησε για 5 συνεχόμενες σεζόν. Σε μεγάλη ζήτηση για βαγκνερικους ρόλους διεθνώς, είναι επισης γνωστή για το κωμικό της ταλέντο, εμφανιζόμενοι σε περασμενες σεζόν ως Quickly στην Όπερα της Βαστίλης δίπλα στον Falstaff από τον Sir Bryn Terfel. Έκανε το ντεμπούτο της στο φεστιβάλ του Salzburg το 2019 στη συναρπαστική σκηνοθεσία του Barrie Kosky του Orphée aux enfers και σύντομα μετέπειτα στη Βασιλική Οπερα Covent Garden στη θρυλική παραγωγή του Μαγικού Αυλού από τον David McVicar. Σταθερή καλεσμένη στην Κωμική Όπερα του Βερολίνου έχει παρουσιάσει το μουσικό και δραματικό της φάσμα σε ρόλους τόσο διαφορετικούς όπως η Ježibaba (Rusalka), Gora (Medea του Reimann), Geneviène (Pelleas et Mélisandre) και Τρίτη Κυρία (Μαγικός Αυλός) στη φημισμένη παραγωγή του Barrie Kosky, η οποία την οδήγησε σε περιοδεία τόσο μακριά όσο η Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Γαλλία, Ισπανία, το Φεστιβάλ του Εδιμβούργου και η Ιαπωνία.

Με αγάπη για ρεσιτάλ η ίδια με την σύνοδο πιανίστα Karola Theill εμφανίστηκε τελευταία στη Villa Wahnfried στο Bayreuth. Μια ηχογράφηση της δεύτερης συμφωνία του Mahler με τον Ádám Fischer έχει μόλις κυκλοφορήσει και DVD του Orphée aux enfers από το Salzburg είναι ήδη διαθέσιμο.

Πιο πρωτινα πρόσθεσε στο ρεπερτόριο της την Ulrica (Un ballo in maschera / Ένας χορός μεταμφιεσμένων) καθώς και την πολυαναμενόμενη Dalila (Samson et Dalila). Επέστρεψε στην Κωμική Όπερα του Βερολίνου ως Leokadja Begbick στο Η Άνοδος και η Πτώση της πόλη του Mahagonny και ως Coupid στο Orphér aux enfers το περασμένο φθινόπωρο με μεγάλη επιτυχία και αδημονεί για συναυλία με τα Wesendonck Lieder, το ντεμπούτο της ως Amneris (Aida) και το ντεμπούτο της στο Budapest Wagner Festival ως Erda και τη συανυλΙα της τρίτης πράξης του Siegfried στο Bregenz Festival.

Η Nadine Weissmann σπούδασε στη Royal Academy of Music του Λονδίνου και με την Virginia Zeani στο Indiana University, στο Bloomington, αποφοιτώντας με B.Mus. και Master of Music (Vocal Performance) καθώς επίσης ένα Licentiate of the Royal Academy of Music (LRAM) και Performer Diploma στο IU. Είχε συμβόλαια πλήρους εργασίας με το θέατρο του Osnabrück και το Εθνικό Θέατρο της Βαϊμάρης, όπου επευφημήθηκε ως Carnen και σε πολλαπλούς ρόλους στο Δαχτυλίδι. Το ευρύ της ρεπερτόριο περιλαμβάνει ακόμη ρόλους όπως Baba the Turk (The Rake’s Progress), Herodias (Salome), Laura (La Gioconda), Floßhilde, Schwertleite, δεύτερη Norn και Waltraute στο Δαχτυλίδι, the Old Lady (Candide), Duenna (Betrothal in a Monastery), Florence Pike (Albert Herring), Countess Helfenstein (Mathis der Maler), the Old Baroness (Vanessa), Federica (Luisa Miller), Annina (Der Rosenkavalier), Maddalena (Rigoletto), Brigitta (Die tote Stadt), Filipjevna (Eugen Onegin), Mary (Der Fliegender Holländer), Marcelina (Le Nozze do Figaro) και Amando (Le Grand Macabre).

Ως συναυλιακή καλλιτέχνης μεγάλο μέρος της συγκέντρωσης της αποσπούν έργα όπως η Ένατη Συμφωνία and η Missa solemnis του Beethoven, η δεύτερη, η όγδοη Συμφωνία και Das Lied von der Erde του Mahler, η Alto Rhapsody του Brahms, η Jeremiah Symphony του Bernstein, ο Elijah του Mendelssohn μεταξύ άλλων. Έδωσε επίσης την πρεμιέρα του συμφωνικού κύκλου τραγουδιών Gesänge zur Erde του George Alexander Albrecht με την Staatskapelle Weimar. Μαέστροι με τους οποίους έχει συνεργαστεί συμπεριλαμβάνουν τους Michael Boder, Jesús López-Cobos, Christoph Eschenbach, Leo Hussain, Martin Hoff, Marek Janowski, Kirill Karabits, Lothar Koenigs, Fabio Luisi, Antonello Manacorda, Kirill Petrenko, Donald Runnicles, και ο Christian Thielemann, σε παραγωγές από τους Robert Carsen, Frank Castorf, Mariame Clément, Achim Freyer, La Fura dels Baus, Claus Guth, Jean-Louis Grinda, Barrie Kosky, Marco Arturo Marelli, Olivier Py, και Michael Schulz.

Η Nadine είναι νικήτρια του διαγωνισμού τραγουδιού της Kammeroper Schloss Rheinsberg, του διαγωνισμού Franscisco Viñas στη Βαρκελώνη και του διεθνούς διαγωνισμού Wagner στο Seattle. Το 2017 ονομάστηκε Fellow της Royal Academy of Music.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου