Ειδήσεις

Κορονοϊός: Οι δύο διαστάσεις για τον τουρισμό στην Ελλάδα

Οι άμεσες επιπτώσεις δεν είναι μεγάλες, ωστόσο για το κυβερνητικό επιτελείο αυτό που προέχει είναι η θωράκιση της χώρας ώστε να προβάλλουμε στους ξένους επισκέπτες μια εικόνα ασφάλειας

Μέρα με τη μέρα παρακολουθούν οι τουριστικοί φορείς τις εξελίξεις αναφορικά με την εξάπλωση του κορωνοϊού, ο οποίος έχει πλήξει ήδη διεθνείς κολοσσούς όπως η Hilton, ενώ και αεροπορικές- μεταξύ των οποίων και η Air China για τη χώρα μας- ανατρέπουν τον προγραμματισμό τους σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.

Για τον ελληνικό τουρισμό, οι ακυρώσεις είναι δεδομένες αυτή την περίοδο από την Κίνα και μπορεί να φθάνουν ακόμη και το 70%, ωστόσο, όπως τόνισε και ο ίδιος ο υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης στην ΕΡΤ χθες «μιλάμε για πολύ μικρές επιπτώσεις αφού ο αριθμός των Κινέζων τουριστών δεν ξεπερνά στην Ελλάδα τις 200.000 σε ένα σύνολο πλέον των 31 εκατ. τουριστών που επισκέπτεται την Ελλάδα (πλήν κρουαζιέρας). Επομένως οι άμεσες επιπτώσεις δεν είναι μεγάλες. Πιο σημαντικό από την όποια ακύρωση αυτή την στιγμή, κατά το κυβερνητικό επιτελείο και αυτό που προέχει είναι να θωρακιστούμε ώστε να μην έρθει η νόσος και να προβάλλουμε μία εικόνα ασφάλειας».

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να προτάξει και τις πολλαπλές παραμέτρους του ζητήματος, οι οποίες θα πρέπει να συνυπολογισθούν και αυτές ώστε να βγουν πιο ασφαλή συμπεράσματα για τον αντίκτυπο τελικά που μπορεί να υπάρξει σε μία αγορά η οποία, προ της εμφάνισης του ιού, ήταν μία από αυτές που «άνοιγαν» για τη χώρα μας με τον στόχο που είχε τεθεί από το υπουργείο να προσεγγίζει το μισό εκατ. Κινέζων τουριστών εντός διετίας έως το τέλος του 2021.

Μία από τις ορατές επιπτώσεις τώρα είναι να υπάρξει καθυστέρηση ώστε να «πιαστεί» ο στόχος των 500.000 τουριστών κι επομένως να καθυστερήσει η ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς. Πάντως, επί του παρόντος και με αφορμή την ακύρωση των δρομολογίων της Air China στο δρομολόγια Αθήνα- Πεκίνο για το Μάρτιο, από πλευράς του κυβερνητικού επιτελείου ξεκαθαρίζεται ότι δεν υπάρχει θέμα επανεξέτασης της καινούριας σύνδεσης Αθήνα- Σαγκάη, η οποία έχει ανακοινωθεί για τον ερχόμενο Ιούλιο από την κινεζική Juneyao Air.

Η άλλη διάσταση

Ωστόσο από την άλλη πλευρά υπάρχει και η άλλη διάσταση του ζητήματος κι αυτή φάνηκε πρόσφατα με την περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου Norwegian Spirit, το οποίο θα χρησιμοποιήσει τον Πειραιά ως homeport για πρώτη φορά, αφού άλλαξε φέτος τον προγραμματισμό του λόγω κορωνοϊου και «πιάνει» σε άλλα λιμάνια από αυτά που είχε σχεδιάσει.

Το κρουαζιερόπλοιο ιδιοκτησίας της Norwegian Cruise Line, θα ξεκινήσει δρομολόγια στις 19 Απριλίου και θα ολοκληρωθούν στις 15 Νοεμβρίου, ενώ, συνολικά θα πραγματοποιηθούν 31 κρουαζιέρες. Η θετική διάσταση της κρουαζιέρας έχει να κάνει με τα χρήματα που δαπανά ο κάθε επιβάτης στο λιμάνι αναχώρησης που είναι τετραπλάσια -περίπου 210 ευρώ κατά μέσο όρο παγκοσμίως ανά επιβάτη- από αυτά που δαπανά όταν είναι επιβάτης transit. Το συγκεκριμένο πλοίο θα δέσει πάνω από 160 φορές σε άλλα ελληνικά λιμάνια κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Μία ακόμη παράμετρος έχει να κάνει με το πού τελικά θα στραφούν, λόγω κορωνοϊου, οι τουρίστες από Ευρώπη, ΗΠΑ κ.τ.λ. που είχαν προγραμματίσει ταξίδι στην Ασία. Συνολικά πάντως, με βάση τα πρώτα νούμερα που έρχονται από την Ευρώπη, οι κρατήσεις για Ελλάδα φέτος εμφανίζονται αυτή την περίοδο ανοδικές, ενώ αυξήσεις συνολικά στις κρατήσεις του ανά την Ευρώπη διαπιστώνει και ο μεγαλύτερος πλέον (μετά την κατάρρευση της Thomas Cook) ταξιδιωτικός οργανισμός της Ευρώπη, η TUI. Ο όμιλος βέβαια επωφελείται φέτος και λόγω κατάρρευσης της Thomas Cook, ωστόσο αυτή την στιγμή καταγράφει αύξηση 14% στις κρατήσεις της δραστηριότητας του tour operator γι’ αυτό το καλοκαίρι.

Στον αντίποδα ένας άλλος διεθνής κολοσσός όπως η Hilton αναγκάζεται να κλείσει 150 ξενοδοχεία στην Κίνα λόγω του κορωνοϊού και σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Chris Nassetta, η ανάκαμψη σύμφωνα με την προηγούμενη εμπειρία με την επιδημία SARS, αναμένεται μετά την πάροδο 6 έως 12 μηνών.

Η εξέλιξη αυτή εκτιμάται ότι θα μειώσει από 25 έως 50 εκατ. δολάρια τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της αλυσίδας φέτος.

πηγή newmoney.gr

Στεφανία Σούκη

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου