Όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου η αιφνιδιαστική απόφαση για την απαγόρευση κάθε είδους κίνησης των κρουαζιερόπλοιων, δημιουργούν σοβαρότατα προβλήματα σε προγραμματισμένες προσεγγίσεις ενώ δυσφημίζεται η χώρα.

Ένα ξαφνικό απαγορευτικό στα κρουαζιερόπλοια από τα συναρμόδια υπουργεία μέσω ΚΥΑ που εκδόθηκε την προηγούμενη Κυριακή έχει προκαλέσει κύματα αγανάκτησης και διαμαρτυριών από τις εταιρείες κρουαζιέρας.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 71354 ΦΕΚ 4911/Β/8-11-2020 και συγκεκριμένα το άρθρο 4 προβλέπει ότι «απαγορεύεται εν όλω ο κατάπλους των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, των επαγγελματικών τουριστικών πλοίων και των κρουαζιερόπλοιων, ανεξαρτήτως σημαίας, στην Επικράτεια, προερχόμενων από οποιονδήποτε γεωγραφικό προορισμό της αλλοδαπής, καθώς και η με οποιονδήποτε τρόπο αποβίβαση επιβατών από τα πλοία αυτά»

Όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου η αιφνιδιαστική απόφαση για την απαγόρευση κάθε είδους κίνησης των κρουαζιερόπλοιων κυρίως για ανεφοδιασμό, δημιουργούν σοβαρότατα προβλήματα σε προγραμματισμένες προσεγγίσεις ενώ δυσφημίζεται η χώρα.

Να σημειωθεί εδώ ότι με την ανακοίνωση του lockdown οι εταιρείες ακύρωσαν τις προσεγγίσεις ελληνικών λιμανιών από τις προγραμματισμένες κρουαζιέρες γιατί δεν θα μπορούσαν να μετακινηθούν οι επιβάτες. Συνεπώς πρακτικά η απαγόρευση αφορά τα κρουαζιερόπλοια που είναι «άδεια» επιβατών και ζητούν απλώς ανεφοδιασμό ή να δέσουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σε κάποιο ελληνικό λιμάνια. Η απαγόρευση αυτή ζημιώνει τη χώρα οικονομικά αλλά μειώνει και την «θέση» της στο διεθνή χάρτη κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με παράγοντες της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας η οποία έκανε παρέμβαση στον Υπουργό ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη για το θέμα, η απαγόρευση αυτή γίνεται χωρίς καμία προειδοποίηση, όπως για παράδειγμα αυτή που έγινε για το lockdown στην χώρα από 7/11, γεγονός που είχε προαναγγελθεί από τις 5/11.

Οι ίδιοι παράγοντες τονίζουν ότι με τον εντελώς αιφνιδιαστικό αυτόν τρόπο της απαγόρευσης για τα κρουαζιερόπλοια και για όλες τις κινήσεις των (ελλιμενισμό – ανεφοδιασμό – δρομολόγια μεταφοράς επιβατών), δημιουργούνται σοβαρότατα προβλήματα σε προγραμματισμένες προσεγγίσεις και κυρίως για λόγους ελλιμενισμού και ανεφοδιασμού με καύσιμα και άλλα υλικά, όπου τα πλοία βρίσκονται σήμερα εν πλω, με προορισμό Ελληνικούς λιμένες.

Παρέμβαση έκανε και η Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (Clia) ζητώντας να μην αντιμετωπίζονται τα κρουαζιερόπλοια κενά επιβατών διαφορετικά από τα εμπορικά πλοία.

Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή τέσσερα κρουαζιερόπλοια δεν γνωρίζουν τι να κάνουν καθώς επρόκειτο να πιάσουν ελληνικά λιμάνια. Το ένα μάλιστα είναι έξω από το λιμάνια του ηρακλείου.

Σε αντίθεση με την χώρα μας η Γαλλία και συγκεκριμένα το λιμάνι της Μασσαλίας εξακολουθεί να δέχεται κρουαζιερόπλοια και μέχρι τώρα επτά πλοία έχουν βρει καταφύγιο εκεί.

Πηγή: euro2day.gr

Λάμπρος Καραγεώργος

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ