Ρεπορτάζ

Π. Καραγιάννης: «Η αγορά της Ρόδου έχει περιέλθει σε χειμερία νάρκη»

Σε «χειμερία νάρκη» βρίσκεται η αγορά της Ρόδου, με την αγοραστική κίνηση να έχει πέσει κατακόρυφα ενώ ο τουρισμός αυτή την περίοδο, δεν φαίνεται να βοηθάει καθόλου για την βελτίωση της δημιουργηθείσας κατάστασης.  Αυτό δήλωσε, μεταξύ άλλων στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Δωδεκανήσου κ. Παναγιώτης Καραγιάννης:
«Αυτό που μπορούμε να πούμε μετά βεβαιότητας είναι πως παρ’ ότι έχει ξεκινήσει η τουριστική σεζόν, δυστυχώς η αγορά βρίσκεται ακόμη σε χειμερία νάρκη. Είναι πολύ μικρή η αγοραστική κίνηση και συγκρινόμενη με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ο τζίρος είναι πεσμένος. Σε όλα αυτά ήρθαν να προστεθούν όλες οι τελευταίες εξελίξεις. Το κακό κλίμα έχει συνέπειες στην αγοραστική δραστηριότητα των Ελλήνων πελατών, οι οποίοι περνούν έξω από τα εμπορικά καταστήματα χωρίς να ψωνίζουν».
Σε ό,τι αφορά τους τουρίστες, με το ξεκίνημα της σεζόν έρχονται οι «τουρίστες της προσφοράς» οι οποίοι μπορεί να υπερέχουν αριθμητικά, αλλά δεν έχουν αγοραστική δύναμη.
«Μιλάμε για τα εκτός πόλεως Ρόδου ξενοδοχεία τα οποία είναι σχεδόν γεμάτα, αλλά οι πελάτες με το ‘all inclusive’ δεν κατεβαίνουν στην πόλη και δεν ξοδεύουν χρήματα. Άρα, η αγορά δεν κινείται».  Σε ερώτηση για το πώς διαμορφώνονται οι τιμές λιανικής, ο κ. Καραγιάννης δήλωσε: «Ενώ έπρεπε να σημειωθούν αυξήσεις, οι έμποροι απορρόφησαν ακόμη και την εξίσωση του ΦΠΑ, που από το 16% πήγε στο 23%. Επειδή βρεθήκαμε να έχουμε περσινά αποθέματα, δεν μπορούσαμε να αλλάξουμε καταμεσής της σεζόν τις τιμές μας. Με τις ίδιες θα παραμείνουμε και φέτος. Το ζητούμενο είναι τι θα γίνει στο άμεσο μέλλον, όπου θα αυξηθεί κι άλλο ο ΦΠΑ και φυσικά, όλα τα μέτρα που ψηφίστηκαν στο φορολογικό, τα οποία θα λειτουργήσουν σε βάρος των εμπόρων και της αγοράς. Δεν υπάρχει περιθώριο για να ρίξουμε κι άλλο τις τιμές. Και αν υλοποιηθούν όλα αυτά που ψηφίστηκαν στην Βουλή, δε νομίζω ότι θα αντέξουν πολλές επιχειρήσεις εφεξής».
Από την άλλη πλευρά, οι παρατεταμένες εκπτώσεις και οι εορτές του Πάσχα, δεν κατάφεραν να καλύψουν τις απώλειες του περασμένου χειμώνα, ο οποίος ήταν ο χειρότερος των τελευταίων ετών για την Ρόδο! Η έλλειψη ρευστότητας, η χαμηλή αγοραστική ζήτηση, η συνεχώς αυξανόμενη φορολογία, επέφεραν μεγάλες ζημιές στην αγορά της Ρόδου: «Ο χειμώνας που πέρασε, ήταν ο χειρότερος που έζησε η αγορά της Ρόδου από την περίοδο του 1974! Πολλά εμπορικά καταστήματα –πολλά εκ των οποίων στο κέντρο- δεν έκαναν καθόλου καλούς τζίρους. Σε όλη αυτή την κατάσταση ήρθαν να προστεθούν και τα καταστήματα των πολυεθνικών, που δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά –εις βάρος των ντόπιων επιχειρήσεων. Οι πολυεθνικές όμως, έτσι λειτουργούν. Σε μια περιοχή μπορεί να έχουν ανεβασμένο τζίρο και σε άλλη περιοχή να έχουν μειωμένο τζίρο. Απλά κοιτάζουν τα οικονομικά αποτελέσματα σε ετήσια βάση και αποφασίζουν. Σ’ εμάς δεν συμβαίνει αυτό. Είμαστε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Εάν δεν δουλέψουμε κι αυτό το καλοκαίρι θα έχουμε πολλά αρνητικά αποτελέσματα. Δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια αντοχής για τις περισσότερες επιχειρήσεις στην Ρόδο για πάνω από ένα χρόνο…»
Όσον αφορά στις εκπτώσεις οι οποίες δημιουργούν κλίμα προσδοκιών, ο κ. Καραγιάννης εκτιμά ότι: «Ευτελίζεται ο θεσμός των εκπτώσεων και των προσφορών καθώς δεν αποδίδουν σε τίποτε. Οι εμπορικές επιχειρήσεις πια, βρίσκονται σε μια διαρκή εκπτωτική περίοδο. Διότι για να επιβιώσουν οι επιχειρηματίες και για να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα, προσπαθούν να μην χάσουν τους πελάτες τους. Τα ποσοστά είναι παραπλανητικά. Όλοι τελικά, έχουν βάλει νερό στο κρασί τους. Και οι επώνυμοι και οι μή επώνυμοι».

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου