Η επιχειρηματική κοινότητα της Ρόδου βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπη με μια εξαιρετικά σοβαρή κατάσταση, η οποία απειλεί άμεσα τη βιωσιμότητα και τη νόμιμη λειτουργία χιλιάδων επιχειρήσεων στο νησί. Πρόκειται για την δέσμια, σύμφωνα με τον νόμο αρμοδιότητα του Δήμου Ρόδου να προχωρά στην αναγνώριση των δημοτικών οδών, προκειμένου να χορηγήσει σε επιχειρήσεις την έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης σε αναγνωρισμένη οδό, προαπαιτούμενο για τη νόμιμη λειτουργία τους.
Όπως τόνισε σήμερα ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Απόστολος Ασπράκης σε συνέντευξη Τύπου ειδικά για το θέμα, «δυστυχώς αυτό δεν γίνεται. Η άρνηση ή η αδράνεια του Δήμου να επιτελέσει την υποχρέωσή του έχει ως αποτέλεσμα επιχειρήσεις που βρίσκονται σε δρόμους που δεν έχουν επισήμως αναγνωριστεί ως δημοτικοί, να αδυνατούν να λάβουν τη θεμελιώδη Άδεια Εισόδου-Εξόδου – προαπαιτούμενο για την έκδοση της Άδειας Λειτουργίας τους».
Ο κ. Ασπράκης έκανε λόγο για έναν «διοικητικό παραλογισμό», αφού όπως εξήγησε, ο Δήμος Ρόδου αρνείται να αναγνωρίσει ως δημοτικές οδούς δρόμους που έχει ήδη ονοματοδοτήσει με αποφάσεις των συλλογικών του οργάνων, που έχει ασφαλτοστρώσει χρησιμοποιώντας δημόσιους πόρους,
και των οποίων τον ηλεκτροφωτισμό καλύπτει διαρκώς με έξοδα του δημοτικού προϋπολογισμού.
«Δεν μπορείς να μην αναγνωρίζεις κάτι που ο ίδιος διαχειρίζεσαι, συντηρείς και ονομάζεις. Αυτό συνιστά, όχι μόνο κατάφωρη παραβίαση του καθήκοντος της διοίκησης να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, αλλά και θεσμική στρέβλωση με χαρακτηριστικά σκανδάλου. Η Ρόδος δεν μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται με αόρατους δρόμους και αόρατες ευθύνες. Οι επιχειρήσεις του νησιού δεν επιτρέπεται να είναι όμηροι ενός οργανισμού που αρνείται να εκπληρώσει την ευθύνη του και την αρμοδιότητα του. Οι επιχειρηματίες του τόπου αξίζουν μια Διοίκηση που να υπηρετεί, όχι που να εμποδίζει. Είναι διοικητικά παράλογο, εγκληματικό και σκανδαλώδες» ανέφερε μεταξύ άλλων.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος Τύπου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου Κώστας Ταρασλιάς τόνισε πως πρέπει να υπάρξει παρέμβαση των αρμοδίων ελεγκτικών και εποπτικών αρχών, όπου απαιτείται, για να διασφαλιστεί η νομιμότητα και έκανε γνωστό πως για την δαπάνη δημοσίου χρήματος σε αυτές τις οδούς που ο Δήμος Ρόδου σήμερα προσποιείται ότι δεν γνωρίζει, η Περιφέρεια θα ενεργοποιήσει τις διαδικασίες καταλογισμού αυτών.
Ο κ. Ασπράκης έκανε γνωστό ότι για το θέμα είχε επικοινωνία με την ΓΓ του Δήμου Άννα Παρασκευοπούλου, η οποία ως επιχείρημα για την άρνηση να ασκήσει ο Δήμος τη δέσμια αρμοδιότητά του, επικαλέστηκε ότι το κράτος έχει ξεκινήσει την διαδικασία της αποτύπωσης όλων των δημοτικών οδών. Αυτό κατά τον κ. Ασπράκη αποτελεί ψευτοεπιχείρημα, καθώς οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να περιμένουν την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας που μπορεί να διαρκέσει ακόμα και δύο χρόνια. Εκανε επίσης γνωστό ότι μέχρι σήμερα έχουν δοθεί εγκρίσεις κατά περίπτωση και κατ’ εξαίρεση, με απόφαση της δημοτικής αρχής, θέτοντας το ερώτημα με ποιο κριτήριο δόθηκαν αυτές οι εγκρίσεις.
Tο θέμα είναι πολύ σοβαρό και έχει σοβαρότατες οικονομικές αλλά και περιβαλλοντικές προεκτάσεις οι οποίες θα φανούν μέσα στους επόμενους μήνες, αφού για μεγάλο αριθμό ξενοδοχειακών μονάδων, λήγουν οι άδειες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία τους.
Η σταγόνα πάντως που ξεχείλισε το ποτήρι είναι η άρνηση του Δήμου Ρόδου να εγκρίνει την κυκλοφοριακή σύνδεση σε αναγνωρισμένη οδό πυρηνελαιουργείου στις Καλυθιές, του μοναδικού στο νησί, γεγονός που θα οδηγήσει σε τεράστιο περιβαλλοντικό πρόβλημα, με ορατό τον κίνδυνο 20.000 τόνοι πυρήνα από τα ελαιοτριβεία της Ρόδου, να καταλήξουν σε ποτάμια και ρέματα, με την έναρξη της προσεχούς ελαιοκομικής περιόδου.
Πηγή: realvoice995.gr