Ειδήσεις

Δύο γραμμές στην κυβέρνηση για τις αποκρατικοποιήσεις

Σε «πυροσβέστη» που σβήνει τις «πυρκαγιές» των υπουργών της κυβέρνησης έχει μετατραπεί το ΤΑΙΠΕΔ. Η διοίκηση του Ταμείου, εκτός από τη διαπραγμάτευση των αποκρατικοποιήσεων με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές, έχει αναλάβει και την επικοινωνιακή διαχείριση των κρίσεων που προκαλούν οι υπουργοί με τις τοποθετήσεις τους.

Τελευταίο κρούσμα αποτέλεσε η κρίση της Fraport. Η τελευταία, ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα α΄ τριμήνου 2015, έκανε λόγο προς τους μετόχους της για μια συμφωνία που δεν «περπατάει» και ότι πλέον, σε αντίθεση με τις αρχικές εκτιμήσεις, η ολοκλήρωσή της δεν αναμένεται μέσα στο 2015.

Οι δηλώσεις αυτές ήρθαν λίγες ημέρες αφότου η γερμανική εταιρεία πραγματοποίησε τις πρώτες επαφές στην Ελλάδα. Εκεί διαπίστωσε την ύπαρξη δύο γραμμών στις τάξεις της κυβέρνησης, σε ό,τι αφορά την αποκρατικοποίηση που την ενδιαφέρει. Η πρώτη εκφράστηκε από τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη και η δεύτερη από τον πρόεδρο του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, Στέργιο Πιτσιόρλα. Ο πρώτος από τους δύο, ως αρμόδιος υπουργός, ζητούσε την αλλαγή των όρων της συμφωνίας στην οποία έχει καταλήξει η Fraport με το TΑΙΠΕΔ, ενώ ο δεύτερος εμφανίσθηκε διστακτικός σε κάτι τέτοιο. Πιθανώς, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες του εγχειρήματος, εμφανίσθηκε λιγότερο πρόθυμος να κάνει αλλαγές στους όρους της σύμβασης παραχώρησης, καθώς οι περισσότεροι νέοι όροι που προκρίνονταν τόσο από τον κ. Σταθάκη όσο και από άλλα μέλη της κυβέρνησης (π.χ. Χρ. Σπίρτζης) ναρκοθετούν νομικά τη συμφωνία.

Οι διαφωνίες στο εσωτερικό της κυβέρνησης φαίνεται ότι αποτυπώθηκαν και εγγράφως, σε μια απάντηση που έδωσαν τα δύο στελέχη σε επιστολή της Fraport. Κάθε πλευρά απέστειλε διαφορετική απάντηση στην κοινή επιστολή που έλαβε από τον προτιμητέο επενδυτή. Αυτό αποτέλεσε τη σταγόνα που ξεχείλισε την υπομονή των Γερμανών, θεωρώντας χάσιμο χρόνου την ενασχόληση με την αποκρατικοποίηση.

Το ΤΑΙΠΕΔ αντέδρασε τελικά ψύχραιμα, επαναβεβαιώνοντας τις προθέσεις της κυβέρνησης για ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης χωρίς αλλαγές στο περιεχόμενο της αρχικής συμφωνίας. Αλλωστε, η περίοδος που διανύουμε δεν είναι εύκολη για να αλλάζεις προσφορές, με προκαταβαλλόμενο τίμημα ύψους 1,23 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το ποσό αυτό είναι το υψηλότερο που έχει συλλεγεί, όχι μόνον από μια αποκρατικοποίηση αλλά από τις αποκρατικοποιήσεις μιας ολόκληρης χρονιάς, για όλα τα προηγούμενα έτη κατά τα οποία υλοποιείται το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που το ΤΑΙΠΕΔ παρενέβαινε πυροσβεστικά στις δηλώσεις του υπουργού Γ. Σταθάκη. Το ίδιο είχε πράξει λίγες ημέρες πριν και στην υπόθεση του ΟΛΠ. Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, μάλιστα, αναγκάστηκε να εκδώσει ανακοίνωση, προκειμένου να διαψεύσει δηλώσεις του υπουργού Οικονομίας. Συγκεκριμένα, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ., Νικήτα Κακλαμάνη, σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, ο υπουργός Οικονομίας είπε ότι «το ΤΑΙΠΕΔ διαπραγματεύεται με την Cosco» την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Πειραιώς. Την επομένη το πρωί, το ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε ότι το Ταμείο «δεν διαπραγματεύεται με κανέναν την αλλαγή όρων του διαγωνισμού». Υπογράμμιζε, δε, ότι το Ταμείο «τηρεί απαρέγκλιτα τους όρους διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης των επενδυτών και ενημερώνει ότι επεξεργάζεται μικρής έκτασης τροποποίηση των όρων, τους οποίους και θα επικοινωνήσει άμεσα σε όλους τους επενδυτές που βρίσκονται στη Β΄ φάση του διαγωνισμού».

Καθημερινή

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου