Συνεντεύξεις

Δ. Τσίκκης: «Δεν θα επιτρέψουμε παρεμβάσεις για την τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΡ»

Συνέντευξη
στην Πέγκυ Ντόκου
Δεν θα επιτρέψουμε,  να γίνονται υποδείξεις και παραινέσεις για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η ΔΕΥΑΡ τονίζει σε συνέντευξή του στη «δημοκρατική», ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Ρόδου κ. Δημήτρης Τσίκκης, σχολιάζοντας τις πρόσφατες δηλώσεις του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γ. Χατζημάρκου και την «κόντρα» με επιτελείς της Περιφέρειας που ακολούθησε με αφορμή τη λειτουργία του φράγματος Γαδουρά.
Ο κ. Τσίκκης επισημαίνει ότι η επιχείρηση με ορθολογική και χρηστή διαχείριση των  οικονομικών της έχει σημαντικά κέρδη, που θα ανέλθουν στα 2,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του έτους, τα οποία της επιτρέπουν να εκτελεί έργα από ιδίους πόρους αλλά και να προγραμματίζει ανάλογα την τιμολογιακή της πολιτική.
Επισημαίνει ότι πρόθεσή του είναι να καταθέσει εισήγηση στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑΡ για χορήγηση εκπτώσεων στα τιμολόγιά της, σε τρίτεκνες οικογένειες, όταν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου υλοποιήσει την δέσμευσή της να δίνει δωρεάν το νερό στην επιχείρηση από το φράγμα του Γαδουρά.
Χαρακτήρισε παραπέρα ατυχή την τοποθέτηση του πρώην δημάρχου Ροδίων κ. Χατζή Χατζηευθυμίου στο δημοτικό συμβούλιο για την ποιότητα του νερού στην Παστίδα και συνιστά στους δημοτικούς συμβούλους  να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί, όταν αναφέρονται σε τέτοια θέματα που άπτονται της δημόσιας υγείας και μπορεί να προκαλέσουν άνευ λόγου και αιτίας πανικό στους κατοίκους μιας περιοχής.
Αναλυτικά η συνέντευξη του προέδρου της ΔΕΥΑ Ρόδου κ. Δημήτρη Τσίκκη
• Κύριε Τσίκκη, να ξεκινήσουμε από τα πρόσφατα γεγονότα με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Σε τι σημείο βρίσκονται οι σχέσεις σας και για ποιο λόγο;  
Ο Ροδιακός λαός με εξέλεξε με την ψήφο του για να υπηρετήσω τα συμφέροντά του. Σεβόμενος την ψήφο του και τιμώντας την εμπιστοσύνη, που επέδειξε στο πρόσωπό  μου ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος και το δημοτικό συμβούλιο, συνεχίζω απρόσκοπτα, το έργο που μου έχει ανατεθεί, συνεργαζόμενος με όλες  τις αρχές και τους φορείς για το καλό του νησιού μας και των πολιτών του.
Όμως οι ρόλοι μεταξύ του Α και του Β βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι διακριτοί. Όπως η διοίκηση της  ΔΕΥΑΡ δεν παρεμβαίνει στην λειτουργία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και εμείς απαιτούμε από την περιφερειακή αρχή να μην παρεμβαίνει στην λειτουργία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης.
Η συνεργασία της  ΔΕΥΑΡ με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι επιβεβλημένη και προς αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε έχοντας πάντα ως γνώμονα  την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών του νησιού μας και την αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών.
Όμως σε καμία περίπτωση   δεν θα επιτρέψουμε,  να μας γίνονται υποδείξεις και παραινέσεις για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η ΔΕΥΑΡ.
Η θέση μας αυτή είναι αδιαπραγμάτευτη και θα συνεχίσουμε να την υπερασπιζόμαστε, ακόμη και αν αυτό ενοχλεί κάποιους.
Προφανώς σε κάποιους διαφεύγει το γεγονός, ότι είμαι αιρετός, εκλέχθηκα στο δημοτικό συμβούλιο με την ψήφο του Ροδιακού λαού τον οποίο συνεχίζω να υπηρετώ  να προασπίζομαι τα συμφέροντά του και να λογοδοτώ απέναντί του.
• Στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο, σας τέθηκαν θέματα με την ποιότητα του νερού σε διάφορες περιοχές. Θα ήθελα το σχόλιό σας.  
Όπως δήλωσα στο δημοτικό συμβούλιο και επαναλαμβάνω και μέσω της έγκριτης εφημερίδας σας, η ποιότητα του νερού που παρέχει η ΔΕΥΑΡ προς τους καταναλωτές της  είναι καλή. Το χημικό εργαστήριο της ΔΕΥΑΡ είναι το πιο σύγχρονο που λειτουργεί στην χώρα μας και  σε καθημερινή βάση πραγματοποιούνται έλεγχοι για την  ποιότητα του πόσιμου νερού στο δίκτυο ύδρευσης της, ώστε να γίνεται άμεσα αντιληπτό και να αντιμετωπίζεται έγκαιρα οποιοδήποτε πρόβλημα ενδεχομένως προκύψει.
Επομένως η καλή  ποιότητα του πόσιμου νερού δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Εξάλλου αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα άμεσα ενημερώνουμε το καταναλωτικό κοινό καθώς δεν επιθυμούμε να θέσουμε σε κίνδυνο την υγεία του.
Η τοποθέτηση του πρώην δημάρχου Ροδίων κ. Χατζή Χατζηευθυμίου στο δημοτικό συμβούλιο για την ποιότητα του νερού στην Παστίδα, ήταν ατυχής και θα συνιστούσα στους συναδέλφους να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί, όταν αναφέρονται σε τέτοια θέματα που άπτονται της δημόσιας υγείας και μπορεί να προκαλέσουν άνευ λόγου και αιτία πανικό στους κατοίκους μιας περιοχής.
• Δώστε μας μια εικόνα για τις γεωτρήσεις στο νησί. Πού υπάρχουν, εάν επαρκούν και ποια τα σχέδια για το άμεσο μέλλον.
Σε όλο το νησί λειτουργούν 377 γεωτρήσεις ύδρευσης και άρδευσης, τις οποίες φροντίζουμε να συντηρούμε σε τακτά χρονικά διαστήματα  και να επενδύουμε χρήματα σε νέες τεχνολογίες και αυτοματισμούς. Πρωταρχικό μέλημα των υπηρεσιών της ΔΕΥΑΡ είναι η εξασφάλιση της επάρκειας του νησιού καθ’όλη την διάρκεια του έτους  και κυρίως κατά την θερινή περίοδο, που ο πληθυσμός του νησιού μας διπλασιάζεται λόγω  της παρουσίας των τουριστών. Όμως τα δίκτυα ύδρευσης της ΔΕΥΑΡ, είναι ζωντανοί οργανισμοί και επομένως είναι λογικό να σημειώνονται βλάβες ή ζημιές, τις οποίες τα συνεργεία της ,μεριμνούν να αντιμετωπίζουν άμεσα και αποτελεσματικά.
Με την ανάληψη των καθηκόντων μας στην ΔΕΥΑΡ, θέσαμε ως πρωταρχικό στόχο σε συνεννόηση και συνεργασία με τους εργαζόμενους, οι όποιες παρεμβάσεις απαιτούνται, για την αποκατάσταση μιας βλάβης, να  γίνονται όσο το δυνατόν άμεσα, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη υδροδότηση των πολιτών.
Οι γεωτρήσεις μας βρίσκονται σε βάθη 100 και πλέον μέτρων και σε λιγότερα οι πηγές και τα επιφανειακά ύδατα. Οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες της ΔΕΥΑΡ μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις που είχαμε εκτιμούν, ότι παρά την παρατεταμένη  ανομβρία που επικρατεί δεν θα υπάρξει πρόβλημα στην  υδροδότηση του νησιού  κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Παρόλα αυτά και για να αντιμετωπίσουμε κάθε ενδεχόμενο έχουμε στα συρτάρια μας εναλλακτικό σχέδιο και είμαστε έτοιμοι να το εφαρμόσουμε ανά πάσα στιγμή, απαιτηθεί για να καλύψουμε τις ανάγκες που θα προκύψουν.
Με την ευκαιρία που μου δίνετε θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή των πολιτών, προκειμένου να αποφεύγουν την αλόγιστη χρήση του νερού, λόγω της έλλειψης βροχοπτώσεων.
• Πώς είναι η οικονομική κατάσταση της ΔΕΥΑΡ; Είστε ικανοποιημένος από την μέχρι τώρα διαχείριση;
Παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία που επικρατεί, μπορώ να δηλώσω, ότι είμαι ικανοποιημένος  για την οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην ΔΕΥΑΡ. Με ορθολογική και χρηστή διαχείριση των  οικονομικών της καταφέραμε να έχουμε σημαντικά κέρδη και να βάλουμε «ζεστό» χρήμα στα ταμεία της από χρέη παρελθόντων χρόνων.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της οικονομικής υπηρεσίας της, το 2016 η ΔΕΥΑΡ θα παρουσιάσει κέρδη ύψους 2,5 εκατ.ευρώ τα οποία θα επενδύσουμε προς όφελος του Ροδιακού λαού.
Η ΔΕΥΑΡ έχει 82.283 πελάτες στους  οποίους αποκλειστικά και μόνο  στηρίζεται οικονομικά ,για να συνεχίσει την βιώσιμη λειτουργία και πορεία της.
Αξίζει να σημειώσω, ότι το 2015 τα έσοδα της ΔΕΥΑΡ ανήλθαν στο ποσό των 16 εκατ. ευρώ και μαζί με τα ποσά που εισπράξαμε από τα χρέη παρελθόντων ετών άγγιξαν τα 23 εκατ. ευρώ. Τα έσοδά της το 2015 ήταν κατά πολύ αυξημένα σε σχέση με το 2014 που ανήλθαν στο ποσό  μόλις των 11,5 εκατ. ευρώ.
Η οικονομική ευρωστία της ΔΕΥΑΡ, επιτρέπει πλέον στην διοίκησή της να προγραμματίζει και να εκτελεί έργα από ιδίους πόρους και στο πιο απομακρυσμένο χωριό του νησιού μας.
Επίσης η διοίκησή της σε αγαστή συνεργασία με τους υπηρεσιακούς υπαλλήλους, κατάφερε  να προχωρήσει  στον διακανονισμό των δανείων που είχε  η ΔΕΥΑΡ προς τις τράπεζες ύψους 8 εκατ.ευρώ, πετυχαίνοντας μάλιστα χαμηλότερο επιτόκιο και διασφαλίζοντας προς όφελός της το ποσό των 500.000 ευρώ από την αφαίρεση τόκων παρελθόντων ετών.
Όμως το σημαντικότερο είναι, ότι κατορθώσαμε παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία να εξασφαλίσουμε την φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα της ΔΕΥΑΡ η οποία δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ προς την Εφορία και το ΙΚΑ αλλά και προς τη ΔΕΗ.
Στην διάρκεια της θητείας μας καταφέραμε να εξοφλήσουμε όλους τους προμηθευτές της ΔΕΥΑΡ που σημαίνει, ότι ρίξαμε  «ζεστό» χρήμα στην αγορά της Ρόδου.
Ως διοίκηση της ΔΕΥΑΡ αισθανόμαστε  περήφανοι για το γεγονός, ότι  το 2015 ολοκληρώσαμε έργα ύψους 5,5 εκατ.ευρώ μέρος των οποίων σχεδίασε και ξεκίνησε να υλοποίει η προηγούμενη διοίκησή της την οποία και ευχαριστούμε.
Η διοίκηση της ΔΕΥΑΡ με πυξίδα την χρηστή διαχείριση και την διαφάνεια, δουλεύει ακατάπαυστα  για να φέρει εις πέρας το έργο που δεσμεύτηκε η δημοτική αρχή απέναντι  στο Ροδιακό λαό και εκτιμώ πως σε μεγάλο βαθμό τα έχουμε καταφέρει.
Άλλωστε η ομοφωνία που επικρατεί στις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου αποδεικνύει την διαφάνεια που διέπει τις αποφάσεις μας και την  υλοποίηση του έργου μας.
• Τι εκπτώσεις ισχύουν για ευπαθείς ομάδες όπως οι πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, ΑΜΕΑ κ.λπ. στην Ρόδο; Η ΔΕΥΑΡ προχωρά και σε διακανονισμούς;
Από τις πρώτες αποφάσεις που έλαβε το νυν διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑΡ ήταν και να προχωρήσει στην μείωση της τιμής του νερού προς ΑΜΕΑ. Η ομόφωνη απόφασή του, επικυρώθηκε και από το δημοτικό συμβούλιο και πλέον τα ΑΜΕΑ  όπως και οι πολύτεκνες οικογένειες πληρώνουν κατά 50% μειωμένα τα τιμολόγια της ΔΕΥΑΡ.
Πρόθεσή μου για τις τρίτεκνες οικογένειες είναι να καταθέσω εισήγηση στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑΡ για παροχή εκπτώσεων στα τιμολόγιά της, όταν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου υλοποιήσει την δέσμευσή της να δίνει δωρεάν το νερό στην Επιχείρηση από το Φράγμα του Γαδουρά.
Η ΔΕΥΑΡ αναλογιζόμενη και την οικονομική κρίση που επικρατεί δείχνει το κοινωνικό πρόσωπό της, προσφέροντας χέρι βοηθείας και ανακουφίζοντας στο μέτρο του δυνατού ευπαθείς ομάδες.
Στο πλαίσιο αυτό δίνουμε στους οφειλέτες μας την δυνατότητα διακανονισμού των χρεών τους προς την ΔΕΥΑΡ σε 36 δόσεις μέχρι το τέλος του 2016.
Μάλιστα μπορώ να πω, ότι αρκετοί συμπολίτες μας που αδυνατούσαν να εξοφλήσουν εφάπαξ τις οφειλές τους προς την ΔΕΥΑΡ έσπευσαν να διακανονίσουν τις οφειλές τους.
• Είχατε δηλώσει πως βούληση της διοίκησης της επιχείρησης είναι να λειτουργήσουν το ταχύτερο δυνατό γραφεία στις δημοτικές ενότητας Αταβύρου, Καμείρου και Νότιας Ρόδου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η προσπάθεια;
Ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΥΑΡ μετά από παρότρυνση της διοίκησης αλλά και του δημάρχου Φώτη Χατζηδιάκου, επεξεργάζονται το σχέδιο για την λειτουργία γραφείων εργων στις δημοτικές ενότητες Ρόδου. Ο στόχος μας για την αποκέντρωση υπηρεσιών της ΔΕΥΑΡ και στις απομακρυσμένες δημοτικές κοινότητες «σκοντάφτει» στην έλλειψη προσωπικού που απαιτείται για την στελέχωση τους.
Οι υπηρεσίες αυτές θα πρέπει να στελεχωθούν με διοικητικό προσωπικό και η ΔΕΥΑΡ με βάση την ειδική εγκύκλιο που απέστειλε το υπουργείο Εσωτερικών έχει την δυνατότητα πρόσληψης εργατοτεχνικού προσωπικού αορίστου χρόνου.
Παρόλα αυτά και φέτος όπως και πέρυσι η ΔΕΥΑΡ θα αποστέλλει στις εν λόγω δημοτικές ενότητες όταν απαιτείται εργατοτεχνικό προσωπικό για την κατά τόπους εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου