Τοπικές Ειδήσεις

Σημαντική διάκριση του Γυμνασίου Χάλκης στο Διαγωνισμό Generation Next

Μεγάλη διάκριση για το ιστορικό Γυμνάσιο ΛΤ Χάλκης “Σ. Φανουράκης”, που κατέλαβε τη 2η θέση στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next που διοργανώνει το Ίδρυμα Vodafone σε συνεργασία με την SciCo και την Ελληνογερμανική Αγωγή!

Η ομάδα “Chalki Aqua Team” του Γυμνασίου Χάλκης συναγωνίστηκε με περισσότερες από 80 ισχυρές ομάδες Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ από όλη την Ελλάδα, καθώς και με ανεξάρτητες συμμετοχές, γεγονός που δίνει μεγαλύτερη αξία στη διάκριση του σχολείου.

 

Το Γυμνάσιο Χάλκης, ένα μικρό σχολείο με μόλις 21 παιδιά κατάφερε να συμμετάσχει στο διαγωνισμό αυτό με 2 ομάδες:

 

1. Η ομάδα “Chalki Aqua Team” δημιούργησε ένα σύστημα ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινότητας στην υπερκατανάλωση του πόσιμου νερού, που αποτελεί πολύτιμο αγαθό, ειδικά για τα άνυδρα νησιά του Αιγαίου. Η πρότασή καθώς και η υλοποίησή της αξιολογήθηκε από προσωπικότητες με αξιόλογη πορεία στο χώρο των Επιστημών και των Τηλεπικοινωνιών.

Η κατασκευή αποτελείται από 2 μέρη: Το πρώτο μέρος είναι ένα σύστημα μέτρησης στάθμης νερού, το οποίο υπολογίζει τα αποθέματα νερού της Δημοτικής δεξαμενής ύδρευσης. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει ένα μηχανισμό δημόσιας απεικόνισης που αποτελείται από ένα δοχείο νερού, το οποίο αδειάζει και γεμίζει αυτόματα ανάλογα με το ποσοστό πληρότητας της δεξαμενής, της οποίας έχουμε μετρήσει την ποσότητα νερού που περιέχει. Με αυτό τον τρόπο, οι κάτοικοι του νησιού μπορούν να έχουν μια άμεση και παραστατική εικόνα των αποθεμάτων νερού που υπάρχουν στη δεξαμενή ύδρευσης.

Το Πανελλήνιο βραβείο που απέσπασε το Γυμνάσιο ΛΤ Χάλκης “Σ. Φανουράκης” μεταξύ άλλων περιλαμβάνει διαδικτυακές ξεναγήσεις σε ερευνητικές υποδομές όπως το πείραμα CMS στο Ευρωπαικό Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών (CERN) στην Γενεύη, το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Βαρύτητας (EGO) στην Πίζα και την Biosphere 2 στην έρημο της Αριζόνα, στο οποίο τα παιδιά θα συμμετάσχουν σε παρουσιάσεις και συζητήσεις με τους επιστήμονες που εργάζονται σε αυτές τις υποδομές.

Την Ομάδα αποτελούσαν οι μαθήτριες: Τσαμπίκα Αργυρίου, Μαριάνθη-Πασιθέα Ρουσσάκη, Άννα-Μαρία Ρουσσάκη, Ηλιάνα Άλλα. Συντονιστής εκπαιδευτικός Νίκος Πιννίκας (ΠΕ86)

 

2. Η Ομάδα “Chalki QR Coders” δημιούργησε έναν διαδραστικό παιχνίδι – εφαρμογή ξενάγησης στο νησί της Χάλκης. Χρησιμοποιώντας το AppInventor τα παιδιά δημιούργησαν μια εφαρμογή – παιχνίδι, μέσα από το οποίο οι επισκέπτες καλούνται να αναζητήσουν κωδικούς QR τοποθετημένους σε διάφορες τοποθεσίες μέσα στον παραδοσιακό οικισμό του νησιού και να συγκεντρώσουν βαθμούς κάθε φορά που ανακαλύπτουν έναν QR code. Οι παίκτες που συγκεντρώνουν τη μέγιστη βαθμολογία κερδίζουν το παιχνίδι. Με αυτόν τον τρόπο, δίνονται κίνητρα στους επισκέπτες του νησιού μέσω της “Παιχνιδοποιημένης Ξενάγησης”, να επισκεφθούν λιγότερο γνωστά σημεία του νησιού, να μάθουν άγνωστες πληροφορίες για αυτά και να κινηθούν στον παραδοσιακό οικισμό.

Την Ομάδα αποτελούσαν οι μαθήτριες: Ενέϊντα Καντίου, Ισαμπέλα Καντίου, Κέϊσι Μπάρδι. Συντονιστής εκπαιδευτικός Νίκος Πιννίκας (ΠΕ86).

Τα παιδιά της ακριτικής Χάλκης με το συντονιστή εκπαιδευτικό τους, απέδειξαν στην πράξη ότι οι νέες τεχνολογίες και το STEM δεν είναι προνόμιο μόνο των μεγάλων σχολείων των αστικών κέντρων αλλά και μικρά σχολεία όπως το δικό μας, όταν έχουν την κατάλληλη καθοδήγηση και τα κατάλληλα ερεθίσματα, μπορούν να διακριθούν. Ενθαρρυντικό επίσης είναι το ότι όλα τα παιδιά που έλαβαν μέρος είναι κορίτσια αφού η ίδια η UNESCO έχοντας αναγνωρίσει το χάσμα μεταξύ των δύο φύλλων στην απασχόληση στους τομείς STEM, έχει ως άμεσο στόχο την ενθάρρυνση των κοριτσιών που επιθυμούν να ασχοληθούν με τις σπουδές σ’ αυτά τα επιστημονικά πεδία.

Ο Διευθυντής του σχολείου Νίκος Τσατταλιός και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν θερμά τις μαθήτριες του σχολείου μας για τη συμμετοχή και τη μεγάλη τους διάκριση, καθώς και τον άξιο εκπαιδευτικό Πληροφορικής Νίκο Πιννίκα που ενέπνευσε και καθοδήγησε με εξαιρετικό τρόπο τις ομάδες του.

 

Μπορείτε να δείτε το βίντεο της συμμετοχής εδώ:

Η κριτική επιτροπή:

https://www.vodafonegenerationnext.gr/diagonismos/krite

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου