ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ερχεται διπλή αύξηση στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
μισθός

Εκτός από τη μικρή άνοδο του κα­τώ­τα­του μι­σθού κατά 2%, που θα ισχύ­σει από την 1η Ια­νουα­ρί­ου, θα υπάρ­ξει και νέα αύ­ξη­ση μι­σθών λόγω της δια­τή­ρη­σης των μειω­μέ­νων ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών

Διπλή, έστω και μικρή, αύ­ξη­ση μι­σθών θα έχουν το 2022 οι μι­σθω­τοί του ιδιω­τι­κού τομέα. Εκτός από τη μικρή αύ­ξη­ση των κα­τώ­τα­των απο­δο­χών κατά 2% (από τα 650 στα 663 ευρώ) που θα ισχύ­σει από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2022, αλλά και από το πά­γω­μα της ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης, θα υπάρ­ξει και νέα αύ­ξη­ση μι­σθών λόγω της δια­τή­ρη­σης των μειω­μέ­νων ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών κατά 3 πο­σο­στιαί­ες μο­νά­δες για ερ­γο­δό­τες και ερ­γα­ζο­μέ­νους.

Ετσι, οι ει­σφο­ρές θα πα­ρα­μεί­νουν και το 2022 στο 20% για κύρια σύ­ντα­ξη, 7,10% υπέρ υγεί­ας, 6,5% για επι­κου­ρι­κή ασφά­λι­ση και 3,06% για ανερ­γία και άλ­λους συ­νει­σπρατ­τό­με­νους κλά­δους υπέρ ΟΑΕΔ. Δη­λα­δή, το συ­νο­λι­κό πο­σο­στό των ει­σφο­ρών δια­μορ­φώ­νε­ται στο 36,66% (από 40,56%). Η μεί­ω­ση επι­με­ρί­ζε­ται σε 1,79 πο­σο­στιαί­ες μο­νά­δες για τον ερ­γο­δό­τη και 1,21 πο­σο­στιαί­ες μο­νά­δες για τους ερ­γα­ζο­μέ­νους, πε­ριο­ρί­ζο­ντας τη συ­νο­λι­κή επι­βά­ρυν­σή τους. Αφορά δε τις ει­σφο­ρές υπέρ τρί­των και δεν θίγει τις αντα­πο­δο­τι­κές ει­σφο­ρές κύ­ριας και επι­κου­ρι­κής ασφά­λι­σης.

Το όφε­λος είναι διπλό:

1. Για τους ερ­γο­δό­τες ξε­περ­νά τα 12 ευρώ για τον κα­τώ­τα­το μισθό και τα 35 ευρώ εάν ο μι­σθός είναι άνω των 2.000 ευρώ.

2. Για τους ερ­γα­ζο­μέ­νους ο κα­τώ­τα­τος μι­σθός των 663 ευρώ (μει­κτά) θα δια­μορ­φω­θεί στα 569,39 ευρώ (κα­θα­ρά). Για μει­κτούς μι­σθούς της τά­ξε­ως των 2.000 ευρώ το κέρ­δος θα είναι 23 ευρώ τον μήνα.

Επι­ση­μαί­νε­ται ότι πέραν της μεί­ω­σης των 3 πο­σο­στιαί­ων μο­νά­δων κατά το δεύ­τε­ρο εξά­μη­νο του 2022 προ­βλέ­πε­ται πε­ραι­τέ­ρω μεί­ω­ση μισής πο­σο­στιαί­ας μο­νά­δας (0,50) για τις ει­σφο­ρές της επι­κου­ρι­κής ασφά­λι­σης, στο πλαί­σιο της εφαρ­μο­γής του νόμου Κα­τρού­γκα­λου (Ν. 4387/2016). Σύμ­φω­να με τις προ­βλέ­ψεις του νόμου, από τον Ιού­νιο του 2019 έως τον Μάιο του 2022 οι ει­σφο­ρές επι­κου­ρι­κής ασφά­λι­σης – υπο­χρε­ω­τι­κές για τους μι­σθω­τούς του ιδιω­τι­κού τομέα – ανέρ­χο­νται σε 6,5%. Από τον Ιού­νιο του 2022 οι εν λόγω ει­σφο­ρές ήδη προ­βλέ­πε­ται να πέ­σουν στο 6%. Ως εκ τού­του για να επι­τευ­χθεί ο κυ­βερ­νη­τι­κός στό­χος για σω­ρευ­τι­κή μεί­ω­ση κατά 5 πο­σο­στιαί­ες μο­νά­δες απαι­τεί­ται πε­ραι­τέ­ρω μεί­ω­ση ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών κατά 0,60 πο­σο­στιαί­ες μο­νά­δες έως το 2023.

Αλ­λα­γές στο μη­νιαίο ει­σό­δη­μα δι­καιού­χων επι­δο­μά­των φέρ­νει και η αύ­ξη­ση του κα­τώ­τα­του μι­σθού, στον ιδιω­τι­κό τομέα. Από 1ης Ια­νουα­ρί­ου 2022 ο κα­τώ­τα­τος αυ­ξά­νε­ται κατά 2%. Αυτό ση­μαί­νει ότι από 650 ευρώ μει­κτά που είναι σή­με­ρα, θα φτά­σει τα 663 μει­κτά, ενώ το κα­θα­ρό ποσό του μι­σθού θα αγ­γί­ξει τα 569 ευρώ. Πρα­κτι­κά, στην τσέπη των ερ­γα­ζο­μέ­νων που λαμ­βά­νουν τον κα­τώ­τα­το μισθό, αυτό με­τα­φρά­ζε­ται σε αύ­ξη­ση μει­κτών απο­δο­χών ύψους 156 ευρώ σε ετή­σια βάση.

Ετσι έως και 195 ευρώ υψη­λό­τε­ρος θα είναι ο κα­τώ­τα­τος μι­σθός από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2022 αν συ­νυ­πο­λο­γι­σθούν και οι τριε­τί­ες στους έμπει­ρους υπαλ­λή­λους. Ο κα­τώ­τα­τος μι­σθός από τα 650 ευρώ που είναι σή­με­ρα θα δια­μορ­φω­θεί σε 663 ευρώ τον μήνα, ή 773,5 ευρώ αν συ­νυ­πο­λο­γι­σθεί το γε­γο­νός ότι κα­τα­βάλ­λο­νται 14 μι­σθοί τον χρόνο και το νέο κα­τώ­τα­το ημε­ρο­μί­σθιο των ερ­γα­το­τε­χνι­τών θα δια­μορ­φω­θεί από 29,04 σε 29,62 ευρώ. Ο νέος κα­τώ­τα­τος μι­σθός για τον ερ­γα­ζό­με­νο του ιδιω­τι­κού τομέα με 0 έως 3 χρό­νια προ­ϋ­πη­ρε­σία δια­μορ­φώ­νε­ται στα 663 ευρώ και με το επί­δο­μα γάμου στα 729,30 ευρώ.

Για τον μι­σθω­τό με προ­ϋ­πη­ρε­σία από 3 έως 6 χρό­νια δια­μορ­φώ­νε­ται σε 729,3 ευρώ και με το επί­δο­μα γάμου στα 795,60 ευρώ. Για τον μι­σθω­τό με προ­ϋ­πη­ρε­σία από 6 έως 9 χρό­νια δια­μορ­φώ­νε­ται σε 795,6 ευρώ και με το επί­δο­μα γάμου στα 861,60 ευρώ. Για τον μι­σθω­τό με προ­ϋ­πη­ρε­σία άνω των 9 ετών δια­μορ­φώ­νε­ται στα 861,9 ευρώ και με το επί­δο­μα γάμου στα 928,20 ευρώ. Τέλος, το­νί­ζε­ται ότι τόσο για φέτος όσο και για το 2022, η ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης έχει πα­γώ­σει για τους ιδιω­τι­κούς υπαλ­λή­λους, τους ελεύ­θε­ρους επαγ­γελ­μα­τί­ες και όσους έχουν ει­σο­δή­μα­τα από ακί­νη­τα και κι­νη­τές αξίες. Εκτι­μά­ται ότι η κα­τάρ­γη­ση της ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης στο Δη­μό­σιο και τις συ­ντά­ξεις θα γίνει το 2022 και εν συ­νε­χεία θα κα­ταρ­γη­θεί ορι­στι­κά και στον ιδιω­τι­κό τομέα.

Πηγή in.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.