ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΥΠΟΙΚ: Τα βασικά σημεία του νέου φορολογικού νομοσχεδίου

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Οικονομικών υπουργείο

Πα­ρεμ­βά­σεις που αφο­ρούν στα κί­νη­τρα για υβρι­δι­κά αυ­το­κί­νη­τα, καθώς και για την προ­σέλ­κυ­ση συ­ντα­ξιού­χων από το εξω­τε­ρι­κό, προ­κει­μέ­νου αυτοί να με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή κα­τοι­κία τους στην Ελ­λά­δα, πε­ρι­λαμ­βά­νει το νέο φο­ρο­λο­γι­κό νο­μο­σχέ­διο του υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών.

Τα βα­σι­κά ση­μεία του νέου φο­ρο­λο­γι­κού νο­μο­σχε­δί­ου, το οποίο βρί­σκε­ται σε δη­μό­σια δια­βού­λευ­ση, κω­δι­κο­ποιεί το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών, με ανα­κοί­νω­σή του.

Ανα­λυ­τι­κά οι δια­τά­ξεις του νο­μο­σχε­δί­ου σύμ­φω­να με τις ανα­κοί­νω­ση του υπουρ­γεί­ου Οι­κο­νο­μι­κών είναι οι ακό­λου­θες:

Άρθρο 1

Εναλ­λα­κτι­κή φο­ρο­λό­γη­ση ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών προ­σώ­πων, δι­καιού­χων ει­σο­δή­μα­τος από συ­ντά­ξεις που προ­κύ­πτουν στην αλ­λο­δα­πή, τα οποία με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή τους κα­τοι­κία στην Ελ­λά­δα.

Με το συ­γκε­κρι­μέ­νο άρθρο δί­νο­νται κί­νη­τρα σε αλ­λο­δα­πούς συ­ντα­ξιού­χους να με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή τους κα­τοι­κία στην Ελ­λά­δα και να υπα­χθούν σε εναλ­λα­κτι­κή φο­ρο­λό­γη­ση του ει­σο­δή­μα­τός τους αλ­λο­δα­πής προ­έ­λευ­σης, με φο­ρο­λο­γι­κό συ­ντε­λε­στή 7% για χρο­νι­κό διά­στη­μα 10 ετών και με την απαλ­λα­γή τους από την ει­δι­κή ει­σφο­ρά αλ­λη­λεγ­γύ­ης.

Προ­ϋ­πό­θε­ση για τους αλ­λο­δα­πούς συ­ντα­ξιού­χους, προ­κει­μέ­νου να εντα­χθούν στο μέτρο, είναι:

  1. Να μην είναι φο­ρο­λο­γι­κοί κά­τοι­κοι Ελ­λά­δας τα προη­γού­με­να πέντε από τα έξι έτη πριν από τη με­τα­φο­ρά της φο­ρο­λο­γι­κής κα­τοι­κί­ας τους στην Ελ­λά­δα
  2. Να με­τα­φέ­ρουν τη φο­ρο­λο­γι­κή τους κα­τοι­κία από κρά­τος με το οποίο είναι σε ισχύ συμ­φω­νία διοι­κη­τι­κής συ­νερ­γα­σί­ας στον τομέα της φο­ρο­λο­γί­ας με την Ελ­λά­δα.

Άρθρο 2

Απαλ­λα­γή της δω­ρε­άν διά­θε­σης με­το­χών και των δια­τα­κτι­κών εσω­τε­ρι­κού του­ρι­σμού υπό όρους από τη φο­ρο­λο­γία ει­σο­δή­μα­τος από μι­σθω­τή ερ­γα­σία και συ­ντά­ξεις.

Δί­νε­ται η δυ­να­τό­τη­τα στις επι­χει­ρή­σεις να πα­ρέ­χουν δω­ρε­άν με­το­χές στους ερ­γα­ζό­με­νους, ως κί­νη­τρο επι­βρά­βευ­σης. Προ­βλέ­πε­ται για τους ερ­γα­ζό­με­νους η φο­ρο­λό­γη­ση της υπε­ρα­ξί­ας από την πώ­λη­ση των με­το­χών με συ­ντε­λε­στή 15%. Κατά συ­νέ­πεια, θα δοθεί επι­πλέ­ον κί­νη­τρο στους ερ­γα­ζο­μέ­νους να κα­τα­στούν πα­ρα­γω­γι­κό­τε­ροι, προς όφε­λος της επι­χεί­ρη­σης στην οποία ερ­γά­ζο­νται και εν τέλει και της οι­κο­νο­μί­ας ως σύ­νο­λο.

Με άλλη ρύθ­μι­ση στο ίδιο άρθρο, θε­σπί­ζε­ται η απαλ­λα­γή από τη φο­ρο­λο­γία ει­σο­δή­μα­τος των ερ­γα­ζο­μέ­νων των δια­τα­κτι­κών εσω­τε­ρι­κού του­ρι­σμού που πα­ρέ­χο­νται από τους ερ­γο­δό­τες τους. Η συ­γκε­κρι­μέ­νη ρύθ­μι­ση διευ­ρύ­νει πε­ραι­τέ­ρω τις απαλ­λα­γές για τους ερ­γα­ζό­με­νους από τον υπο­λο­γι­σμό του ει­σο­δή­μα­τος από μι­σθω­τή ερ­γα­σία, ενώ επι­πλέ­ον, στο­χεύ­ει και στην ενί­σχυ­ση του εσω­τε­ρι­κού του­ρι­σμού.

Άρθρο 3

Ανα­στο­λή υπο­χρέ­ω­σης κα­τα­βο­λής τέ­λους επι­τη­δεύ­μα­τος για τους αγρό­τες κα­νο­νι­κού κα­θε­στώ­τος ΦΠΑ.

Προ­βλέ­πει απαλ­λα­γή, ει­δι­κά για το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2019, από το τέλος επι­τη­δεύ­μα­τος για τους αγρό­τες και μετά την πα­ρέ­λευ­ση πε­ντα­ε­τί­ας από την ημε­ρο­μη­νία έντα­ξης στο κα­νο­νι­κό κα­θε­στώς ΦΠΑ.

Η ρύθ­μι­ση αυτή στο­χεύ­ει σύμ­φω­να με το ΥΠΟΙΚ στη φο­ρο­λο­γι­κή ελά­φρυν­ση εκα­το­ντά­δων χι­λιά­δων κατά κύριο επάγ­γελ­μα αγρο­τών κα­νο­νι­κού κα­θε­στώ­τος, οι οποί­οι εντά­χθη­καν από την 1η Ια­νουα­ρί­ου 2014 στο κα­νο­νι­κό κα­θε­στώς ΦΠΑ και συ­μπλή­ρω­σαν την πε­ντα­ε­τία απαλ­λα­γής από το τέλος επι­τη­δεύ­μα­τος την 31η Δε­κεμ­βρί­ου 2018 και οι οποί­οι, με την εκ­κα­θά­ρι­ση της δή­λω­σης φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος του φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2019, θα είχαν υπο­χρέ­ω­ση κα­τα­βο­λής τέ­λους επι­τη­δεύ­μα­τος εντός του 2020.

Άρθρο 4

Τρο­πο­ποί­η­ση των άρ­θρων 121 και 123 του Εθνι­κού Τε­λω­νεια­κού Κώ­δι­κα – Τέλος τα­ξι­νό­μη­σης επι­βα­τι­κών και φορ­τη­γών αυ­το­κι­νή­των ιδιω­τι­κής χρή­σης.

Με το συ­γκε­κρι­μέ­νο άρθρο μειώ­νε­ται το ανα­λο­γούν τέλος τα­ξι­νό­μη­σης για την πλειο­ψη­φία των οχη­μά­των και ευ­νο­εί­ται η τα­ξι­νό­μη­ση νε­ό­τε­ρων αυ­το­κι­νή­των, ώστε σύμ­φω­να με το ΥΠΟΙΚ να δο­θούν κί­νη­τρα για να ανα­νε­ω­θεί ο στό­λος των αυ­το­κι­νή­των που κυ­κλο­φο­ρούν με νέα οχή­μα­τα φι­λι­κά προς το πε­ρι­βάλ­λον και να το­νω­θεί η αγορά αυ­το­κι­νή­των.

Κα­θιε­ρώ­νε­ται νέο σύ­στη­μα προ­ο­δευ­τι­κής φο­ρο­λό­γη­σης επι­βα­τι­κών αυ­το­κι­νή­των και ανα­μορ­φώ­νο­νται, σε συ­νάρ­τη­ση με την πα­λαιό­τη­τα του οχή­μα­τος, οι προ­σαυ­ξή­σεις οι οποί­ες επι­βάλ­λο­νται με βάση την αντιρ­ρυ­πα­ντι­κή τε­χνο­λο­γία EURO. Πα­ράλ­λη­λα, μειώ­νε­ται ακόμα πε­ρισ­σό­τε­ρο το τέλος τα­ξι­νό­μη­σης υβρι­δι­κών αυ­το­κι­νή­των, χα­μη­λών ρύπων, ενώ δια­τη­ρεί­ται η απαλ­λα­γή του 50% του ανα­λο­γού­ντος τέ­λους τα­ξι­νό­μη­σης για υβρι­δι­κά αυ­το­κί­νη­τα με πε­ρισ­σό­τε­ρους ρύ­πους, καθώς και η πλή­ρης απαλ­λα­γή για τα ηλε­κτρο­κί­νη­τα οχή­μα­τα.

Επί­σης κα­ταρ­γεί­ται η υφι­στά­με­νη πρό­βλε­ψη για τη δυ­να­τό­τη­τα φο­ρο­λό­γη­σης με­τα­χει­ρι­σμέ­νων οχη­μά­των με πρώτη κυ­κλο­φο­ρία στην ΕΕ πριν από την 01.06.2016, με βάση το προϊ­σχύ­ον κα­θε­στώς φο­ρο­λό­γη­σης (ιστο­ρι­κό τέλος), η πρα­κτι­κή εφαρ­μο­γή της οποί­ας δη­μιούρ­γη­σε πολ­λές και με­γά­λες κα­θυ­στε­ρή­σεις κατά τη δια­δι­κα­σία εκτε­λω­νι­σμού οχη­μά­των. Με με­τα­βα­τι­κή διά­τα­ξη δί­νε­ται για οχή­μα­τα για τα οποία εκ­κρε­μεί αί­τη­ση προς εξέ­τα­ση ενώ­πιον της σχε­τι­κής Επι­τρο­πής Ιστο­ρι­κού Τέ­λους Τα­ξι­νό­μη­σης, εναλ­λα­κτι­κά, η δυ­να­τό­τη­τα επι­λο­γής τα­ξι­νό­μη­σης με τις νέες δια­τά­ξεις.

Άρθρο 5

Απαλ­λα­γές από δα­σμούς, Ει­δι­κό Φόρο Κα­τα­νά­λω­σης και Φόρο Κα­τα­νά­λω­σης υπό όρους των ειδών για τον εφο­δια­σμό επαγ­γελ­μα­τι­κών πλοί­ων.

Με το άρθρο αυτό κα­θιε­ρώ­νε­ται απευ­θεί­ας απαλ­λα­γή από δα­σμούς και φό­ρους σε όλα τα εφό­δια πλοί­ων που εκτε­λούν πλόες εξω­τε­ρι­κού, ενώ για τα εφό­δια πλοί­ων που εκτε­λούν πλόες εσω­τε­ρι­κού δια­τη­ρεί­ται η υπάρ­χου­σα εξαί­ρε­ση από την απαλ­λα­γή για αλ­κο­ο­λού­χα, κα­πνι­κά, καφέ, ηλε­κτρο­νι­κά τσι­γά­ρα και θερ­μαι­νό­με­να τσι­γά­ρα και λοιπά ανα­λώ­σι­μα είδη. Απο­τε­λεί ένα μέτρο για την ενί­σχυ­ση της ναυ­τι­λί­ας, ενός κλά­δου που έχει πλη­γεί ιδιαί­τε­ρα από την παν­δη­μία.

Άρθρο 7

Υπα­γω­γή των μου­σι­κών βι­βλί­ων στον υπερ­μειω­μέ­νο συ­ντε­λε­στή ΦΠΑ 6%.

Με τη συ­γκε­κρι­μέ­νη ρύθ­μι­ση με­τα­τάσ­σο­νται στον υπερ­μειω­μέ­νο συ­ντε­λε­στή ΦΠΑ 6% και τα βι­βλία μου­σι­κής της Δα­σμο­λο­γι­κής Κλά­σης ΔΚ. 4904. Με την προ­σθή­κη αυτή επι­διώ­κε­ται η ίση με­τα­χεί­ρι­ση των βι­βλί­ων στο σύ­νο­λό τους και η ενί­σχυ­ση της μου­σι­κής παι­δεί­ας.

Άρθρο 8

Σύ­στα­ση Επι­τρο­πής Εξώ­δι­κης Επί­λυ­σης Φο­ρο­λο­γι­κών Δια­φο­ρών.

Πρό­κει­ται για αλ­λα­γή η οποία στο­χεύ­ει στην απο­συμ­φό­ρη­ση της Διοι­κη­τι­κής Δι­καιο­σύ­νης, στην τα­χεία επί­λυ­ση των εκ­κρε­μών φο­ρο­λο­γι­κών δια­φο­ρών και στην τό­νω­ση των φο­ρο­λο­γι­κών εσό­δων.

Η απο­συμ­φό­ρη­ση των Δι­κα­στη­ρί­ων από τις εκ­κρε­μείς υπο­θέ­σεις λόγω των Επι­τρο­πών, σύμ­φω­να με το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών, θα έχει ως απο­τέ­λε­σμα την τα­χεία εκ­δί­κα­ση των νέων υπο­θέ­σε­ων, την τα­χεία απο­σα­φή­νι­ση των νο­μι­κών ζη­τη­μά­των από τη νο­μο­λο­γία και την ασφά­λεια δι­καί­ου για επι­χει­ρή­σεις και πο­λί­τες.

Έργο της Επι­τρο­πής, που θα λει­τουρ­γεί σε τρι­με­λή τμή­μα­τα απο­τε­λού­με­να από δύο πρώην Δι­κα­στι­κούς Λει­τουρ­γούς των Διοι­κη­τι­κών Δι­κα­στη­ρί­ων με βαθμό του­λά­χι­στον Εφέτη και ένα μέλος του Νο­μι­κού Συμ­βου­λί­ου του Κρά­τους, είναι η εξώ­δι­κη επί­λυ­ση των εκ­κρε­μών ενώ­πιον του Συμ­βου­λί­ου της Επι­κρα­τεί­ας και των Τα­κτι­κών Διοι­κη­τι­κών Δι­κα­στη­ρί­ων φο­ρο­λο­γι­κών δια­φο­ρών.

Στην Επι­τρο­πή μπο­ρούν να προ­σφύ­γουν μόνο φο­ρο­λο­γού­με­νοι των οποί­ων οι υπο­θέ­σεις δεν έχουν ακόμη συ­ζη­τη­θεί έως τις 30 Οκτω­βρί­ου 2020. Επί­σης, αί­τη­μα στην Επι­τρο­πή μπο­ρεί να υπο­βλη­θεί και για εκ­κρε­μείς έως τις 30 Οκτω­βρί­ου 2020 ενώ­πιον της Διεύ­θυν­σης Επί­λυ­σης Δια­φο­ρών φο­ρο­λο­γι­κές δια­φο­ρές από πρά­ξεις επι­βο­λής φόρου ή προ­στί­μων, εφό­σον αυτές κα­τα­στούν εκ­κρε­μείς ενώ­πιον των Τα­κτι­κών Διοι­κη­τι­κών Δι­κα­στη­ρί­ων έως τις 31 Δε­κεμ­βρί­ου 2020. Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι μπο­ρούν να επι­κα­λού­νται μόνο κά­ποιον ή πε­ρισ­σό­τε­ρους από τους πα­ρα­κά­τω ισχυ­ρι­σμούς:

  • Πα­ρα­γρα­φή του δι­καιώ­μα­τος του Δη­μο­σί­ου να επι­βά­λει τον επί­δι­κο φόρο, λόγω πα­ρό­δου του χρό­νου εντός του οποί­ου η Φο­ρο­λο­γι­κή Διοί­κη­ση είχε δι­καί­ω­μα να διε­νερ­γή­σει τον φο­ρο­λο­γι­κό έλεγ­χο ή να κα­τα­λο­γί­σει τη φο­ρο­λο­γι­κή οφει­λή.
  • Πα­ρα­γρα­φή του δι­καιώ­μα­τος του Δη­μο­σί­ου να επι­βά­λει τον επί­δι­κο φόρο, λόγω λήψης φο­ρο­λο­γι­κού πι­στο­ποι­η­τι­κού χωρίς επι­φύ­λα­ξη.
  • Εσφαλ­μέ­νο κα­τα­λο­γι­σμό του φόρου, λόγω πρό­δη­λης έλ­λει­ψης φο­ρο­λο­γι­κής υπο­χρέ­ω­σης ή αριθ­μη­τι­κού σφάλ­μα­τος.
  • Ανα­δρο­μι­κή εφαρ­μο­γή της ευ­με­νέ­στε­ρης φο­ρο­λο­γι­κής κύ­ρω­σης.
  • Μεί­ω­ση του πρό­σθε­του φόρου, του τόκου, των προ­σαυ­ξή­σε­ων και των προ­στί­μων.

Η Επι­τρο­πή, μετά από έλεγ­χο των ισχυ­ρι­σμών, υπο­βάλ­λει πρό­τα­ση στον αι­τού­ντα, η οποία, εφό­σον γίνει απο­δε­κτή από τον φο­ρο­λο­γού­με­νο και κα­τα­βλη­θεί το 30% του οφει­λό­με­νου κύ­ριου φόρου, έχει ως απο­τέ­λε­σμα την πα­ρο­χή δυ­να­τό­τη­τας κα­τα­βο­λής του υπο­λοί­που σε έως 24 δό­σεις με μεί­ω­ση των ανα­λο­γού­ντων προ­σθέ­των φόρων, τόκων, προ­σαυ­ξή­σε­ων και προ­στί­μων.

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥ­ΤΕ­ΡΟ

Εν­σω­μά­των στην ελ­λη­νι­κή νο­μο­θε­σία των οδη­γιών (ΕΕ) 2017/1852, (ΕΕ) 2018/822, (ΕΕ) 2020/876, (ΕΕ) 2016/1164, (ΕΕ) 2018/1910 και (ΕΕ) 2019/475

ΚΕ­ΦΑ­ΛΑΙΟ Α’

Άρθρα 11-38

Εν­σω­μά­τωsh στην ελ­λη­νι­κή νο­μο­θε­σία της οδη­γί­ας (ΕΕ) 2017/1852 του συμ­βου­λί­ου της Ευ­ρω­παϊ­κής Ένω­σης της 10ης Οκτω­βρί­ου 2017 για τους μη­χα­νι­σμούς επί­λυ­σης φο­ρο­λο­γι­κών δια­φο­ρών στην ΕΕ.

Θε­σπί­ζο­νται δια­τά­ξεις για τον μη­χα­νι­σμό επί­λυ­σης δια­συ­νο­ρια­κών φο­ρο­λο­γι­κών δια­φο­ρών εντός της Ένω­σης (ει­δι­κή διοι­κη­τι­κή δια­δι­κα­σία) με­τα­ξύ της Ελ­λά­δας και ενός ή πε­ρισ­σό­τε­ρων από τα άλλα κράτη-μέλη, οι οποί­ες προ­κύ­πτουν από την ερ­μη­νεία και την εφαρ­μο­γή συμ­φω­νιών και συμ­βά­σε­ων, που προ­βλέ­πουν την εξά­λει­ψη της δι­πλής φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος και, κατά πε­ρί­πτω­ση, κε­φα­λαί­ου (Συμ­φω­νί­ες/Συμ­βά­σεις για την εξά­λει­ψη δι­πλής φο­ρο­λο­γί­ας ή και κε­φα­λαί­ου – ΣΑΔΦ). Κα­θο­ρί­ζο­νται, επί­σης, τα δι­καιώ­μα­τα και οι υπο­χρε­ώ­σεις των θι­γό­με­νων προ­σώ­πων, όταν προ­κύ­πτουν τέ­τοιες δια­φο­ρές.

ΚΕ­ΦΑ­ΛΑΙΟ Β’

Άρθρα 39-47

Εν­σω­μά­τω­ση στην ελ­λη­νι­κή νο­μο­θε­σία των οδη­γιών (ΕΕ) 2018/822 του Συμ­βου­λί­ου της 25ης Μαΐου 2018 ΚΑΙ 2020/876 του Συμ­βου­λί­ου της 24ης Ιου­νί­ου 2020 για την τρο­πο­ποί­η­ση της οδη­γί­ας 2011/16/ΕΕ σε ό,τι αφορά την υπο­χρε­ω­τι­κή αυ­τό­μα­τη ανταλ­λα­γή πλη­ρο­φο­ριών στον τομέα της φο­ρο­λο­γί­ας σχε­τι­κά με δη­λω­τέ­ες δια­συ­νο­ρια­κές ρυθ­μί­σεις και την πα­ρά­τα­ση ορι­σμέ­νων προ­θε­σμιών υπο­βο­λής και ανταλ­λα­γής πλη­ρο­φο­ριών στον τομέα της φο­ρο­λο­γί­ας λόγω της παν­δη­μί­ας  COVID-19

Η συ­γκε­κρι­μέ­νη Οδη­γία για τη Διοι­κη­τι­κή Συ­νερ­γα­σία (DAC 6) επε­κτεί­νει την αυ­τό­μα­τη ανταλ­λα­γή πλη­ρο­φο­ριών με­τα­ξύ των κρα­τών-μελών της Ε.Ε. και υπο­χρε­ώ­νει τους «εν­διά­με­σους» να δη­λώ­νουν στις φο­ρο­λο­γι­κές αρχές τα «σχή­μα­τα» επι­θε­τι­κού φο­ρο­λο­γι­κού σχε­δια­σμού, που χρη­σι­μο­ποιούν με σκοπό την φο­ρο­δια­φυ­γή ή φο­ρο­α­πο­φυ­γή.

Η προ­σαρ­μο­γή της συ­γκε­κρι­μέ­νης οδη­γί­ας στην ελ­λη­νι­κή νο­μο­θε­σία απο­τε­λεί ένα πολύ χρή­σι­μο ερ­γα­λείο για την κα­τα­πο­λέ­μη­ση του επι­θε­τι­κού φο­ρο­λο­γι­κού σχε­δια­σμού, αλλά και της φο­ρο­δια­φυ­γής μέσω αυτών των πρα­κτι­κών.

ΚΕ­ΦΑ­ΛΑΙΟ Γ΄

Άρθρα 48-50

Εν­σω­μά­τω­ση στην ελ­λη­νι­κή νο­μο­θε­σία των άρ­θρων 5 και 9 της οδη­γί­ας 2016/1164/ΕΕ του Συμ­βου­λί­ου για τη θέ­σπι­ση κα­νό­νων φο­ρο­λό­γη­σης κατά την έξοδο και κα­νό­νων υβρι­δι­κών ασυμ­φω­νιών

Με την εν­σω­μά­τω­ση του άρ­θρου 5 της συ­γκε­κρι­μέ­νης Οδη­γί­ας (ATAD Ι – EXIT TAXATION) θε­σπί­ζο­νται κα­νό­νες ενά­ντια σε πρα­κτι­κές φο­ρο­α­πο­φυ­γής και κα­θο­ρί­ζο­νται τα ελά­χι­στα πρό­τυ­πα που τα κράτη-μέλη πρέ­πει να υιο­θε­τή­σουν στις δια­τά­ξεις της εσω­τε­ρι­κής τους νο­μο­θε­σί­ας, με­τα­ξύ άλλων και ως προς τον κα­νό­να φο­ρο­λό­γη­σης κατά την έξοδο.

Η λει­τουρ­γία της φο­ρο­λό­γη­σης κατά την έξοδο εξα­σφα­λί­ζει ότι όταν ένας φο­ρο­λο­γού­με­νος με­τα­φέ­ρει πε­ριου­σια­κά στοι­χεία ή τη φο­ρο­λο­γι­κή του κα­τοι­κία εκτός της φο­ρο­λο­γι­κής δι­καιο­δο­σί­ας ενός κρά­τους, τότε το εν λόγω κρά­τος φο­ρο­λο­γεί την οι­κο­νο­μι­κή αξία οποιου­δή­πο­τε κε­φα­λαια­κού κέρ­δους που πα­ρά­γε­ται στο έδα­φός του, ακόμη και αν το εν λόγω κέρ­δος δεν έχει ακόμη πραγ­μα­το­ποι­η­θεί κατά τον χρόνο της εξό­δου.

Με την ATAD II τρο­πο­ποιεί­ται το άρθρο 9 (υβρι­δι­κές ασυμ­φω­νί­ες) της ATAD I, και επε­κτεί­νε­ται το πεδίο εφαρ­μο­γής του, πέραν των υβρι­δι­κών ασυμ­φω­νιών με­τα­ξύ των κρα­τών-μελών της Ε.Ε. και σε πε­ρι­πτώ­σεις υβρι­δι­κών ασυμ­φω­νιών στις οποί­ες εμπλέ­κο­νται τρί­τες χώρες, όταν του­λά­χι­στον ένα από τα εμπλε­κό­με­να μέρη είναι φο­ρο­λο­γού­με­νη εται­ρεία.

ΚΕ­ΦΑ­ΛΑΙΟ Δ’

Άρθρα 51 – 54

Εν­σω­μά­τω­ση στον κώ­δι­κα φόρου προ­στι­θέ­με­νης αξίας του άρ­θρου 1 της οδη­γί­ας (ΕΕ) 2018/1910 του Συμ­βου­λί­ου

Με την εν­σω­μά­τω­ση στην εθνι­κή νο­μο­θε­σία του άρ­θρου 1 της Οδη­γί­ας 2018/1910 («Quick Fixes»), τρο­πο­ποιεί­ται το άρθρο 15 του Κώ­δι­κα Φ.Π.Α., που συ­νε­πι­φέ­ρει αλ­λα­γές στις δια­τά­ξεις του εσω­τε­ρι­κού δι­καί­ου οι οποί­ες αφο­ρούν την απλο­ποί­η­ση της Οδη­γί­ας ΦΠΑ και την κα­τα­πο­λέ­μη­ση της φο­ρο­δια­φυ­γής στη φο­ρο­λο­γία του εμπο­ρί­ου με­τα­ξύ κρα­τών-μελών της Ε.Ε. με τη λήψη εφαρ­μο­στι­κών μέ­τρων. Προ­βλέ­πο­νται τέσ­σε­ρις κα­τη­γο­ρί­ες μέ­τρων ανα­φο­ρι­κά με: α) με­τα­κι­νή­σεις αγα­θών σε φο­ρο­λο­γι­κή απο­θή­κη, β) απλο­ποί­η­ση των κα­νό­νων, προ­κει­μέ­νου να εξα­σφα­λι­στεί ασφά­λεια δι­καί­ου στις αλυ­σι­δω­τές συ­ναλ­λα­γές, γ) την ανα­γνώ­ρι­ση του ΑΦΜ του πε­λά­τη ως απα­ραί­τη­της προ­ϋ­πό­θε­σης, προ­κει­μέ­νου να απαλ­λα­χθεί από τον ΦΠΑ η εν­δο­κοι­νο­τι­κή πα­ρά­δο­ση αγα­θών και δ) τα στοι­χεία που είναι απα­ραί­τη­τα για την από­δει­ξη της με­τα­φο­ράς στο πλαί­σιο του εν­δο­κοι­νο­τι­κού εμπο­ρί­ου αγα­θών.

ΚΕ­ΦΑ­ΛΑΙΟ Ε΄

Άρθρα 55 -56

Εν­σω­μά­τω­ση στον κώ­δι­κα ΦΠΑ και στον Εθνι­κό Τε­λω­νεια­κό Κώ­δι­κα της οδη­γί­ας (ΕΕ) 2019/475 του Συμ­βου­λί­ου για την τρο­πο­ποί­η­ση των οδη­γιών 2006/112/ΕΚ και 2008/118/ΕΚ.

Με αυτήν τη διά­τα­ξη με­τα­φέ­ρο­νται στο εσω­τε­ρι­κό δί­καιο οι προ­βλέ­ψεις της Οδη­γί­ας (ΕΕ) 2019/475, σύμ­φω­να με την οποία από 01.01.2020 τα εδάφη του Κα­μπιό­νε ντ’ Ιτά­λια και τα Ιτα­λι­κά Ύδατα της Λί­μνης Λου­γκά­νο παύ­ουν να απο­τε­λούν τρίτο έδα­φος για την Ε.Ε., καθώς υπά­γο­νται στο τε­λω­νεια­κό έδα­φος της Ε.Ε. αλλά πα­ρα­μέ­νουν εκτός φο­ρο­λο­γι­κού εδά­φους.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.