Συνεντεύξεις

«Η φετινή σεζόν αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον του τουρισμού μας»

«Η μηχανή της τουριστικής μας βιομηχανίας πήρε μπροστά φέτος και κατάφερε, παρά τις δυσκολίες, να ανταποκριθεί σε μία πολύ απαιτητική και ιδιαίτερη χρονιά», δηλώνει σε συνέντευξή του προς την «δ» ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, σημειώνοντας ότι η φετινή επιτυχία, αποτελεί μία σημαντική παρακαταθήκη συνολικά για το μέλλον του τουρισμού μας.
Η βασικότερη προϋπόθεση για τη φετινή επιτυχία, όπως υπογραμμίζει ο κ. Φραγκάκης, ήταν η συνεργασία μεταξύ όλων των παραγόντων του τουρισμού μας, του Κράτους, της Αυτοδιοίκησης, των επιχειρήσεων, και των εργαζόμενων που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό!
Ακολουθεί η συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ, Δημήτρη Φραγκάκη αναλυτικά:
• Θα ήθελα κύριε Φραγκάκη να ξεκινήσουμε από την αποτίμηση της φετινής τουριστικής σεζόν. Επιτεύχθηκαν οι στόχοι σε επίπεδο αφίξεων και εσόδων;
Δύο ήταν οι στόχοι που είχαν τεθεί από την κυβέρνηση για την φετινή τουριστική σεζόν: ο πρώτος ήταν το έγκαιρο και ασφαλές άνοιγμα του τουρισμού και ο δεύτερος ήταν να φτάσουμε στο 50% των αφίξεων και εσόδων του 2019. Και τους δυο αυτούς στόχους τους πετύχαμε. Η σεζόν ολοκληρώνεται με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα υγειονομικής φύσης ενώ θεωρώ ότι θα υπερκαλύψουμε τον στόχο των αφίξεων και εσόδων ξεπερνώντας το 50%. Ένα επιπλέον σημαντικό στοιχείο από την φετινή τουριστική σεζόν ήταν ότι είχαμε ένα νέο «μείγμα» ταξιδιωτών από διάφορες χώρες που επέλεξαν την Ελλάδα για διακοπές. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης των επισκεπτών μας σχεδόν κατά 30% σε σχέση με το 2019 σύμφωνα με τα στοιχεία. Στοιχεία σημαντικά και τα δύο τα οποία ενδεχομένως να είναι συγκυριακά αλλά προσφέρονται για πρώτα συμπεράσματα. Γενικότερα όμως, εκείνο που είναι πολύ σημαντικό είναι ότι η μηχανή της τουριστικής μας βιομηχανίας πήρε μπροστά φέτος και κατάφερε, παρά τις δυσκολίες, να ανταποκριθεί σε μία πολύ απαιτητική και ιδιαίτερη χρονιά. Κι αυτό αποτελεί μία σημαντική παρακαταθήκη συνολικά για το μέλλον του τουρισμού μας.
• Ποιοι παράγοντες συνετέλεσαν στη φετινή επιτυχία της Ελλάδας στον Τουρισμό;
Τα πράγματα πήγαν καλά φέτος γιατί στην κυβέρνηση είχαμε ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο για τον τουρισμό από τις αρχές του έτους. Ήμασταν η πρώτη χώρα που ανακοίνωσε από νωρίς το άνοιγμα του τουρισμού στις 14 Μαΐου, δίνοντας έτσι ένα ξεκάθαρο θετικό σήμα στην αγορά. Εκπονήσαμε υγειονομικά πρωτόκολλα και ταξιδιωτικές διαδικασίες που εφαρμόστηκαν από όλους ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας στους επισκέπτες και στους εργαζόμενους, ενώ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν εκείνος που πρότεινε έγκαιρα το Πράσινο Ψηφιακό Πιστοποιητικό στην ΕΕ, που η υιοθέτησή του διευκόλυνε τα ταξίδια μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Όλα αυτά απέδωσαν πολύ καλά. Προσθέτω και την νέα στρατηγική προβολής του ΕΟΤ που είχε ως έναν από τους κεντρικούς πυλώνες τη μεγαλύτερη διείσδυση σε λιγότερο παραδοσιακές μας αγορές. Όμως, η βασικότερη προϋπόθεση για την φετινή επιτυχία ήταν η συνεργασία μεταξύ όλων των παραγόντων του τουρισμού μας: κράτους, αυτοδιοίκησης, επιχειρήσεων, εργαζόμενων που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και έτσι όλοι μαζί κάναμε τη διαφορά!


• Ποια είναι τα μηνύματα για την επόμενη τουριστική περίοδο από την WTM του Λονδίνου; Πότε θα ανοίξει η νέα τουριστική σεζόν; Είναι εφικτή επανεκκίνηση του τουρισμού τον Μάρτιο, όπως δήλωσε από τη Ρόδο, όπου βρέθηκε προ ημερών ο υπουργός κ. Κικίλιας;
Τα μηνύματα που έχουμε προς το παρόν από τις ξένες αγορές είναι πολύ θετικά για το 2022. Τόσο στο Παρίσι όσο και στην WTM του Λονδίνου που βρεθήκαμε πρόσφατα με τον κ. Βασίλη Κικίλια αποκομίσαμε πολύ θετικές εντυπώσεις από τις επαφές μας με όλους τους σημαντικούς παράγοντες της γαλλικής και βρετανικής αγοράς.

Αντίστοιχα καλά μηνύματα είχαμε και στο πρόσφατο μεγάλο συνέδριο του DRV, των Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων, που πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας και φιλοξένησε πάνω από 450 παράγοντες της γερμανικής αγοράς. Η αύξηση της ζήτησης για την Ελλάδα του χρόνου είναι εμφανής ενώ σχεδόν όλοι οι σημαντικοί παίκτες προχωρούν σε μεγάλες αυξήσεις διαθέσιμων θέσεων για το 2022.
Πάντα υπάρχει ο αστάθμητος παράγοντας της πανδημίας αλλά θεωρώ ότι με τα μέχρι σήμερα δεδομένα οι ενδείξεις για τον τουρισμό μας είναι καλές. Και όπως σωστά ανέφερε ο κ. υπουργός Τουρισμού είναι κεντρική στρατηγική και στόχος μας να είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε νωρίς την σεζόν, οπότε το τέλος Μαρτίου μπορεί όντως να είναι ρεαλιστικό.

• Πότε θα «τρέξουν» οι επικοινωνιακές καμπάνιες του ΕΟΤ και ποια θέση/ ποιο ρόλο θα έχουν σε αυτές, τουριστικοί προορισμοί, όπως η Ρόδος και γενικώς το Νότιο Αιγαίο που σημείωσαν σημαντικές επιδόσεις αυτή τη χρονιά;
Ο ΕΟΤ υλοποιεί φέτος ένα από́ τα μεγαλύτερα προγράμματα προβολής των τελευταίων ετών: συνεργασίες συνδιαφήμισης με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και tour operators, απευθείας διαφήμιση σε πλατφόρμες και μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού́ αλλά́ και μία νέα δημιουργική́ καμπάνια με καινούριο αφήγημα και συγκεκριμένη στόχευση. Πάνω από́ 27 εκατομμύρια ευρώ́ είναι ο προϋπολογισμός προβολής του Οργανισμού́ φέτος για όλα τα παραπάνω. Χρήματα που επενδύονται πολύ́ μελετημένα ώστε να πιάνουν τόπο, σε ποσοστό́ 80% σε ψηφιακά́ μέσα με μια δυναμική́ καμπάνια που έχει χρονική́ διάρκεια 4-6 μηνών και στοχεύει τις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Προετοιμάζουμε καμπάνια για τον χειμερινό́ τουρισμό́ ενώ́ ήδη έχουμε ξεκινήσει το πλάνο για το πρόγραμμα προβολής του πρώτου τριμήνου του 2022. Ήδη έχουμε ξεκινήσει και πάλι μετά από́ πολλούς μήνες, την παρουσία μας στις εκθέσεις του εξωτερικού́ με καλά́ αποτελέσματα και θετικά́ μηνύματα εν όψει 2022. Τα μηνύματα και το περιεχόμενο φυσικά θα περιλαμβάνουν και το Νότιο Αιγαίο αλλά και τη Ρόδο, μία από τις ναυαρχίδες του τουρισμού μας. Στη μεγάλη μάχη για την πλήρη ανάκαμψη του ελληνικού́ τουρισμού́, ο ΕΟΤ αξιοποιεί́ όλα τα μέσα που διαθέτει και το ίδιο θα συνεχίσει να κάνει και στο επόμενο διάστημα.

• Πόσο πιο κοντά στην …κανονικότητα θα φθάσει η σεζόν του 2022 και ποιες είναι οι προκλήσεις της νέας μέρας;
Κοιτάξτε, είμαστε ακόμα εν μέσω πανδημίας και δεν έχουμε ξεμπερδέψει με τον covid. Φέτος η στρατηγική μας είχε την πανδημία και τις συνέπειές της ως βασική παράμετρο επιρροής των εξελίξεων στον τουρισμό. Αποδείξαμε όμως και φέτος αλλά και πέρυσι σε ένα μεγάλο βαθμό, ότι ξέρουμε πως να σχεδιάσουμε, ως χώρα, αλλά και να υλοποιήσουμε ένα πρόγραμμα ώστε να έχουμε και ποσότητα αλλά και ποιότητα, δηλαδή και πολλούς επισκέπτες αλλά παράλληλα να προσφέρουμε και ασφάλεια στους ταξιδιώτες, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό. Άλλωστε αποδεδειγμένα μεγάλο ρόλο έπαιξε στην επιτυχία της φετινής τουριστικής σεζόν του 2021, αυτός ακριβώς ο παράγοντας, του σωστού σχεδιασμού αλλά κυρίως της σωστής υλοποίησης και αυτό αποτελεί μια παρακαταθήκη για τα επόμενα χρόνια. Και το 2022 η υγειονομική μας κατάσταση θα παίξει πάλι σημαντικό ρόλο γι΄ αυτό και πρέπει να διατηρήσουμε ως κόρη οφθαλμού την παρακαταθήκη των τελευταίων δύο ετών που όλοι μαζί δημιουργήσαμε. Πιστεύω όμως ότι είμαστε στην τελευταία στροφή πριν το τέλος της πανδημίας και το 2022 μπορεί να αποδειχθεί, εφόσον όλα πάνε καλά, το πρώτο έτος κανονικότητας και για τον τουρισμό μετά από πολύ καιρό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου